Skocz do zawartości
11 kwietnia 2017 - Koniec wsparcia Microsoftu dla Vista ×

W dalszym ciągu bluescreen, "Serwer zajęty"


Yavien

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuacja pierwotnego tematu Bluescreeny, był kiedyś sweet-page, SupTab i wprotectmanager i późniejszego Błąd instalacji Service Pack

 

Po udanych aktualizacjach systemu doinstalowałam AVG i unchecky.

 

Dziś rano nic nie robiłam na tamtym laptopie, szukałam na swoim co warto jeszcze zrobić zanim oddam komputer właścicielce. Nagle pojawił się znów niebieski ekran (zbyt szybko, nie przeczytałam nawet, jaki to był błąd, dopiero później doczytałam na forum i zmieniłam ustawienia, by nie restartował się automatycznie. Gdy zdarzy się to następny raz pewnie będę mogła spisać komunikat błędu). W trakcie wczorajszych instalacji niebieski ekran nie wystąpił.

 

Poza tym po restarcie pojawiło się okienko:

"Serwer zajęty- Nie można ukończyć tej czynności, gdyż inny program jest zajęty. Wybierz przycisk \"Przełącz na\" aby uaktywnić zajęty program i usunąć problem/ Ponów próbę/ Anuluj/" 

Gdy klikam "przełącz na" -  otwiera sie menu start. 

Gdy klikam "ponów próbę" -  okienko znów wyskakuje.

 

Okienko to pojawiało się także wczoraj przy restartach wynikających z aktualizacji

W trakcie instalacji aktualizacji nie było w systemie antywirusa innego niż Microsoft Security Essentials, przed akcjami zaleconymi na forum nie zaobserwowałam nic takiego.

 

Czyli podobny objaw, jak w tym temacie i w tym. Sugerując się tymi dwoma wątkami zakładam temat w dziale Windows, nie w dziale pomocy doraźnej.

 

W tej chwili skanuje gmer, wiem że w tym dziale nie jest niezbędny, ale skoro puściłam, to niech się skończy. 

 

Dołączę:

logi z FRST, OTL, GMERa

oraz (tu proszę o ewentualne wyprostowanie, gdybym się myliła, co należy dołączyć czytam z tego tematu):

Autoruns, dzienniki zdarzeń, raport wydajności i jeśli się uda, to zrzut pamięci jądra (zrzut się zrobił, najwyżej zalinkuję do zipa).

Ale to niech gmer skończy.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

A ja nie zdążyłam napisać po udanej instalacji pakietów SP, by nie instalować za szybko AVG (ani innego antywirusa), tylko sprawdzić czy system pracuje poprawnie i dopiero wtedy mierzyć w instalację antywirusa. To instalacja AVG (była wcześniej, teraz powróciła) może być przyczyną komunikatów "Serwer zajęty" oraz BSOD. Są potrzebne dokładniejsze dane - czyli pliki DMP. Jeśli chodzi o te zrzuty, to sprawdź czy katalog C:\Windows\Minidump nie jest pusty i ma pliki odpowiadające datami awariom, jeśli tak = skopiuj na Pulpit cały ten folder, spakuj do ZIP, shostuj gdzieś i podaj link.

Odnośnik do komentarza

:( coś tak podejrzewałam, no trudno, trzeba zbadać, najwyżej odinstaluję znów.

Jest normalny dump w C:\WINDOWS\MEMORY.DMP, przed puszczeniem gmera patrzyłam. Zapisywanie informacji o debugowaniu w "Uruchamianie i odzyskiwanie" było i nadal jest ustawione na Zrzut pamięci jądra.

 

Są też minidumpy, spakowałam razem z dziennikami zdarzeń wrzuciłam tutaj

Zastanawia mnie, że nie ma wszystkich dumpów... przy zakładaniu pierwszego tematu podawałam komunikaty, jakie mówił system, na przykład:

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6000.2.0.0.768.2
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: 50
BCP1: C8E00008
BCP2: 00000000
BCP3: A621B3B9
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\Mini102814-02.dmp
C:\Users\Gosia\AppData\Local\Temp\WER-147686-0.sysdata.xml
C:\Users\Gosia\AppData\Local\Temp\WER3E.tmp.version.txt

Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415

 

A teraz nie ma żadnego z  C:\Windows\Minidump\Mini102814-*.dmp  Nie kojarzę, bym świadomie usuwała czy przenosiła  :unsure:

w załącznikach logi 

 

Przy próbie wygenerowania raportu wydajności dostaję błędy - też jest w zipie na serwerze.

