Skocz do zawartości

Instalacja Service Pack 1 - Kod błędu 0x800f0a13


saleta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z zainstalowaniem Service Pack 1 w win 7 64bit, po próbie zainstalowania jak z poziomu Windows Update tak i z pliku instalacyjnego pojawia się taki komunikat jak na poniższym screenie, dziękuję z góry.

 

blad-instalacji.jpg

 

info poniżej jakie pojawiło się w dzienniku zdarzeń:

 

"Instalacja dodatku Service Pack nie powiodła się, kod błędu 0x800f0a13."

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Czy używasz programu DriverSweeper i jednocześnie masz kartę ATI?

http://blogs.technet.com/b/joscon/archive/2011/02/24/windows-7-service-pack-1-fails-to-install-with-0x800f0a13-or-0x800f0826.aspx

http://forum.phyxion.net/viewtopic.php?id=17

 

Nawet jeśli to ten wariant to niestety nie możesz go stosować dosłownie do polskiej wersji bo mowa jest o pakietach ściśle do wersji językowej

 

Uruchom narzędzie sfc /scannow,uruchom Readiness Tool http://support.microsoft.com/kb/947821 i dostarcz pliki z folderu C:\Windows\logs\CBS

Odnośnik do komentarza

z tym problemem powyżej sam sobie poradziłem natomiast podczas instalowania service packa wyskakuje taki błąd "ERROR_FILE_NOT_FOUND 0x80070002 " dodam, że instalowałem tą łatkę Windows6.1-KB947821-v10-x64

 

nie używam programu DriverSweeper oraz nie mam karty ATI.

 

 

cały folder CBS TUTAJ B) i sorki za post pod postem :rolleyes:

Edytowane przez picasso
Posty połączone. //picasso
Odnośnik do komentarza

W logach brak błędów,twój CBS.log wygląda że był filtrowany pod kątem ostatniej próby instalacji lub został stosunkowo niedawno usunięta starsza wersja tego pliku i system zastapił go nowym

 

Jeśli jednak wierzyć że nie ma jednak istotnych błędów to spróbuj "MS Fix it" w trybie agresywnym z tej strony http://support.microsoft.com/kb/910336#survey i spróbuj jeszcze raz zainstalować wersję standalone z Microsoft Download center (nie z Windows Update)

Odnośnik do komentarza

1.Sprawdź ten raport

 

2011-02-27 15:23:55, Info CBS Read out cached package applicability for package: Package_for_KB2423089~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.0, ApplicableState: 112, CurrentState:112

2011-02-27 15:23:55, Info CBS Session: 30135945_4150907601 initialized by client WindowsUpdateAgent.

2011-02-27 15:23:56, Info CBS Failed to internally open package. [hrESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]

 

Nie jestem pewien co to znaczy ale z jakiegoś tam powodu system żąda tej łaty KB2423089 http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=35A3E821-B463-411C-858B-D01EB5AED42B&displaylang=en- najprawdopodobniej nie jest ona zainstalowana,jeśli nie to ją zainstaluj z Microsoft Download Center,jesli jednak jest ona zainstalowana to na odwrót - odinstaluj ją.

 

2.W logu jest sporo błędów odnoszących się do pliku SportsMainBackground.wmv ale wątpię by to miało jakieś znaczenie (to tylko plik medialny) ,niemniej mozesz go podmienić http://www.speedyshare.com/files/27113176/SportsMainBackground.zip

 

plik powinien być w lokaliizacji C:\Program Files\DVD Maker\Shared\DvdStyles\Sports

 

3.Jeśli wciąż żadne metody nie pomogą możesz popróbować róznych innych standartowych metod z aktualizacjami https://www.fixitpc.pl/topic/1230-problematyka-windows-update-w-vista/ których jeszcze nie próbowałeś

 

i chyba to na razie wystarczy -jeśli i one zawiodą to mam jeszcze 2 sposoby do wypróbowania...

Odnośnik do komentarza

1.Miałem tą łatkę KB2423089 i po odinstalowaniu nic to nie pomogło

2.Plik SportsMainBackground.wmv podmieniłem

3.Powiem szczerze, że część tych możliwości z tego poradnika próbowałem ale też to nie pomogło

 

dodam, że ten błąd "ERROR_FILE_NOT_FOUND 0x80070002 " to pojawia się podczas drugiego restartu konfiguracji service packa, nie wiem ale może ma to jakieś znaczenie więc napisałem :confused: :(

 

a o co chodzi z tymi błędami?

