Skocz do zawartości

Brak podglądu zdarzeń, błąd 4201 Usługi Dziennika zdarzeń


Flavius

Rekomendowane odpowiedzi

Brak podglądu zdarzeń, błąd 4201 Usługi Dziennika zdarzeń

 

 

Objawy:

 

Podczas próby uruchamiania Dziennika zdarzeń wyskakuje następujący komunikat:

 

Usługa Dziennik Zdarzeń systemu Windows jest niedostepna. Upewnij się że usługa jest uruchomiona

 

Podczas próby uruchamiania usługi wyskakuje taki komunikat:

 

Błąd 4201: Przekazana nazwa wystąpienia nie została uznana za dostawcę danych WMI za prawidłową

 

Oczywiście konsekwecją niedziałającej usługi Dziennik Zdarzeń jest też niedziałająca usługa Harmonogram Zadań.

 

Przyczyny

 

Przyczyny bardzo różne: rzeczywiste braki uprawnień do logów w pewnych podfolderach Windows lub fałszywe braki uprawnień na zasadzie "plik w użyciu", uszkodzenie folderów z logami, kłopoty z repozytorium w WMI.

 

 

METODY NAPRAWCZE:

 

Przedstawione poniżej metody naprawcze aplikują się do Vista/Windows 7.

 

Każdy krok to oddzielna metoda naprawcza. Po wykonaniu wszystkich czynności w danym kroku sprawdzasz rezultaty - jeśli pomogło, to oczywiście ignorujesz dalsze kroki.

 

 

 

 

KROK I

 

1. Upewnij się że posiadasz następujące foldery:

 

C:\Windows\Logs

C:\Windows\Logs\CBS

C:\Windows\Logs\HomeGroup

C:\Windows\System32\LogFiles

C:\Windows\System32\LogFiles\AIT

C:\Windows\System32\LogFiles\Fax

C:\Windows\System32\LogFiles\Fax\Incoming

C:\Windows\System32\LogFiles\Fax\Outgoing

C:\Windows\System32\LogFiles\Firewall

C:\Windows\System32\LogFiles\Scm

C:\Windows\System32\LogFiles\SQM

C:\Windows\System32\LogFiles\Windows Portable Devices

C:\Windows\System32\LogFiles\WMI

C:\Windows\System32\LogFiles\WMI\RtBackup

C:\Windows\System32\LogFiles\WUDF

C:\Windows\System32\winevt

C:\Windows\System32\winevt\Logs

C:\Windows\System32\winevt\TraceFormat

 

Jeśli któregoś z folderów nie posiadasz, to utwórz go ręcznie

 

//resetowanie uprawnień dla folderów z logami//

 

2. Pobierz SetACL odpowiedni dla twojej wersji systemu (32bit lub 64bit) i umieść plik setacl.exe w folderze C:\Windows\System32.

3. Pobierz plik Perm.txt i umieść go na swoim pulpicie.

4. Uruchom cmd.exe w trybie administratora (prawoklik na cmd.exe i wybierz "Uruchom jako administrator) i wklep taką komendę:

 

setacl -on "C:\Windows" -ot file -actn restore -bckp "%userprofile%\Desktop\Perm.txt"

 

 

KROK II

 

//Zweryfikuj i napraw generalne problemy z uprawnieniami w systemie//

 

Uruchom cmd.exe w trybie administratora (prawoklik na cmd.exe i wybierz "Uruchom jako administrator) i wklep taką komendę:

 

secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

 

+restart

 

 

 

KROK III

 

//Wyresetuj repozytorium//

 

Zbootuj komputer do trybu awaryjnego z wierszem poleceń (nie do klasycznego trybu awaryjnego) i wklep takie komendy:

 

net stop winmgmt

cd wbem

rd /s /q Repository

winmgmt /resetRepository

 

 

KROK IV

 

Zbootuj płytę instalacyjną DVD > WinRE> > Wiersz poleceń i wklep:

 

RD /S C:\Windows\System32\LogFiles\WMI\RtBackup

del C:\Windows\System32\winevt\Logs\*.*

del C:\Windows\System32\winevt\TraceFormat\*.*

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...