 

I jeszcze się odniosę do tego:

 
  W dniu 26.11.2014 o 15:47, picasso napisał(a):

To instalacja AVG (była wcześniej, teraz powróciła) może być przyczyną komunikatów "Serwer zajęty" oraz BSOD. 

 
nie wiem, czy to istotne, ale komunikaty "Serwer zajęty" występowały wczoraj przy aktualizacjach, kiedy nie było AVG (ale był Windows Essentials) - mam na przykład złapany screen 25.11.2014 o 18:53. BSOD rzeczywiście, jak mi się wydaje, występował przy AVG (choć nie wiem jak wcześniejsze pady systemu, zanim dostałam laptop do rąk)

gmer.txtPobieranie informacji ...

Extras.TxtPobieranie informacji ...

OTL.TxtPobieranie informacji ...

Addition.txtPobieranie informacji ...

FRST.txtPobieranie informacji ...

Shortcut.txtPobieranie informacji ...

AutoRuns_wynik.txtPobieranie informacji ...

Edytowane przez Yavien
Odnośnik do komentarza
  Cytat

nie wiem, czy to istotne, ale komunikaty "Serwer zajęty" występowały wczoraj przy aktualizacjach, kiedy nie było AVG (ale był Windows Essentials)

Obecnie jest bardzo niezdrowa sytuacja, pracują w tle dwa programy antywirusowe, czyli Microsoft Security Essentials oraz AVG. Niezależnie od innych czynników i tak jeden z nich musi zostać odinstalowany, bo to za dużo.

 

 

  Cytat

Są też minidumpy, spakowałam razem z dziennikami zdarzeń wrzuciłam tutaj

Ostatnie dwa zrzuty z 18 i 26 listopada:

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

Prawie wszystkie pozostałe zrzuty Minidump z przeciągu kilku miesięcy kręcą się w kółko wokół tego samego: 0x1000008e - "Probably caused by: Ntfs.sys". W załadowanych sterownikach są też wszędzie sterowniki AVG.

 

 

  Cytat

Przy próbie wygenerowania raportu wydajności dostaję błędy - też jest w zipie na serwerze.

Jeśli chodzi o błędy tam zgłoszone:

 

1. "Klasyfikacja wydajności Grafika w grach tego systemu jest niska i może być przyczyną problemów z wydajnością podczas korzystania z aplikacji multimedialnych lub gier. Wyłączenie trybu Aero Glass może zwiększyć wydajność w aplikacjach multimedialnych i grach. Jeśli problem będzie nadal występował, może być konieczne zaktualizowanie sterownika karty graficznej lub uaktualnienie jej."

 

Być może należy skorzystać z tych podpowiedzi.

 

2. "Wystąpił problem z konfiguracją urządzenia, który uniemożliwia jego poprawne uruchomienie.

Szczegóły:

Nie można poprawnie uruchomić urządzenia Karta Microsoft ISATAP. Być może nie zainstalowano poprawnego sterownika lub wystąpił błąd sprzętowy. Identyfikator Plug and Play tego urządzenia: ROOT\*ISATAP\0XXX.

Nie można poprawnie uruchomić urządzenia Karta Microsoft 6to4. Być może nie zainstalowano poprawnego sterownika lub wystąpił błąd sprzętowy. Identyfikator Plug and Play tego urządzenia: ROOT\*6TO4MP\0XXX."

 

Te wirtualne urządzenia związane z protokołem IPv6 widziałam już wcześniej w Addition. To nie powinno być jednak problemem: KB932520.

 

 

 


Na teraz proponuję:

 

1. Odinstalować zbędnik Bing Bar (kilka procesów zejdzie). Wyłączyć kolejne zbędne wpisy ze startu via Autoruns:

- W karcie Logon odfajkować CanonSolutionMenu, IPLA!, LG Intelligent Update, MGSysCtrl, OpwareSE4, SSBkgdUpdate, SunJavaUpdateSched, Windows Defender

- W karcie Scheduled Tasks odfajkować VistaSP1CEIP

- W karcie Services odfajkować IJPLMSVC.EXE, NishService, WinDefend. Wyłączenie NishService może spowodować niedziałanie określonych kombinacji specjalnych przycisków, ale ten soft MSI jest stary i podobno wpływa negatywnie na zasoby.

By widzieć wpisy Windows Defender, należy włączyć pokazywanie plików Microsoftu.

 

2. Odinstalować wszystkie wirtualne interfejsy 6to4 i ISATAP oraz zapobiec ich tworzeniu: KLIK. Tych urządzeń jest dużo, więc można je masowo zlikwidować via DevCon: KB311272. Pobrany plik Devcon.exe rozpakuj tak jak tradycyjny ZIP, po rozpakowaniu z folderu i386 przekopiuj plik Devcon.exe do katalogu C:\Windows. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CMD: devcon remove *6to4mp
CMD: devcon remove *ISATAP*
CMD: netsh winsock reset
Reboot:

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Nastąpi restart systemu. Przedstaw fixlog.txt.

