Skocz do zawartości

Mulowate odpalanie systemu na laptopie


rafalmik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przywracanie systemu dopiero z 5 lub 6 punktu udalo mi sie uruchomic sprzet.

na ta chwile: okolo 10min odpala sie system do momentu logowania

aha i gdy juz zobacze okno logowania ****** ( gwiazdki same zapelniaja miejsce na haslo uzupelniaja ciurkiem, musze skasowac i dopiero moge wpisac haslo)

eset nod32 wyleczyl:

Java/Exploit.Agent.PEF  *.PPI   *.PJT  *.PLW  rozne koncowki bylo 8szt.

malwarebytes anti-malware nic nie wykryl.

spybot rowniez cos znalazl i wykasowal

w zalaczeniu logi z OTL i FRST

z gory serdecznie dziekuje za pomoc

pozdrawiam

rafal

Addition.txt

Extras.Txt

FRST.txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przenoszę do działu Windows. Nie wygląda to na sprawę infekcji. Owszem, są resztki po rootkicie ZeroAccess w kluczu HKCU i Koszu (nieczynne) oraz adware, ale to nie ma związku z podstawowymi problemami. W spoilerze instrukcje doczyszczania.

 

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKCU\...\Winlogon: [shell] explorer.exe 
HKCU\...409d6c4515e9\InprocServer32: [Default-shell32] ATTENTION! ====> ZeroAccess?
HKCU\...\Run: [syshost32] - C:\Users\Piotrek\AppData\Local\{AA8461D2-279E-1E5A-0F34-B217ED9BA09B}\syshost.exe
Unlock: C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-3831495605-292676251-1450271164-1000\$3f25e78dce4969f5730804719c8082b4
CMD: rd /s /q C:\$Recycle.Bin
HKLM-x32\...\Run: [] - [x]
HKLM-x32\...\Run: [ApnUpdater] - "C:\Program Files (x86)\Ask.com\Updater\Updater.exe" [x]
SearchScopes: HKCU - DefaultScope {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = http://isearch.avg.com/search?cid={E25BAEFC-4207-450F-9F63-9D1E2D99D5DF}&mid=cb0890e2096647d08a79e1b0ab5dfad2-07407291480c4b54e5ee79bf368d0bec301ddad3&lang=pl&ds=xn011&pr=sa&d=2013-01-01 00:46:38&v=15.5.0.2&pid=avg&sg=0&sap=dsp&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {0321069C-DE2E-43BD-A943-77D66B693B98} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=NCH2&o=APN10113&src=kw&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=^A5O&apn_dtid=^YYYYYY^YY^PL&apn_uid=058f9a3c-0431-4d36-95f4-89cd2975b453&apn_sauid=380E3A99-1933-4A5B-809A-6DD62F89B4BE
SearchScopes: HKCU - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = http://isearch.avg.com/search?cid={E25BAEFC-4207-450F-9F63-9D1E2D99D5DF}&mid=cb0890e2096647d08a79e1b0ab5dfad2-07407291480c4b54e5ee79bf368d0bec301ddad3&lang=pl&ds=xn011&pr=sa&d=2013-01-01 00:46:38&v=15.5.0.2&pid=avg&sg=0&sap=dsp&q={searchTerms}
BHO-x32: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll No File
Toolbar: HKLM-x32 - Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll No File
Toolbar: HKCU - No Name - {E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39} - No File
Task: {4745DC98-AB06-4E8E-BA03-6F373875323D} - System32\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv => C:\Windows\TEMP\{BCD20585-EC1E-4EEA-9E44-50E49E285FFE}.exe
Task: {9DDC628D-D7B7-44BC-A4C3-B2A60E986357} - System32\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar => C:\Program Files (x86)\Ask.com\UpdateTask.exe
Task: C:\Windows\Tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job => C:\Windows\TEMP\{BCD20585-EC1E-4EEA-9E44-50E49E285FFE}.exe

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj Ask Toolbar, AVG Security Toolbar, a także od razu i Bing Bar (kilka procesów mniej w starcie).

 

3. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

 

 

 

Po wykonaniu akcji ze spoilera:

 

Mulowate odpalanie systemu na laptopie

1. Pierwszy wybitny typ, który tu na pewno wstrzymuje start systemu, to usługa Hewlett-Packard. W Dzienniku zdarzeń jest następujący bardzo charakterystyczny błąd:

 

System errors:

=============

Error: (09/18/2013 09:51:24 AM) (Source: Service Control Manager) (User: )

Description: Usługa Usługa HP CUE DeviceDiscovery zawiesiła się podczas uruchamiania.

