Skocz do zawartości

Samoczynnie otwierające się strony, brak blokowania reklam, inne niechciane dodatki oraz niedziałający GMER.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kilka dni temu bardzo pomogliście mi z moimi problemami z komputerem. Dzisiaj okazało się, że na laptopie mojej siostry też jest mały nieporządek i dużo utrudnień. Chciałbym jej pomóc go posprzątać - zwłaszcza, że siostra obawia się korzystać z usług bankowych w przypadku gdy jest on prawdopodobnie zainfekowany.

 

Problemy występujące na laptopie siostry:

 

- samootwierające się strony w przeglądarce Firefox z jakimiś nieznanymi stronami

- samoczynne wyłączanie się stron w przeglądarce Firefox

- samoczynne wyłączanie się całej przeglądarki Firefox

- niedziałający w pełni dodatek Adblock w przeglądarce Firefox - nie blokuje części reklam mimo załadowanych filtrów

 

Do tej pory było zrobione:

 

- usunięte podejrzane aplikacje w panelu sterowania

- skorzystanie z programu Malwarebytes

- inna osoba próbowała chyba coś robić z programem OTL - niestety po fakcie ją poinformowałem, że nie powinno się tego robić bez porady wyspecjalizowanych osób

 

Niestety nie mogę utworzyć logów z GMERa. Za każdym razem jak uruchamiam program to włącza się jego okno i cały system zawiesza się. Nie da się go naprawić skrótami ctrl+alt+delete ani nic w tym stylu. Trzeba go resetować. Program pobierałem z 3 linków(3 przyciski w Waszym temacie o GMER) i w każdym przypadku dzieje się to samo. Oczywiście antywirus jest na ten czas wyłączony oraz program jest uruchamiany w trybie administratora.

 

W załączniku więc przesyłam narazie tylko logi z FRST.

 

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam serdecznie.

FRST.txt

Shortcut.txt

Addition.txt

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W Firefox jest adware Round World 1.0.1. Przy okazji, to Windows 8 ze zmanipulowaną aktywacją - jest tu KMSpico, który wprowadził dodatkowy sterownik WinDivert1.1 ingerującym w ruch sieciowy. Nie biorę odpowiedzialności za te obiekty.

 

Działania do wdrożenia:

 

1. Wyczyść Firefox z adware: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj / Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone, ale Adblock Plus trzeba będzie przeinstalować.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.wp.pl/?src01=dp220150219
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.wp.pl/?src01=dp220150219
HKU\S-1-5-21-3507730397-4177250630-1528934753-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.wp.pl/?src01=dp220150219
Task: {D1793D9D-C1CA-4FBC-ACFA-5B786E9708D6} - System32\Tasks\{B9177220-0026-439F-A478-12716F533A93} => Firefox.exe http://www.skype.com/go/downloading?source=lightinstaller&ver=6.18.0.106&LastError=12002
C:\ProgramData\McAfee
C:\Users\Klaudia\AppData\Roaming\ClassicShell
C:\Users\Klaudia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\startscreen.lnk
C:\Users\Klaudia\Desktop\Continue PDFCreator installation.lnk
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run /v Skype /f
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\StartupFolder /v "McAfee Security Scan Plus.lnk" /f
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt oraz log z wynikami skryptu z katalogu C:\_OTL (należy ręcznie zmienić rozszerzenie z *.LOG na *.TXT, by załączniki go zaakceptowały). Potwierdź ustąpienie problemów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...