Skocz do zawartości

Problem z siecią firmową


pucureczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Poproszono mnie abym zrobił połączenie na jednym z komputerów na nim zainstalowałem na nowo Windows XP Home Edition 32 bitowy on podłączony jest przez kabel LAN z routerem, który znajduje sie w innym pomieszczeniu. Router znów jest podłączony do anteny na dachu budynku i odbiera sygnał od dostawcy. Dostawcą jest firma lokalna, która udostepnia internet.

 

Parametry Routera:

 

D-LINK (Broadband VPN Router)

Model: DI - 804HV

F/W Ver.: 1.43

 

Problem polega na tym, że nie znam ani loginu ani hasła do routera ponieważ pracownik, który zarządzał infrastrukturą internetową odszedł z firmy moje pytanie to czy mam zresetować router poprzez naciśnięcie z tyłu obudowy resetu dostanie się do niego poprzez wpisanie numeru IP bramy do przeglądarki i wpisaniu loginu i hasła i tu kolejne pytanie czy wtedy po zresetowaniu routera hasło i login będą podstawowe tak jak login: admin hasło: puste ?

Jest jeszcze problem z tym, że kontrolka na routerze WAN się nie świeci czy tutaj też występuje błąd połączenia? czy musi ona świecić?

 

Proszę o pomoc co moglibyście mi doradzić?

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Router znów jest podłączony do anteny na dachu budynku i odbiera sygnał od dostawcy.

Z całą pewnością router nie jest podłączony do anteny. Nie ma takiej funkcjonalności, bo to router kablowy. Przez port WAN łączy się zapewne z punktem dostępowym dostawcy Internetu. Jeśli dioda WAN się nie świeci, to znaczy że nie ma fizycznego połączenia między tymi urządzeniami i to jest przyczyną braku Internetu w komputerze. Należy sprawdzić obie wtyczki (czy są dobrze wciśnięte w gniazda) i ewentualnie cały przewód (czy nie jest np. przecięty, zagięty itp.).

Zapewne na routerze jest włączony serwer DHCP i nie musisz w nim nic ustawiać, wystarczy, że w komputerze wybierzesz opcję "Uzyskaj adres IP automatycznie" w ustawieniach karty sieciowej. Z drugiej strony, jeśli masz zarządzać siecią w firmie, to dobrze byłoby mieć dostęp do zarządzania routerem. Po zresetowaniu routera zalogujesz się na domyślne hasło, ale być może będziesz musiał skontaktować się z dostawcą Internetu w celu otrzymania danych do połączenia z ich siecią (w zależności od tego, jaki sposób uwierzytelniania klientów stosują).  

Pokaż wynik polecenia "ipconfig" wpisanego w wierszu poleceń przy komputerze połączonym do portu LAN routera.

Odnośnik do komentarza

Dobrze w takim razie sprawdzę kabel ewentualnie zacisnę końcówki jeszcze raz za bardzo nie mam możliwości sprawdzenia czy kabel nie jest pozaginany ze względu na to, że w ścianie jest otwór do którego wchodzi kabel i zapewne jest podłączony do anteny/urządzenia na dachu.

Jeśli chodzi o adres IP jest on ustawiany statycznie.

Jeśli chodzi o polecenie ipconfig zrobię screena jutro pamiętam tylko gdy korzystałem z tego polecenia, że router przypisał mi automatycznie adres IP: 192.168.0.101, maskę podsieci: 255.255.255.0 oraz bramę domyślną: 192.168.0.10

 

EDIT: Jak myślisz gdybym zresetował router i byłaby potrzeba podania loginu i hasła do internetu to po skontaktowaniu się z firmą udostępniającą internet to czy podadzą mi dane? Bo może stać się tak, że sami będą chcieli przyjechac i zrobić z tym i pewnie sobie będą chcieli coś za to policzyć.

 

Masz może jeszcze dla mnie jakąś podpowiedź może mógłbys mi coś więcej doradzić :)

Odnośnik do komentarza

Ciągłość przewodu można sprawdzić np. takim urządzeniem:

kabel%20tester.jpg

Koszt ok 25 zł. Oczywiście musisz mieć dostęp do obu końców.

