Skocz do zawartości

BSOD iaStor.sys


Rekomendowane odpowiedzi

Przy ładowaniu OS po kliknięciu na użytkownika pojawia się na chwlę BOSD że problem stwarza plik isator.sys. Tryb awaryjny to samo. Z OTLPE OTL zawieszał się na: \users\uzytkownik\appdata\roaming\microsoft\windows\start menu, usunąłem skrót do impulsenow.exe oraz zmieniłem nazwę katalogu do którego odnosił się skrót i udało się wygenerować loga - w załączeniu. Boot z GDataAntywirus CD i skan nic nie znalazł. Proszę o info co można zrobić by naprawić.

Pozdrawiam

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Czy na pewno isastor.sys a nie iaStor.sys?

 

Pytanie: czy przed wystąpieniem objawów uruchamiałeś jakiś plik (keygen / crack / inna "witamina") i bezpośrednim skutkiem uruchomienia był automatyczny restart? Objaw sugeruje infekcję rootkit TDL4 w MBR dysku twardego, tak jak to było w tym temacie: KLIK. W linkowanym wątku skanery uruchamiane z płyt startowych nic nie wykazały ("skanowałem go pięcioma różnymi antywirusami z Live CD i żaden nic nie znalazł"). Sam log z OTLPE jest bezużyteczny w takich sytuacjach, nie sprawdza takich aspektów. Jedyne co tu widać, to na świeżo modyfikację sterownika Intel:

 

[2011/01/26 08:35:29 | 000,408,600 | ---- | C] (Intel Corporation) -- D:\Windows\System32\drivers\iaStor.sys

Jeżeli to jest ten rodzaj infekcji w MBR, na oko mogłabym zadać przepisanie MBR z poziomu bootowalnej płyty WinRE. Problem: widzę tu słowa kluczowe "Acer", czyli zapewne jest firmowe MBR producenta i jego nadpis niestety będzie miał skutki uboczne w postaci braku dostępu do systemu Recovery zlokalizowanego na HDD.... W sytuacji zaprawienia MBR infekcją, w warunkach tu opisywanych, nie ma sposobu na ocalenie oryginału.

 

W pierwszej kolejności odpowiedz na pytanie co się działo przed pierwszym wystąpieniem BSOD, co uruchamiałeś / instalowałeś. Dorzuć też listę sumującą wystąpienia sterownika Intel. W OTLPE wszystkie opcje ustaw na Brak / Żadne, zaś w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

/md5start
iaStor.sys
/md5stop

 

Klik w Skanuj.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Mój błąd pisałem z pamięci chodzi o iaStor.sys. Faktycznie był wgrywany keygen i po tym windows już się nie podniósł. iastor.sys próbowałem podmienić z innego win 7 na początku ale to nie przynosiło skutku więc wróciłem do tego oryginalnego, i dlatego jego data modyfikacji jest jaka jest. System oczywiście posiada partycję recovery i nie ma żadnych nośników z których na przyszłość można by odtworzyć, więc zrobię obraz dysku ghostem i poproszę o instrukcję naprawy MBR. TDSKiller po boot z OTLPE nie chce się uruchomić !

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza

Skoro keygen był w obrotach, to wszystko wydaje się jasne. Aktualnie to jest podstawowa droga na złapanie tej paskudnej infekcji. Z daleka od keygenów, choćby nie wiem co obiecywały.

 

System oczywiście posiada partycję recovery i nie ma żadnych nośników z których na przyszłość można by odtworzyć, więc zrobię obraz dysku ghostem

 

Jeśli zostanie odcięty dostęp do Recovery, to jest ciągle możliwość skorzystania z tej funkcji, to znaczy: ustawienie partycji Recovery jako aktywnej i reset komputera, co powinno zainicjować interfejs odzyskiwania od producenta. Plus dodatkowa lektura: KLIK.

 

TDSKiller po boot z OTLPE nie chce się uruchomić !

 

To narzędzie nie może pracować w środowisku PE. Jedyna opcja, w sytuacji gdy Windows w ogóle nie startuje, to nadpis MBR przez narzędzia przystosowane do uruchomienia z płyt startowych, zaś narzędzie powinno być dostosowane do platformy i umieć wstawić sygnaturę zgodną z danym OS. Dopasowana do Windows 7 technologia to wykorzystanie środowiska WinRE.

 

1. Pobierz z tego tematu gotową płytę WinRE w wersji 64-bit (to ważne, wersja 32-bitowa się nie nadaje): KLIK

 

2. Zastartuj z tej płyty zgodnie z opisem, a w menu wybierz opcję Wiersz polecenia i wpisz komendę bootrec /fixmbr.

 

3. Restart.

 

PS. Poprawiam błędną nazwę pliku w tytule tematu.

 

.