2011-02-27 15:23:55, Info CBS Session: 30135945_4150907601 initialized by client WindowsUpdateAgent.

2011-02-27 15:23:56, Info CBS Failed to internally open package. [hrESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]

Odnośnik do komentarza

dodam, że ten błąd "ERROR_FILE_NOT_FOUND 0x80070002 " to pojawia się podczas drugiego restartu konfiguracji service packa, nie wiem ale może ma to jakieś znaczenie więc napisałem :confused: :(

Hmm...Może jakiś plik jest w użycju przez jakiś soft?Trudno powiedzieć

 

a o co chodzi z tymi błędami?

Nie wiem praktycznie nic więcej niz pisałem wyżej -oznacza to tylko jakieś problemy z kompenetami od tej łaty - w sieci brak więcej danych na ten temat,mowa jest tylko że to ogólnie poważny błąd i że trzeba wykonać reparacje (in-place upgrade jak mówią Amerykanie).Na pewno nie zawsze ten błąd jest poważny np. ja też go mam w swoim logu choć w innym konteksćie a SP i łaty instalują się bez problemów.

 

Proponuję:

 

1.uruchom checkdisk na boocie http://www.sevenforums.com/tutorials/433-disk-check.html

2.Na innym forum pisałeś

 

pomimo tego co mogłem to usunąłem, do prawidłowego wykonania uaktualnienia potrzeba około 12gb wolnego miejsca a ja mam niestety tylko 9gbConfused

Teoretycznie to 9GB powinno wystarczyć a błąd twój nie wskazuje na problem z wolnym miejscem jednakze zaleciłby odjąć jeszcze kilka GB -możesz np usunąć starsze punkty przywracania systemu czy część danych przenieść na inny dysk,zdefragmentuj takze dysk jakimś dobrym narzędziem - jesli nie masz nic własnego to możesz użyc np QuickSys Defrag http://www.regdefrag.com/

 

3.Mozesz spróbować instalować SP standalone w trybie awaryjnym (jednakże po pierwszym restarcie trzeba już uruchomić system w trybie normalnym ażeby dokończenie instalacji było możliwe)

4.metoda ostateczna - gdy wszystko inne zawiedzie to spróbuj zainstalować tego SP w trybie awaryjnym przez cały przebieg instalacji

 

Zaimportuj poniższy fix do rejestru:

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\BITS]

@="Service"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\MSIServer]

@="Service"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\ose]

@="Service"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\wuauserv]

@="Service"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\EventSystem]

@="Service"

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG

 

i zaimportuj go dorejestru

 

nastepnie Uruchom msconfig

 

Start>>Uruchum>>msconfig

 

Przejdź do taba "rozruch" -w opcjach rozruchu zaznacz opcję "Bezpieczny rozruch" oraz "Sieć

 

zatwierdź + restart

Odnośnik do komentarza

1.checkdisk zrobione i nie wykrył błędów

2.tak pisałem na innym forum i bez rezultatu :(

3.tryb awaryjny, po tej próbie pojawił się nowy błąd 0x800f0826 :(

4.tryb awaryjny (cały przebieg instalacji), pojawił się jeszcze inny błąd 0x80070643 :(

 

chyba dam sobie spokój z tym Service Packiem, powiem szczerze, że nie spodziewałem się problemu a tu okazuję się, że są same problemy :(

Odnośnik do komentarza

Ja jednak mam kilka pytań

 

Logi nie wykazują błędów ale kody błędów są wciąż takie same jakby zostały użyte inne pliki tylko ze zmienioną nazwą albo rzeczywiście czegoś temu systemowi brakuje czego w logach nie widać

 

Pytania:

 

Czy rzeczywiście wymieniłeś te foldery dokładnie jak je nazwałem (tak one mają postać dla polskiej wersji 64bit) i zostały użyte z twojej płyty czy jakiejś innej angielskojęzycznej płyty a następnie jedynie zmieniona nieco nazwa?