Jak myślisz gdybym zresetował router i byłaby potrzeba podania loginu i hasła do internetu to po skontaktowaniu się z firmą udostępniającą internet to czy podadzą mi dane? Bo może stać się tak, że sami będą chcieli przyjechac i zrobić z tym i pewnie sobie będą chcieli coś za to policzyć.

Ja bym najpierw do nich zadzwonił i zapytał, ale zazwyczaj firmy podają takie dane. Oczywiście muszą się upewnić, że jesteś osobą upoważnioną (klientem).

Odnośnik do komentarza

Witam ponownie zdaję małą relację z moich dzisiejszych prac.

 

1) Udało mi się "ożywić" diody na routerze czyt. świeci dioda od WAN.

2) Jednak internet nie działał nie udało się wyświetlić żadnej strony WWW czy to przypisując dynamicznie czy statycznie adres IP.

3) Nie znam hasła ani loginu do logowania się do routera D-Link DI-408HV więc musiałem go zresetować nie miałem innego wyjścia.

4) Po zresetowaniu routera mam ustawienia fabryczne czyli aby na niego wejść wpisałem IP 192.168.0.1 wpisując login admin oraz hasło zostawiłem puste wszedłem do routera :)

 

A teraz prosiłbym Was abyście mi pomogli skonfigurować odpowiednio router jest tu sporo ustawień w dodatku po angielsku i za bardzo nie wiem co gdzie ustawić.

 

Dostarczam informacje z ipconfig /all

 

Nazwa hosta ... : klub

Syfiks podstawowej domeny DNS ... :

Typ węzła ... : Nieznany

Routing IP włączony ... : Nie

Sewer WINS Proxy włączony ... : Nie

 

Karta Ethernet Połączenie lokalne:

 

Syfiks DNS konkretnego połączenia:

Opis ... : Intel ® PRO/100 VE Network Connection

Adres fizyczny ... : 00-13-20-56-45-04

DHCP włączone ... : Tak

Autokonfiguracja włączona ... : Tak

Adres IP ... : 192.168.0.149

Maska podsieci ... : 255.255.255.0

Brama domyślna ... : 192.168.0.10

Serwer DHCP ... : 192.168.0.10

Serwery DNS ... : 192.168.0.10

Dzierżawa uzyskana ... : 7 października 2013 09:41:53

Dzierżawa wygasa ... : 7 października 2013 09:42:53

 

Proszę o pomoc :P

 

EDIT: Pomocyyyyyy... :P

Odnośnik do komentarza

Udostępniam screena po restarcie routera

 

arsv.png

 

Do routera teraz loguję się poprzez adres IP 192.168.0.1 login: admin password: puste

Zalogowałem się do routera i teraz potrzebuję go skonfigurować.

 

Mam komputer PC do niego kablem LAN podpięty jest router następnie z routera kabel poprowadzony jest na dach do urządzenia. 

 

Potrzebuję pomocy w skonfigurowaniu tego routera a nie mam pojęcia jak go skonfigurować

Na tą chwilę wiem, że w głównej siedzibie firmy łączę się z internetem po przez statyczne przypisanie adresu IP a adres bramy to 192.168.0.10

 

Próbowałem po przez Wizarda na routerze ustanowić połączenie poprzez dynamiczne przypisanie adresów IP jednak pisze DHCP Disconect próbowałem również skonfigurować go ręcznie jednak chyba coś źle zrobiłem bo nadal nie mam internetu.

 

Proszę o dalszą i skuteczną pomoc!

Odnośnik do komentarza

Żeby liczyć na skuteczną pomoc, musisz dostarczyć więcej informacji. Nadal nie wiemy co to jest to urządzenie "na dachu" i czy należy do waszej firmy, czy do dostawcy? Co to jest główna siedziba? Czy jest w tym samym budynku i łączy się do tego samego urządzenia na dachu? Czy do twojego d-linka podłaczone jest więcej komputerów, czy tylko ten jeden, o którym mówimy? A jeśli są inne, to jaka jest ich konfiguracja i czy mają Internet?

Bez takiej wiedzy naprawdę trudno coś doradzić.

