Skocz do zawartości

Świeży system, utrata danych z dysku zewnętrznego


Tom75

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj Picasso,

dłuższy czas nie musiałem prosić o diagnozę jednak ludzie, którzy odzyskiwali dane z dysku zasugerowali że problem z dyskiem następuje po podpięciu pod ten nowy komputer. Pod inne komputery podobno działało. Podpinałem pod laptopa, ale już po podpięciu do stacjonarnego a wtedy już było coś nie tak.

Standardowo niechcąc robić z igły widły odinstalowałem wpierw  z dodaj/usuń aplikacje, które pewnie weszły z czymś, jak np z javą.

Dyskiem zewnętrznym jest dysk z poprzedniego komputera, któremu padła płyta główna. Odzyskałem to co najważniejsze i korzystałem z niego jako "bezpieczny' zewnętrzny dysk od ponad roku na laptopie.

Trzy miesiące temu kupiłem komputer stacjonarny aby uniknąć konfliktów czasu i dostępu do komputera.

Sytuacja z utratą danych miała miejsce w zeszłym tygodniu. Wieczorem zamykając system pobierał aktualizacje, kilkanaście. Rano widoczna pojemność dysku zewn była widoczna tylko z poziomu właściwości, w Mój Komputer była tylko ikona ale bez paska dostępności i wykorzystania pojemności.  Odzyskując dane otrzymałem tylko informację, że system plików był walnięty.

Udało mi się po ponownym podpięciu do nowego komputera odzyskać częśc danych, ale najważniejszych, jednak musiałem robić to na raty, po pewnym czasie jednak cały folder mi się udało. Pozostay jeszcze do odzyskania przede wszystkim zdjęcia z kilku lat. Niby naprawiony, ponownie podpięty i historia ta sama. Widoczne są tylko jakieś pliki ukryte, jakby systemowe, ale nie znam się na tym.

Jednak teraz po podpięciu system krzyczy że aby dalej używać dysk należy go sformatować. Nie wiem czemu widzi jednocześnie dwa dyski, jeden F, którego wcześniej nie było a drugi, pierwotny D, do którego mam skróty na pulpicie. Jednak ikona jest a nie można się dostać do tego najważniejszego - D.

W międzyczasie stosowałem ADWCleaner oraz Malwarebytes.

 

Dane o systemie, załączam informacje z DxDiag, jeśli to niepoprawna formuła to zedytuję, proszę o info.

 

Przed zakończeniem FRST wyrzucił błąd, który wrzucam w screenie.

 

Dodam, że borykam się codziennie z aktualizacją do W10, czy istnieje możliwość zatrzymania czy cofnięcia tego procesu ? Gdy sytuacja będzie tego wymagała to zmienię, polubiłem W7. GWX.exe za każdym razem się uruchamia.

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Tomasz

Addition.txt

DxDiag.txt

FRST.txt

Gmer.txt

Mbam.txt

Shortcut.txt

post-1463-0-87150000-1445282545_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przenoszę do odpowiedniejszego działu, na razie do Hardware *. Problemem nie jest infekcja, skan MBAM (odpadki po instalacji adware) nie ma związku z problemami. A logi FRST i GMER nie nadają się do diagnostyki dysku.

 

 

Dyskiem zewnętrznym jest dysk z poprzedniego komputera, któremu padła płyta główna. Odzyskałem to co najważniejsze i korzystałem z niego jako "bezpieczny' zewnętrzny dysk od ponad roku na laptopie.

Trzy miesiące temu kupiłem komputer stacjonarny aby uniknąć konfliktów czasu i dostępu do komputera

Sytuacja z utratą danych miała miejsce w zeszłym tygodniu. Wieczorem zamykając system pobierał aktualizacje, kilkanaście. Rano widoczna pojemność dysku zewn była widoczna tylko z poziomu właściwości, w Mój Komputer była tylko ikona ale bez paska dostępności i wykorzystania pojemności. Odzyskując dane otrzymałem tylko informację, że system plików był walnięty.

 

Udało mi się po ponownym podpięciu do nowego komputera odzyskać częśc danych, ale najważniejszych, jednak musiałem robić to na raty, po pewnym czasie jednak cały folder mi się udało. Pozostay jeszcze do odzyskania przede wszystkim zdjęcia z kilku lat. Niby naprawiony, ponownie podpięty i historia ta sama. Widoczne są tylko jakieś pliki ukryte, jakby systemowe, ale nie znam się na tym.