 

To znany problem, usługę należy wyłączyć. Od razu wyłączysz i inne zbędne rzeczy ze startu. Uruchom Autoruns i w karcie Services odznacz pozycję hpqddsvc (czyli Usługa HP CUE DeviceDiscovery) oraz te (by widzieć wpis WinDefend Microsoftu, musisz w opcjach zaznaczyć pokazywanie wpisów Microsoftu):

 

SRV:64bit: - [2013-05-27 07:50:47 | 001,011,712 | ---- | M] (Microsoft Corporation) [Auto | Running] -- C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll -- (WinDefend)

SRV - [2012-07-13 17:27:00 | 000,769,432 | ---- | M] (Nero AG) [Auto | Running] -- C:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe -- (NAUpdate)

SRV - [2012-07-13 13:28:36 | 000,160,944 | R--- | M] (Skype Technologies) [Auto | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe -- (SkypeUpdate)

SRV - [2011-02-02 15:08:16 | 000,018,656 | ---- | M] () [Auto | Running] -- C:\Program Files (x86)\Autodesk\Content Service\Connect.Service.ContentService.exe -- (Autodesk Content Service)

SRV - [2010-03-18 12:19:26 | 000,113,152 | ---- | M] (ArcSoft Inc.) [On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe -- (ACDaemon)

SRV - [2010-02-19 14:37:14 | 000,517,096 | ---- | M] (Adobe Systems Incorporated) [On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe -- (SwitchBoard)

 

W karcie Logon odznacz te pozycje:

 

HKLM\...\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe [500208 2010-03-06] (Adobe Systems Incorporated)

HKCU\...\Run: [iSUSPM] - C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe [222496 2009-05-05] (Acresso Corporation)

HKLM-x32\...\Run: [switchBoard] - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe [517096 2010-02-19] (Adobe Systems Incorporated)

HKLM-x32\...\Run: [AdobeCS5ServiceManager] - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe [406992 2010-02-22] (Adobe Systems Incorporated)

HKLM-x32\...\Run: [HP Software Update] - C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe [54840 2007-05-08] (Hewlett-Packard)

HKLM-x32\...\Run: [indexSearch] - C:\Program Files (x86)\Nuance\PaperPort\IndexSearch.exe [46952 2011-08-02] (Nuance Communications, Inc.)

HKLM-x32\...\Run: [PaperPort PTD] - C:\Program Files (x86)\Nuance\PaperPort\pptd40nt.exe [30568 2011-08-02] (Nuance Communications, Inc.)

HKLM-x32\...\Run: [PDFHook] - C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Viewer Plus\pdfpro5hook.exe [636192 2010-03-05] (Nuance Communications, Inc.)

HKLM-x32\...\Run: [PDF5 Registry Controller] - C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Viewer Plus\RegistryController.exe [62752 2010-03-05] (Nuance Communications, Inc.)

 

Zresetuj system. To już powinno pomóc, ale dalsze działania do przeprowadzenia:

 

2. Pozbądź się przestarzałego ESET NOD32 Antivirus (z roku 2009). To kolejny delikwent, który tu może dorzucać cegłę, no i stary. Dodatkowo odinstaluj Spybot - Search & Destroy, gdyż program aktualnie dość mierny i przestarzały. Po ich pozbyciu się nie instaluj na razie żadnego oprogramowania antywirusowego.

 

3. Zresetuj plik HOSTS do postaci domyślnej narzędziem Fix-it: KB972034. Aktualnie HOSTS zaprawiony immunizacją Spybot, ponad 15 tysięcy linii w pliku przetwarzane, a to może mieć skutki uboczne (zawieszanie usługi Klient DNS):

 

O1 HOSTS File: ([2013-09-17 13:55:02 | 000,450,662 | R--- | M]) - C:\Windows\SysNative\drivers\etc\hosts

O1 - Hosts: 192.168.1.56 erp.opwik

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.007guard.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 007guard.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 008i.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.008k.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 008k.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.00hq.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 00hq.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 010402.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.032439.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 032439.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.0scan.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 0scan.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 1000gratisproben.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.1000gratisproben.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 1001namen.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.1001namen.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 100888290cs.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.100888290cs.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.100sexlinks.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 100sexlinks.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 10sek.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.10sek.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 www.1-2005-search.com

O1 - Hosts: 127.0.0.1 1-2005-search.com

O1 - Hosts: 15468 more lines...

 

4. Drobniejsza sprawa do korekty, czyli ten błąd WMI numer 10:

 

Application errors:

==================

Error: (09/18/2013 09:49:54 AM) (Source: WinMgmt) (User: )

Description: //./root/CIMV2SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 990x80041003

 

Uruchom narzędzie Fix-it: KB2545227. Automatycznie skoryguje usterkę.

 

5. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

Po wszystkich działaniach ze spoilera oraz wyżej podanych w punktach 1-5 zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz także plik fixlog.txt i log z AdwCleaner.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Nie ma tu żadnego raportu z AdwCleaner, na dodatek dałeś mi ponownie Addition o którego nie prosiłam (usuwam).

 

nie widze pliku fixlog.txt i nie moge znalesc, gdzie on siedzi?

Powinien być tam skąd uruchamiałeś FRST. Tylko, że w podanym logu nie ma żadnych oznak wykonania skryptu do FRST, wpisy infekcji nadal są. Co Ty właściwie robiłeś i w jaki sposób?

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...