 

Załóżmy jednak, że struktura sieci firmowej wygląda tak: urządzenie na dachu odbiera Internet drogą radiową, a natępnie udostępnia go dla całej sieci firmowej (główna siedziba). Jest więc bramą o adresie 192.168.0.10 , a d-link połączony jest na porcie LAN jedynie z problematycznym komputerem.

Zaloguj się do konfiguracji D-linka i przejdź do ustawień LAN i wyłącz (odznacz) serwer DHCP. Przełóż wtyczkę z portu WAN do wolnego portu LAN routera (tak aby kable do komputera i na dach były podpięte do portów LAN). D-link przestanie działać jako router (tworzyć nową sieć po stronie LAN), a bedzie pełnić rolę swichta, czyli połączy bezpośrednio z bramą. Teraz w zależności od tego, jaka jest konfiguracja bramy albo przydziela ona adresy IP komputerom w sieci automatycznie, albo trzeba bedzie to zrobić ręcznie. W tym drugim przypadku ustawiając statyczny adres komputera musisz uważać żeby się on nie powtórzył w sieci. To jest pewna trudność, bo albo sprawdzisz IP wszystkich urządzeń (komputerów, drukarek sieciowych, telefonów IP itp.) w firmie, albo wybierzesz dowolny w postaci 192.168.0.xxx gdzie xxx to liczba z zakresu 1 - 254 za wyjątkiem 10 i będziesz obserwował, czy nie pojawi się komunikat o błędzie zduplikowanego IP. W takiej sytuacji spróbuj z inna liczbą z zakresu. Jako adres bramy i serwera DNS wpisujesz 192.168.0.10, a zapasowy DNS 8.8.8.8

Jeśli nie pojawi się żółty trójkąt przy zegarze możesz przeprowadzić testy. Pamiętaj, że otwieranie się stron nie zawsze jest miarodajnym testem. Najlepiej wykonaj raport z netlog: https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/

Przed tym przeczytaj opis działania i warunki użycia tego programu https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wa%C5%BCne-zasady-obowi%C4%85zuj%C4%85ce-w-dziale-sieci/

Odnośnik do komentarza

Urządzenie na dachu hm... raczej nie mam zamiaru tam wychodzić bo mam lęk wysokości :D a tak na poważnie to pewnie jest to antena ewentualnie AP może być tak, że antena/AP łączy się z nadajnikiem dostawcy (Dostawca świadczy usługi drogą bezprzewodową czyli radiową) lub może łączyć się z inną anteną lub AP umieszczoną w innym budynku (czyt. główna siedzibą) gdzie jest więcej komputerów, serwer itp. urządzenia.

 

Do D-Linka jest podłączony tylko jeden komputer.

 

Wolne IP już mam znalezione więc wykonam te czynności, które opisałeś i powiem szczerze, że tak jeszcze nie próbowałem zrobić więc może dzięki Tobie przybliży mnie do tego aby ten internet zaczął działać.

 

Wykonam również test programem netlog :) w sumie już dzisiaj rano go uruchamiałem chodź trudno mi niektóre rzeczy zrozumieć ale mogę wysłać wynik po teście jutro rano je wykonam i udostępnię :)

 

Liczę jednak na kolejne porady oraz wskazówki :)

 

 

Odnośnik do komentarza

... może łączyć się z inną anteną lub AP umieszczoną w innym budynku (czyt. główna siedzibą) gdzie jest więcej komputerów, serwer itp. urządzenia.

A to w takim razie wygląda na to, że może masz bezprzewodowy most w firmie między centralą a twoją lokalizacją. Nie zmienia to jednak opisanej wyżej procedury.

 

Do D-Linka jest podłączony tylko jeden komputer.

W takim razie można by z niego całkiem zrezygnować, ale pewnie nie starczy ci kabla.

 

Urządzenie na dachu hm... raczej nie mam zamiaru tam wychodzić bo mam lęk wysokości :D

To nie musi być konieczne. Wpisz adres 192.168.0.10 w przeglądarkę, pewnie cię nie wpuści bez znajomości hasła, ale może wyświetli informacje, z których dowiemy się czegoś o marce i typie sprzętu.

