Skocz do zawartości
14 stycznia 2020 - Koniec wsparcia Microsoftu dla Windows 7 ×

Eksplorator Windows przestał działać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam duży problem z poprawnym działaniem systemu (Windows 7 Ultimate 64bit). Po przejściu panelu logowania system bardzo długo się ładuje. Po jakimś czasie pojawia się pulpit z ikonkami. Przy próbie uruchomienia jakiegokolwiek programu system bardzo długo ładuje, po czym wyskakuje komunikat "program explorator windows przestał działać". Po ponownym uruchomieniu exploratora wywołany wcześniej program się włącza i wszystko wydaje się być w porządku. Przy próbie uruchomienia kolejnego programu system po raz kolejny bardzo długo ładuje i albo się program  włącza albo explorator windows znowu przestaje działać. Ewidentnie coś jest nie tak.
Po wpisaniu komendy sfc /scannow w cmd pojawia się komunikat "Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazła uszkodzone pliki, ale nie
może naprawić niektórych z tych plików". Wygenerowany raport sfc wraz z logiem OTL zamieszczam w załączniku. Bardzo proszę o pomoc.

 

EDIT:

Może poniższe informacje w czymś pomogą. Mniej więcej pół roku po zakupie Asusa R700V postanowiłem zrobić format wszystkich dysków. (Fabrycznie był na nim zainstalowany Windows 7 Home Premium 64bit). Po sformatowaniu wszystkich dysków nie mogłem zainstalować systemu, gdyż pojawiał się komunikat ""Nie można zainstalować systemu Windows na tym dysku. Wybrany dysk ma styl partycji GPT". Po przeczytaniu kilku tematów w internecie dowiedziałem się, że należy zmienić styl partycji z GPT na MBR. W tym celu wykonałem procedure według instrukcji:

 

"Odpal instalator Windows wciskamy Shift + F10
diskpart
list disk
select disk n - twól wylistowany
clean
convert mbr
exit"

 

Po zmianie stylu partycji udało mi się zainstalować Windowsa 7 Ultimate 64 bit lecz po jakimś czasie użytkowania zaczęły się pojawiać problemy opisane na początku tematu. Może zmiana stylu partycji ma z tym wszystkim coś wspólnego?

Pozdrawiam: Grzesiek89

OTL.TxtPobieranie informacji ...

Extras.TxtPobieranie informacji ...

sfc.txtPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

SFC nie może naprawić tych plików, ale znaczenie mają tylko pliki DLL:

 

2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    00000304 [sR] Could not reproject corrupted file [ml:520{260},l:108{54}]"\??\C:\Program Files\DVD Maker\Shared\DvdStyles\Sports"\[l:48{24}]"SportsMainBackground.wmv"; source file in store is also corrupted
2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    00000306 [sR] Cannot repair member file [l:42{21}]"PortableDeviceApi.dll" of Microsoft-Windows-WPD-PortableDeviceAPI, Version = 6.1.7600.16385, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch
2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    00000307 [sR] This component was referenced by [l:206{103}]"Microsoft-Windows-Media-Format-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.7600.16385.WindowsMediaFormatRuntime"
2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    0000030a [sR] Could not reproject corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:42{21}]"PortableDeviceApi.dll"; source file in store is also corrupted
2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    0000030c [sR] Cannot repair member file [l:14{7}]"P2P.dll" of Microsoft-Windows-PeerToPeerBase, Version = 6.1.7600.16385, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch
2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    0000030d [sR] This component was referenced by [l:168{84}]"Microsoft-Windows-PeerToPeer-Full-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.7600.16385.P2P"
2013-07-11 10:58:25, Info    CSI    00000310 [sR] Could not reproject corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:14{7}]"P2P.dll"; source file in store is also corrupted

 

W Dzienniku zdarzeń dużo błędów rodzaju "nie może uzyskać dostępu do pliku":

  Pokaż ukrytą zawartość



To może sugerować problem z dyskiem twardym. Na początek zrób sprawdzanie dysku:

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wpisz komendę chkdsk /f /r i ENTER. Zresetuj system.