 

3. Odinstalować wszystkie antywirusy i zostawić system na obserwacji (nie instalować żadnego antywirusa). Jeśli BSODy już nie powtórzą się, wypróbować całkiem innego antywirusa np. Avast.

 

4. Zorientować się czy można zaktualizować określone sterowniki sprzętowe.

 

 

PS. A ten odczyt "rootkit" w GMER według spodziewań zniknął po aktualizacji systemu. Tak samo było we wszystkich innych przypadkach z nieaktualizowanymi systemami Vista.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Możliwe, że te wpisy nie przetworzone przez Devcon są zablokowane przez uprawnienia. Sprawdź jak to wygląda na poziomie Menedżera urządzeń: Start > w polu szukania wpisz devmgmt.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator > w menu Widok włącz pokazywanie ukrytych urządzeń > w sekcji Karty sieciowe wyszukaj pozostałe wpisy 6to4 i ISATAP, spróbuj normalnie odinstalować i zresetuj system.

Odnośnik do komentarza
  W dniu 28.11.2014 o 07:31, picasso napisał(a):

wyszukaj pozostałe wpisy 6to4 i ISATAP, spróbuj normalnie odinstalować i zresetuj system.

Nie widzę takich wpisów w Menedżerze Urządzeń.

 

Może te wpisy, które maja w logu "remove failed" odinstalowały się razem z wcześniejszym którymś urządzeniem?

uruchomiłam cmd jako administrator i próbowałam wyszukać:

 

C:\Windows\system32>devcon find *6to4mp*
No matching devices found.


C:\Windows\system32>devcon find *ISATAP*
No matching devices found.


C:\Windows\system32>
Nie miałam dużo czasu, by siedzieć przy tym komputerze, tylko trochę poszukałam w internecie. Ale rzeczywiście na razie BSOD się nie pojawił, jeszcze jednak nie instaluję antywira, poczekam.

 

Napisałaś wcześniej:

 

  Cytat

4. Zorientować się czy można zaktualizować określone sterowniki sprzętowe.

 

Próbowałam poszukać, ale chyba nie ma tematu na forum, który by to wyjaśniał. Jak znaleźć, które sterowniki mogą wymagać aktualizacji?

 

Czy już pora na wyczyszczenie narzędzi diagnostycznych, punktów przywracania itp?

post-333-0-68650000-1417297777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza

Przepraszam za post pod postem. Chciałabym pojutrze oddać już komputer właścicielce. Zainstalowałam ponownie AVG (testowo) i - zdziwiłam się! - BSOD się nie pojawił, choć trochę przy tym laptopie posiedziałam, przeglądając strony.

Czy mogę uznać, że jest w miarę OK, skoro od tygodnia nie było bluescreenu ani dziwnych komunikatów? Czyścić już narzędzia, utworzyć punkt przywracania systemu, a usunąć wcześniejsze? Mniej więcej mogę Ciocię poinstruować, co i jak, ale sama chcę wiedzieć, co ewentualnie dalej robić?

Nie aktualizowałam żadnych sterowników, próbowałam na chybił trafił aktualizować sterowniki urządzeń, ale za każdym razem podobno sterownik okazywał się być aktualny, gdzie szukać (i czy?)

Odnośnik do komentarza
  Cytat

Nie widzę takich wpisów w Menedżerze Urządzeń.

Może te wpisy, które maja w logu "remove failed" odinstalowały się razem z wcześniejszym którymś urządzeniem?

Nie wiem o co chodzi, wygląda na to że rzeczywiście już tego nie ma. Menedżer urządzeń pokazuje jeszcze delikwenta Teredo Tunneling Pseudo-interface. Tego też można się pozbyć, a tu dodatkowy topik z forum: KLIK.

 

 

  Cytat

Zainstalowałam ponownie AVG (testowo) i - zdziwiłam się! - BSOD się nie pojawił, choć trochę przy tym laptopie posiedziałam, przeglądając strony.

vs.

 

  picasso napisał(a):

Jeśli BSODy już nie powtórzą się, wypróbować całkiem innego antywirusa np. Avast.