Odnośnik do komentarza

Widzę, że się nie rozumiemy. Nie sugeruję połączenia kablem z centralą firmy, a podłączenie do komputera tego kabla, który przychodzi z dachu do D-linka. Możesz to zrobić za pomocą tego: http://nerald.eu/p/346/342/lacznik-kabla-rj45-8p8c-beczka-wtyki-rj45-wtyki-trojniki-oslonki-gniazda-wtyki-patchpanele-komunikacja-i-lacznosc.html

Poza tym dawkujesz informacje. Właśnie się dowiedziałem, że masz do centrali 1 km. Teraz znów pojawia się jakiś laptop. Najlepiej rozrysuj schemat swojej sieci.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam za zdublowanie postu ale chciałem sie troszkę przypomnieć bo udzielałem się w moim temacie już parę dni temu wiem, że tego nie wolno robić więc jeszcze raz przepraszam

 

Udostępniam na zdjęciu sieć z objaśnieniami :)

 

e35y.png

 

[1] Siedziba firmy w niej znajduje się router TP - LINK

 

Po wpisaniu w przeglądarce jego bramy 192.168.0.10 wszedłem w jego ustawienia oto co mi się ukazało:

 

WAN - Static IP

IP Address: 83.18.55.150

Subnet Mask: 255.255.255.252

Default Gateway: 83.18.55.149

 

LAN

IP Address: 192.168.0.10

Subnet Mask: 255.255.255.0

 

SSID

Channel: 6

Mode: 54 Mbps (802-11g)

 

DHCP Settings

Start IP Address: 192.168.0.100

End IP Address: 192.168.0.199

 

W moim komputerze w "Połączeniu lokalnym" w "Protokole internetowym w wersji (TCP/IPv4)" mam takie dane:

 

Adres IP: 192.168.0.159

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.0.10

 

Preferowany serwer DNS: 62.233.233.233

 

[A] Access Point - na budynku nie należącym do firmy ale rozsyłający sygnał firmy udostępniającej internet

 

[3] Tam gdzie potrzebuję internet w budynku znajduje się Router D - LINK DI-804HV jest on podłączony do komputera kablem LAN a z Routera kablem na dach gdzie znajduje się antena odbierająca sygnał

 

Link do net-loga z komputera PC https://mega.co.nz/#!tZ53EIjI!e4gRqwmyfdYmAGzJOCntwCGkzzUM6yawBkaWCiCM83w

 

[4] Kolejny budynek firmy. Dzwoniłem do pracownika aby podał mi swoje dane z "Połączenia lokalnego" z "Protokołu internetowego w wersji 4 (TCP/IPv4)" oto co mi powiedział:

 

Adres IP: 192.168.0.106

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.0.10

 

Preferowany serwer DNS: 62.233.233.233

 

Acess Point TP - LINK tm

 

AP MAC: 00:27:19:D7:30:20

 

Proszę o pomoc w skonfigurowaniu Routera D-LINK DI-804HV bardzo mi na tym zależy :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Logujesz się do DI - 804HV i ustawiasz tak:

WAN zaznaczasz "Dynamic IP Address"

LAN IP Address 192.168.1.1 Subnet Mask 255.255.255.0

DHCP Server Enabled, Starting IP Address: 192.168.1.100 Ending IP Address 192.168.1.150

pozostałe ustawienia bez zmian.

 

Na komputerze ustawiasz "Uzyskaj adres IP automatycznie" we właściwościach Protokołu internetowego (TCP/IP) karty sieciowej.

 

W wierszu poleceń wydajesz kolejno komendy:

ping google.com > C:\test.txt
tracert google.com >> C:\test.txt

W wyniku na dysku C powstanie plik test.txt - udostępnij go na forum.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za odpowiedź :) jutro wykonam te czynności, które podałeś oraz umieszczę wyniki na forum w godzinach między 11:30 a 14:30 :)

Pozdrawiam

 

EDIT:

 

Witam ponownie!

