Skocz do zawartości

Złośliwe oprogramowanie, spowolnienie pracy komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Wszystko zaczęło się od fałszywego maila aplikacji whatsapp, przekierowaniu na stronę logowania i ściągnięciu jakiegoś programu. Tak jak w temacie, nastąpiła zmiana strony startowej w przeglądarce, której nie można zmienić. Cały czas próbuje instalować się aktualizacja jakiegoś programu. Proszę o pomoc. Poniżej załączam wymagane logi.

 

Edit:

 

Użyłem AdwCleaner oraz tdsskiller. Ponownie przeskanowałem FRST i Gmer. Wszystkie logi, poniżej. Te w załączniku są zrobione przed podjęciem działań.

 

AdwCleaner - załącznik

tdsskiller - załącznik

 

FRST

http://wklej.org/id/1656721/

 

Addition

http://wklej.org/id/1656723/

 

Shortcut

http://wklej.org/id/1656726/

 

gmer

http://wklej.org/id/1656733/

 

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

gmer.txt

AdwCleanerR0.txt

AdwCleanerS0.txt

TDSSKiller.3.0.0.44_07.03.2015_16.46.18_log.txt

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Na przyszłość: przed użyciem AdwCleaner staraj się poprawnie deinstalować programy adware via Panel sterowania, a po tym w menedżerach przeglądarek. Tu nie odbyła się poprawna deinstalacja (było 9 programów możliwych do deinstalacji), AdwCleaner brutalnie usuwał komponenty.

 

Nie wszystko zostało usunięte - nadal dwie usługi adware uruchomione w tle oraz modyfikacja Winsock (wpięcie BDL.dll). Poprawki:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
R2 qiduvoko; C:\Users\Bozena\AppData\Local\E3AFE132-1425247926-11E2-BC31-41E22C00003D\insx3AC2.tmp [99840 2015-03-01] () [File not signed]
R2 wefohoti; C:\Users\Bozena\AppData\Local\E3AFE132-1425247334-11E2-BC31-41E22C00003D\snso3BCA.tmp [142336 2015-03-01] () [File not signed]
S2 BasementDuster; C:\Program Files (x86)\IGS\BasementDuster.exe [X]
U1 DS1410D; No ImagePath
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\72991508.sys => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\72991508.sys => ""="Driver"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\BasementDuster => ""="service"
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.com
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.google.com
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.google.com
Toolbar: HKLM - No Name - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - No File
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => No File
C:\ProgramData\{8d5ece31-6029-aa1e-8d5e-ece3160238c5}
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\YourFileDownloader
C:\Users\Bozena\AppData\Local\E3AFE132-1425247334-11E2-BC31-41E22C00003D
C:\Users\Bozena\AppData\Local\E3AFE132-1425247926-11E2-BC31-41E22C00003D
C:\Users\Bozena\AppData\Roaming\E3AFE132-1425247273-11E2-BC31-41E22C00003D
C:\Windows\system32\BasementDusterOff.ini
C:\Windows\SysWOW64\BasementDuster.ini
C:\Windows\SysWOW64\BasementDusterOff.ini
C:\Windows\SysWOW64\BDL.dll
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Update Service YourFileDownloader" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
CMD: netsh winsock reset
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Dla pewności jeszcze w Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj / Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone, ale Adblock Plus trzeba będzie przeinstalować.

 

3. Napraw uszkodzony specjalny skrót IE. W pasku eksploratora wklej poniższą ścieżkę i ENTER:

 

C:\Users\Bozena\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools

 

Prawoklik na zlokalizowany tam skrót Internet explorer (bez dodatków) > Właściwości > w polu Element docelowy po ścieżce "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" dopisz dwie spacje i -extoff

 

4. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie akcje pomyślnie wykonane. Ostatni skrypt do FRST - do Notatnika wklej:

 

RemoveDirectory: C:\AdwCleaner
RemoveDirectory: C:\FRST\Quarantine
RemoveDirectory: C:\Users\Bozena\Desktop\Stare dane programu Firefox
RemoveDirectory: C:\Users\Bozena\Downloads\FRST-OlderVersion
CMD: del /q C:\Users\Bozena\Downloads\g54lddlc.exe
Reg: reg query HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\blbkdnmdcafmfhinpmnlhhddbepgkeaa /s
Reg: reg query HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\blbkdnmdcafmfhinpmnlhhddbepgkeaa /s

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw wynikowy fixlog.txt.

 

 

Mam pytanie odnoście antywirusa, jest tu zainstalowany KAV. Problem z nim jest taki, że trzeba wymuszać aktualizację, sam tego nie robi. Czy jest to spowodowane przez jakieś z powyższych programów?

Czy na pewno to nadal ma miejsce po przeprowadzonym właśnie usuwaniu? Był resetowany Winsock, co ma duże znaczenie w kontekście nakreślonego problemu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...