 

2. Sprawdzanie dysku nagra statystyki w Dzienniku zdarzeń. Start > w polu szukania wpisz eventvwr.msc > w sekcji Aplikacja wyszukaj zdarzenie Wininit. Otwórz szczegóły, skopiuj tekst i wklej do posta.



.

Odnośnik do komentarza

Przeskanowałem poleceniem chkdsk według instrukcji. Komunikat z eksploratorem windows zniknął przy uruchomieniu lecz komputer nadal funkcjonuje wolno.

 

Szczegóły raportu z dziennika zdarzeń:

 

Sprawdzanie systemu plików na C: Typ systemu plików to NTFS. Zaplanowano sprawdzenie dysku. System Windows sprawdzi teraz dysk. CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 5) Przetworzone rekordy plików: 93696. Ukonczono sprawdzanie plików. Przetworzone rekordy duzych plików: 291. Przetworzone rekordy uszkodzonych plików: 0. Przetworzone rekordy atrybutów rozszerzonych: 2. Przetworzone rekordy ponownej analizy: 84. CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 5) Przetworzone wpisy indeksu: 132550. Ukonczono weryfikacje indeksów. Przeskanowane pliki nieindeksowane: 0. Odzyskane pliki nieindeksowane: 0. CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczen (poziom 3 z 5) Przetworzone deskryptory zabezpieczen/identyfikatory plików: 93696. Oczyszczanie 229 nieuzywanych wpisów w indeksie $SII pliku 0x9. Oczyszczanie 229 nieuzywanych wpisów w indeksie $SDH pliku 0x9. Porzadkowanie 229 nieuzywanych deskryptorów zabezpieczen. Ukonczono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczen. Przetworzone pliki danych: 19428. Trwa sprawdzanie dziennika Usn... Przetworzone bajty numerów USN: 37350488. Zakonczono sprawdzanie poprawnosci dziennika Usn. CHKDSK sprawdza dane pliku (poziom 4 z 5) Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0xf24000 przez 0x10000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0xf2e000 przez 0x1000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0xf2f000 przez 0x10000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0xf2f000 przez 0x1000 bajtów. System Windows zastapil uszkodzone klastry w pliku 3550 o nazwie \Windows\inf\oem13.PNF. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0x178af1000 przez 0x10000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0x178afa000 przez 0x1000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0x178afb000 przez 0x10000 bajtów. Niepowodzenie odczytu; status: 0xc0000185; przesuniecie: 0x178afb000 przez 0x1000 bajtów. System Windows zastapil uszkodzone klastry w pliku 70238 o nazwie \PROGRA~2\ORIGIN~1\BATTLE~1\Data\cas_02.cas. Przetworzone pliki: 93680. Zakonczono sprawdzanie danych pliku. CHKDSK sprawdza wolne miejsce (etap 5 z 5) Przetworzone wolne klastry: 73805287. Zakonczono sprawdzanie wolnego miejsca na dysku. Dodawanie 4 uszkodzonych klastrów do pliku uszkodzonych klastrów. Usuwanie bledów w mapie bitowej woluminu. System Windows wprowadzil poprawki do systemu plików. 358297599 KB calkowitego miejsca na dysku. 62822936 KB w 67280 plikach. 45596 KB w 19429 indeksach. 48 KB w uszkodzonych sektorach. 207867 KB uzywanych przez system. 65536 KB zajetych przez plik dziennika. 295221152 KB dostepnych na dysku. 4096 bajtów w kazdej jednostce alokacji. 89574399 ogólem jednostek alokacji na dysku. 73805288 jednostek alokacji dostepnych na dysku. Informacje wewnetrzne: 00 6e 01 00 c0 52 01 00 c6 85 02 00 00 00 00 00 .n...R.......... 2f 01 00 00 54 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 /...T........... 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................ System Windows zakonczyl sprawdzanie dysku. Zaczekaj na ponowne uruchomienie systemu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...