Odnośnik do komentarza

Teraz jest jeszcze gorzej, pojawia się na chwilkę BOSD ale nie jestem w stanie nic odczytać bo dosłownie tylko mrugnie, potem -kolejny boot odpala się automatyczne naprawianie z błędem jak poniżej:

nazwa zdarzenia problemu:

 

Po bootrec /fixmbr. pojawia się na moment BOSD ale za szybko znika bym mógł coś odczytać, kolejny boot odpala narzędzie automatycznej naprawy i ono napotyka na problem, log z podaję poniżej:

nazwa zdarzenia problemu: StartupRepairOffline

Podpis problemu 01: 6.1.7600.16385

Podpis problemu 02: 6.1.7600.16385

Podpis problemu 03: unknown

Podpis problemu 04: 21201077

Podpis problemu 05: ExternalMedia

Podpis problemu 01: 4

Podpis problemu 01: BadDriver

Wersja systemu opercyj.: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Odnośnik do komentarza

BadDriver - to sugeruje ciągle problem z MBR i próbę załadowania przez rootkita swojego niezgodnego sterownika. Zastanawiam się czy narzędzie bootrec na pewno było skuteczne i czy nie należy ponowić przepisu MBR innym narzędziem.

 

Drive C: | 100.00 Mb Total Space | 75.83 Mb Free Space | 75.83% Space Free | Partition Type: NTFS

Drive D: | 233.27 Gb Total Space | 174.28 Gb Free Space | 74.71% Space Free | Partition Type: NTFS

Drive E: | 217.17 Gb Total Space | 118.08 Gb Free Space | 54.37% Space Free | Partition Type: NTFS

To wyciąg z nagłówka OTL, tylko tu nie ma rozróżnienia między dyskami fizycznymi a partycjami w obrębie danego dysku fizycznego, oraz nie ma listowania partycji ukrytych. Dane:

 

1. W WinRE wybierz opcję Wiersz polecenia i wpisz komendę diskpart, a następnie list disk.

 

2. Jeśli pokaże się tylko jeden dysk oznaczony numerem 0, podaj tę informację i nie przechodź do punktu 2.

 

3. Jeśli dysków jest więcej, rozpisz układ partycji, bym oceniła który dysk jest którym. Czyli wpisz: sel disk numer (w kolorowe miejsce wstaw oczywiście numer dysku) a następnie list partition. Dla każdego z dysków powtórz to z osobna. Przedstaw wyniki, jeśli masz czym, porób zdjęcia z ekranu.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Skoro jest tylko jeden dysk, to wystarczająca informacja. Do operacji jest potrzebny bowiem numer dysku fizycznego.

 

1. Pobierz MbrFix. Ze środka interesuje Cię tylko wersja MbrFix64.exe. Plik ten musisz w jakiś sposób udostępnić systemowi, który nie startuje. Np. podpiąć stick USB z tym narzędziem.

 

2. Zastartuj do WinRE i za jego pomocą narzędzie przenieś w krótką łatwo dostępną ścieżkę, dla przykładu założę, że będzie to X:\.

 

3. W wierszu polecenia wpisz komendę zmiany ścieżki na dysk gdzie leży narzędzie:

 

X:

 

Następnie wpisz komendę naprawy MBR:

 

MbrFix /drive 0 fixmbr /win7 /yes

 

4. Zresetuj komputer.

 

.

Odnośnik do komentarza

Zakładam, że Tryb awaryjny z wierszem polecenia także nie działa?

 

Kiepsko. Dostęp do systemu zablokowany, nie działają metody standardowego przepisania kodu w MBR, brak narzędzia do bezpośredniej detekcji tego rootkita z poziomu środowiska PE (żadne z dostępnych nie może się wyegzekwować w zewnętrznym środowisku, nie wspominając o tym, że to nie są kompilacje natywnie 64-bitowe). Spróbuj jeszcze:

 

1. Zastartować z płyty WinRE i:

 

  • Z tego poziomu wybrać opcję "Narzędzie do naprawy systemu podczas uruchomienia" (upewnij się, że nie masz podpiętego żadnego dysku USB, by narzędzie omyłkowo nie zidentyfikowało tego jako partycję z plikami rozruchowymi). Z tego co rozumiem ta opcja dotychczas była startowana na zasadzie automatu po nieudanym starcie, czyli inicjuje się wprost z dysku twardego i podlega kontroli hooków rootkita.
  • W Wierszu polecenia wdrożyć dwie komendy a nie jedną: bootrec /fixmbr i bootrec /fixboot

2. Przeskanować sektory rozruchowe z płyty startowej tego samego producenta Kaspersky Rescue Disk.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Przywróciłem system z partycji recovery. Dziękuję serdecznie za pomoc.

Edytowane przez picasso
Przykro mi, że nie powiodło się innymi metodami. Skoro użyłeś Recovery i nie ma złych objawów, temat uznaję za skończony. Jeszcze raz przestrzegam przed keygenami! //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...