AVG był wcześniej i to w dwóch różnych wersjach (2014 i 2015) - w obu konfiguracjach występowały BSODy w nieregularnych odstępach czasu. Nie jest wykluczone, że Twoje operacje przy nowym zainstalowanym AVG to nie te które prowokują BSOD. Wg zrzutów pamięci jeden z ostatnich jawnie punktował sterownik AVG avgmfx86.sys (AVG Resident Shield Minifilter Driver), a wszystkie pozostałe to odniesienia do sterownika systemu plików Ntfs.sys (tu raczej nie chodzi o aktywność sieciową). Nie jestem przekonana czy przywrócenie AVG to był najlepszy pomysł, a określone tendencyjne użytkowanie komputera to jednoznaczny test potwierdzający ustąpienie problemu.

 

 

  Cytat

Próbowałam poszukać, ale chyba nie ma tematu na forum, który by to wyjaśniał. Jak znaleźć, które sterowniki mogą wymagać aktualizacji?

(...)

Nie aktualizowałam żadnych sterowników, próbowałam na chybił trafił aktualizować sterowniki urządzeń, ale za każdym razem podobno sterownik okazywał się być aktualny, gdzie szukać (i czy?)

Dokładny model laptopa (tylko tyle wiem z logów, że prawdopodobnie to lapek LG) > udajesz się na stronę producenta podzespołów (http://www.lg.com/) > szukasz wg modelu jakie są wersje dostępne > porównujesz z tymi obecnymi w systemie. A tu wyciąg z Addition jakie softy związane ze sterownikami są obecne:

 

==================== Installed Programs ======================

 

Canon MP210 series (HKLM\...\{1199FAD5-9546-44f3-81CF-FFDB8040B7BF}_Canon_MP210_series) (Version: - )

Intel® Graphics Media Accelerator Driver (HKLM\...\HDMI) (Version: - )

LG Intelligent Update (HKLM\...\{81717D01-32F6-449C-85E1-41AFD678E545}) (Version: 3.01.0928.01 - )

LG Smart Cam (HKLM\...\{9455E8B0-4D73-4A9D-BFA3-D2C213BFD28F}) (Version: 1.0007.0818.01 - LG Electronics Inc.)

O2Micro Flash Memory Card Reader Driver Installer(x86) (HKLM\...\{78764173-3805-4916-B3CE-B433702B8870}) (Version: 3.09 - O2Micro)

SAGEM F@st 800-840 (HKLM\...\{4AE3A0CB-87B0-4F51-BECD-3D1F8DFDD62F}) (Version: 4.06.000 - SAGEM)

Synaptics Pointing Device Driver (HKLM\...\SynTPDeinstKey) (Version: 10.0.13.2 - Synaptics)

System Control Manager (HKLM\...\{ED9C5D25-55DF-48D8-9328-2AC0D75DE5D8}) (Version: 2.0107.0706.06 - LG)

 

Intel® Graphics Media Accelerator Driver to instalacja związana z tym:

 

  picasso napisał(a):

"Klasyfikacja wydajności Grafika w grach tego systemu jest niska i może być przyczyną problemów z wydajnością podczas korzystania z aplikacji multimedialnych lub gier. Wyłączenie trybu Aero Glass może zwiększyć wydajność w aplikacjach multimedialnych i grach. Jeśli problem będzie nadal występował, może być konieczne zaktualizowanie sterownika karty graficznej lub uaktualnienie jej."

 

Być może należy skorzystać z tych podpowiedzi.

 

System Control Manager (LG) jest z kolei związany z tym (wyłączone tu zostały dwa wpisy, z wyjątkiem archaicznego sterownika MGHwCtrl.sys):

 

  Cytat

HKLM\...\Run: [MGSysCtrl] => C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\MGSysCtrl.exe [565248 2007-07-06] (MSI)

R2 NishService; C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\edd.exe [40960 2006-03-02] () [File not signed]

R3 MGHwCtrl; C:\Windows\system32\drivers\MGHwCtrl.sys [9088 2006-07-03] (Windows ® 2000 DDK provider) [File not signed]

 

Wyłączenie NishService może spowodować niedziałanie określonych kombinacji specjalnych przycisków, ale ten soft MSI jest stary i podobno wpływa negatywnie na zasoby.

 

Oczywiście jest też możliwe, że brak aktualizacji, ale ja tego nie mogę wiedzieć patrząc w logi i nie mając danych na temat modelu laptopa.

 

 

  Cytat

Czy mogę uznać, że jest w miarę OK, skoro od tygodnia nie było bluescreenu ani dziwnych komunikatów? Czyścić już narzędzia, utworzyć punkt przywracania systemu, a usunąć wcześniejsze? Mniej więcej mogę Ciocię poinstruować, co i jak, ale sama chcę wiedzieć, co ewentualnie dalej robić?

Pomijając powyższe, to już możesz przejść do zakończenia tematu.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...