 

Jednak teraz po podpięciu system krzyczy że aby dalej używać dysk należy go sformatować.

Komunikaty wskazują na uszkodzenie tablicy partycji / systemu plików. I jedyne co z raportu FRST można podciągnąć pod sprawę, to w kółko mielone błędy złych bloków jakiegoś dysku - może to chodzi o ów zewnętrzny:

 

Dziennik System:

=============

Error: (10/19/2015 12:36:02 PM) (Source: Disk) (EventID: 7) (User: )

Description: W urządzeniu \Device\Harddisk3\DR7 wystąpił zły blok.

 

* Skoro to dysk z innego komputera i nastąpiła na nim niespodziewana utrata danych, to wypada zbadać kondycję sprzętową tego dysku. Dane wymagane działem Hardware: KLIK.

 

 

Nie wiem czemu widzi jednocześnie dwa dyski, jeden F, którego wcześniej nie było a drugi, pierwotny D, do którego mam skróty na pulpicie. Jednak ikona jest a nie można się dostać do tego najważniejszego - D.

Najwyraźniej raport z FRST był robiony, gdy dysk zewnętrzny nie był podpięty, gdyż FRST widzi tylko jeden dysk fizyczny, żadnego zewnętrznego tu nie widać:

 

==================== Dyski ================================

 

Drive c: () (Fixed) (Total:150.17 GB) (Free:97.11 GB) NTFS

Drive d: () (Fixed) (Total:781.25 GB) (Free:733.45 GB) NTFS

 

==================== MBR & Tablica partycji ==================

 

========================================================

Disk: 0 (MBR Code: Windows 7 or 8) (Size: 931.5 GB) (Disk ID: F53373B5)

Partition 1: (Active) - (Size=100 MB) - (Type=07 NTFS)

Partition 2: (Not Active) - (Size=150.2 GB) - (Type=07 NTFS)

Partition 3: (Not Active) - (Size=781.2 GB) - (Type=07 NTFS)

 

 

Dodam, że borykam się codziennie z aktualizacją do W10, czy istnieje możliwość zatrzymania czy cofnięcia tego procesu ? Gdy sytuacja będzie tego wymagała to zmienię, polubiłem W7. GWX.exe za każdym razem się uruchamia.

Uruchom Autoruns, w karcie Scheduled Tasks odznacz wszystkie zadania typu GWX*.

 

Druga sprawa, proces zaszedł już dość daleko, bo Windows 10 jest pobrany na dysku i oczekuje na instalację:

 

2015-10-18 17:56 - 2015-10-18 17:56 - 00000000 ___HD C:\$Windows.~BT

 

 

 

Przed zakończeniem FRST wyrzucił błąd, który wrzucam w screenie.

Bez znaczenia. Akcja nastąpiła podczas skanowania Skrótów - otwórz plik Shortcut.txt i zrób szukanie na frazę "Brak pliku", są puste skróty odnoszące się do nieistniejących mapowań dysków G: i I:.

 

 

 

PS. W spoilerze drobnostki (wpisy puste / odpadkowe) do usunięcia. Akcja kosmetyczna, nie mająca żadnego związku z powyższymi zgłoszeniami.

 

 

 

 

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

GroupPolicy: Ograniczenia - Chrome 
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia 
BHO-x32: Brak nazwy -> {B69F34DD-F0F9-42DC-9EDD-957187DA688D} -> Brak pliku
S3 gdrv; \??\C:\Windows\gdrv.sys [X]
Task: {2155172C-EBA6-49BE-91A9-A9CE4E1B53A2} - System32\Tasks\{D1C303AE-A4BA-4365-87DB-943F47D3BCEE} => C:\Program Files (x86)\Micro Application\Paradise\Startup.exe
Task: {65FCB41A-6982-441B-B4D5-39B9978999C1} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 35 => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Customer Feedback Program 35\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent35.exe
Task: {AB162738-1CF3-4E4F-8DCD-FB109C6D4A90} - System32\Tasks\{5F3E4BC8-2E0D-4A16-9BBB-E3E6DD116CD0} => C:\Program Files (x86)\Micro Application\Paradise\Startup.exe
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...