 

Wykonałem czynności, które podałeś wyżej czyli w Routerze ustawiłem:

 

WLAN "Dynamic IP address"

LAN IP Address: 192.168.1.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

Starting IP Address: 192.168.1.100

Ending IP Address 192.168.1.150

 

Oraz ustawiłem w "Protokole internetowym (TCP/IP)" aby adres IP przypisywanym był dynamicznie.

 

WYNIK:

 

Internetu nadal brak jedynie w moich miejscach sieciowych na pasku zadań pojawiła sie ikonka monitorka z D-Link DI Series. Po wpisaniu w wierszu poleceń:

 

ping google.com > C:\test.txt

˝Ądanie polecenia ping nie moľe znale«† hosta google.com. Sprawd« nazw© i pon˘w pr˘b©.

tracert google.com >> C:\test.txt

Nie moľna rozpozna† nazwy systemu docelowego google.com.

Informacje ze Statusu w Routerze D - LINK DI-804HV

 

LAN

MAC Address: 00-17-9A-67-44-3B

IP Address: 192.168.1.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP Server: Enabled

 

WAN

MAC address: 00-12-9A-67-44-3A

Connection: DHCP Client Disconnected

Remaining Lease Time: 00:00:00

IP Address 0.0.0.0

Subnet Mask: 0.0.0.0

Gateway: 0.0.0.0

Domain Name Server: 0.0.0.0

 

PERIPHERAL

Dial-up Modem: Not Ready

 

PC

 

Stan: Połączenie lokalne

 

Ogólne:

Stan: Połączono

Czas trwania: 00:25:03

Szybkość: 100,0 Mb/s

 

Aktywność:

Pakiety:

Wysłano 956 / Odebrano 3

 

Stan połączenia

Typ adresu: Przypisany przez DHCP

Adres IP: 192.168.1.139

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.1.1

 

Szczegóły połączenia sieciowego:

Właściwość

Adres fizyczny: 00-13-20-56-45-C4

Adres IP: 192.168.1.139

Maska podsieci: 255.255.255.0

Brama domyślna: 192.168.1.1

Serwer DHCP: 192.168.1.1

Dzierżawa uzyskana: 2013-10-15 14:14:16

Dzierżawa wygasa: 2013-10-15 14:15:16

Serwer DNS: 192.168.1.1

Serwer WINS: puste

 

Proszę o dalszą pomoc!

Odnośnik do komentarza

WAN

Connection: DHCP Client Disconnected

Więc spróbujemy zmienić ustawienia WAN na statyczne - zaznacz Static IP Address 

IP Address: 192.168.0.99

Subnet Mask: 255.255.255.0

ISP Gateway Address: 192.168.0.10

Primary DNS Address: 8.8.8.8

Secondary DNS Address: 208.67.222.222

Resztę pozostaw bez zmian. Zatwierdź klikająć Apply. Nie zmieniaj też nic w komputerze. 

Wykonaj 

ping 192.168.0.10

W przypadku powodzenia możesz wykonać komendy z poprzedniego wpisu. (jeśli ping nie wróci, nie ma sensu tego robić).

Daj znać, jak ci poszło.

Odnośnik do komentarza

Ok, wykonam te czynności i na pewno dam znać jutro jak mi poszło :)

 

EDIT:

 

WYNIK:

 

Po ustawieniu powyższych parametrów w routerze zrobiłem ping

 

ping 192.168.0.10

Badanie 192.168.0.10 z 32 bajtami danych
Odpowiedź z 192.168.0.126: Host docelowy jest nieosiągalny
Odpowiedź z 192.168.0.126: Host docelowy jest nieosiągalny
Odpowiedź z 192.168.0.126: Host docelowy jest nieosiągalny
Odpowiedź z 192.168.0.126: Host docelowy jest nieosiągalny
Statystyka badania ping dla 192.168.0.10:
Pakiety: Wysłane=4, Odebrane=4, Utracone =0 <0% straty>,

Wpisałem następnie komendy:

ping google.com > C:\test.txt

˝Ądanie polecenia ping nie moľe znale«† hosta google.com. Sprawd« nazw© i pon˘w pr˘b©.

tracert google.com >> C:\test.txt

Nie moľna rozpozna nazwy systemu docelowego google.com.

 

Jakieś pomysły aby internet ruszył?


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...