 

amd64_atiilhag.inf.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_pl-pl_a793825085c51fa6

amd64_atiilhag.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_019357585ef99a63

 

Jesli pierwszy folder to nie z polskiej wersji to pliki trzeba wymienić na prawidłowe,co do drugiego folderu wersja językowa dawcy nie ma znaczenia

 

Sprawdź też czy masz taki folder

 

C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\atiilhag.inf_amd64_neutral_951c1812f542740a

 

jesli nie to trzeba będzie też ten folder zrekonstruować.

 

 

 

Na wszelki wypadek dołączam dołączam te 3 foldery

 

KLIK

Odnośnik do komentarza

tak ten folder atiilhag.inf_amd64_neutral_951c1812f542740a wyodrębniłem ze swojej płytki instalacyjnej

 

mam problem z podmianą tych folderów z płytki instalacyjnej

amd64_atiilhag.inf.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_pl-pl_a793825085c51fa6

amd64_atiilhag.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_019357585ef99a63 - ten udało mi się podmienić w trybie awaryjnym

 

i tak informacyjnie udało mi się również zrobić miejsce na dysku C: ale dziwna sprawa, że teraz zamiast 12gb wolnego miejsca potrzebowało 17gb :blink:

Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy pomogę, ale może warto spróbować użyć tego:

Centrum akcji --> Rozwiązywanie problemów --> System i zabezpieczenia --> Rozwiąż problemy z usługą Windows Update. Należy pamiętać, że Windows 7 to nadal Windows i ma swoje psikusy. U mnie pomogła ta operacja, ponieważ przed rozwiązaniem problemów nie mogłem zainstalować aktualizacji.

Odnośnik do komentarza

mam problem z podmianą tych folderów z płytki instalacyjnej

amd64_atiilhag.inf.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_pl-pl_a793825085c51fa6

amd64_atiilhag.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_019357585ef99a63

 

Czyli nigdy nic nie podmieniałeś w WinSxS ale też nigdy też nie miałeś błędu w tych folderach bo w przeciwnym wypadku byłyby raportowane błędy :lol:

 

Nie możesz podmienić tych folderów ze względu na uprawnienia (wlascicielem tych folderów jest TrustedInstaller) ale nawet gdybyś to uczynił nic by to nie dało bo nie miałeś błędu w tych miejscach :lol:

 

a tak wogóle miałes jakies braki w C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository? Bo jezeli tamten folder istniał już przedtem i niczym się nie różnił od tego podmienionego to znaczy że twój problem dotyczy czegoś innego niż jest to tam dyskutowane.

 

Jeśli twój problem jest w jakiś sposób powiązany z tamtymi zagadnieniami choć niestety nie identyczny to trzeba sprawdzić dokładnie gdzie system przechowuje resztę tych sterowników ATI,zajmę się tym jutro

 

Tymczasem ty zrób 2 rzeczy niezależnie z czym mamy do czynienia:

 

1.Sprawdź czy w folderze C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository masz foldery

 

atiriol6.inf_amd64_neutral_bde34ad5722cca75

nv_lh.inf_amd64_neutral_bc69f20e3115af59

 

jesli ich nie masz to je wyekstraktuj w z płyty i podmień

 

2.Uruchom cmd.exe i wklep komendę:

 

cd /d C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository

 

wciśnij ENTER

 

dir /s /b >%userprofile%\Desktop\log.txt

 

wcisnij ENTER

 

Na pulpicie pojawi się plik log.txt ->dołącz go do posta.

Odnośnik do komentarza

w tej chwili w folderze FileRepository znajdują się tylko taki foldery jak poniżej

 

atiilhag.inf_amd64_neutral_951c1812f542740a

atiriol6.inf_amd64_neutral_bde34ad5722cca75

nv_lh.inf_amd64_neutral_bc69f20e3115af59

prnms002.inf_amd64_neutral_d439051ec90eeda4

 

1.C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository w tym folderze nie miałem w ogóle tych folderów

 

atiriol6.inf_amd64_neutral_bde34ad5722cca75

nv_lh.inf_amd64_neutral_bc69f20e3115af59

 

ale wyeksportowałem je ze swojej płytki

 

 

2.w załączniku jest log o który prosiłeś

log.txt

Odnośnik do komentarza

No i mamy (przynajmniej częściową) odpowiedź dlaczego masz taki błąd :lol:

 

Masz totalnie wyrżnięty C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository !- są tam tylko foldery i pliki które niedawno wyekstraktowałeś poza tym nic - a folder powinien być bogaty.oczywiście u każdego będzie się nieco różnił zawartością jednakże znajduje się tam m in. także wiele kopii sterowników MS i niezależnie czy te sterowniki są używane aktualnie przez komputer czy nie to kopie te muszą być

 

Ze swojej płyty instalacyjnej wyekstraktuj cały folder FileRepository i zintegruj z jego imiennikiem na dysku,sprawdź też uprawnienia dla tego folderu (i wszystkich jego podfolderów)

 

domyślne uprawnienia:

 

konto SYSTEM -pełna kontrola

 

WSZYSCY -odczyt i wykonywanie,wyświetlenie zawartości folderu,odczyt

 

Po zakończeniu podmiany powinieneś przywrócić ustawienia domyślne dla tego folderu,potem dokonaj ponownej próby instalacji

 

Jeśli jednak i kolejna próba zawiedzie to wykonaj jeszcze jeden log

 

Uruchom cmd.exe i wklep

 

cd /d C:\Windows\inf

 

wciśnij ENTER

 

dir /s /b >%userprofile%\Desktop\log2.txt

 

wciśnij ENTER

 

Log ten załącz do posta

Odnośnik do komentarza

Ja w twoim logu też nie widzę błędów

 

Zróbmy tak

 

1.Start>>Uruchom>>msinfo32

 

Plik>>Zapisz

 

Utwórz plik w formacie NFO

 

2.

 

A) uruchom komputer w trybie normalnym (jeśli wciąż jesteś na awarze),Pobierz Process monitor http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645 i uruchom go

 

B)Uruchom ponownie instalator SP i gdy ten zwróci błąd,wróć do Process Monitora,File>>Save i zapisz log w formacie *.PML i spakuj go.

 

Oba logi shostuj i dołącz do posta.

Odnośnik do komentarza

1. oto plik msinfo32 Tutaj

 

2.tego niestety nie udało mi się wypróbować ponieważ po prawie 2h zawiesił się komputer i musiałem zrobić restart więc brak jest loga z programu Process Monitor

 

wiesz co wydaję mi się, że damy sobie z tym spokój:(

 

dziękuję ci za zaangażowanie, ale szkoda twojego i mojego czasu :(

 

 

sorry za spam

Edytowane przez saleta
Wymazywałeś post, podczas gdy ja już skorygowałam duplikat .... Przywracam treść. //picasso
Odnośnik do komentarza

Chyba będziesz musiał wykonać tą reparację (in-place upgrade) ażeby naprawić szkody

 

Pytanie:

 

Czy masz jakieś podejrzenia co mogło spowodować skasowanie całego folderu FileRepository? Chyba sam go nie ruszałeś?

 

 

Ponieważ kody błędu które mialeś są dużo starsze niż sam SP do Windows 7 i nie wiadomo do czego się to odnosi a warto je poznać chciałbym cię poprosić o następujące logi "dla dobra nauki"

 

1.Log z zawartości folderu Windows

 

Uruchom cmd.exe i wklep komendy

 

cd /d C:\Windows

 

wcisnąć ENTER

 

dir /s /b >%userprofile%\Desktop\log3.txt

 

wcisnąć ENTER

 

 

2.Sporządź kopie plików rejestru - uzyj do tego celeu programu regBak http://www.acelogix.com/freeware.html

 

Wszystkie pliki spakuj,shostuj ale link podeślij mi na PM.

Odnośnik do komentarza

sorry, że dopiero teraz odpisuję ale nie miałem czasu.

 

a co do tego czy mam podejrzenia co mogło skasować cały folder to z pewnością jest to program Sunrise Seven, ponieważ z tego co sprawdziłem jest czyszczenie folderu FileRepository :blink:

 

a co do dalszej próby usunięcia tego problemu to myślę , że damy sobie z tym spokój ponieważ doszedłem do wniosku, że nie ma to najmniejszego sensu po tych wszystkich nieudanych próbach, nie miej jednak jestem ci bardzo wdzięczny za POMOC! pozdrawiam. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...