apollos Opublikowano 4 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam, Po dokonanym już formacie nadszedł czas na zainstalowanie drukarki HP F2280. Oczywiście pojawił się standardowy i opisywany wielokrotnie problem - długi start systemu (około minutę) z winy HP Digital Imaging Monitor. Wyczytałem, że problem rozwiązuje wyłączenie usługi "HP CUE DeviceDiscovery Service", niemniej jednak tu jest haczyk - u mnie jej po prostu nie ma. W co w takim razie uderzać? OTL: http://wklej.org/hash/1a3cc38c82a/ Extras: http://wklej.org/hash/0c79949cd59/ AutoRuns: http://wklej.org/hash/c7ca4d1414c/ Dzienniki zdarzeń: http://www.speedyshare.com/HDVFV/Logs.rar Co do raportu kondycji systemu to nie wiedzieć czemu ukazuje mi się komunikat: Wystąpił błąd podczas próby wygenerowania raportu.Podczas oczekiwania na zakończenie pracy narzędzia generowania raportów upłynął limit czasu. Edit: Znalazłem "Usługa HP CUE DeviceDiscovery Service", aczkolwiek różnicy nie widzę. No chyba, że w grę wchodzi coś jeszcze. Odnośnik do komentarza
KolegaDudysa Opublikowano 5 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Też mam HP-ka i ten sam problem, a w msconfig lub AutoRuns może jest lub podobna nazwa hpqtra08.exe (Hp Digital Imaging Monitor") Z loga wynika że masz: "hpqSRMon" "HpqSRmon" "Hewlett-Packard" "d:\program files (x86)\hp\digital imaging\bin\hpqsrmon.exe" "HP Digital Imaging Monitor.lnk" "HP Digital Imaging Monitor" "Hewlett-Packard Co." "d:\program files (x86)\hp\digital imaging\bin\hpqtra08.exe" http://searchtasks.answersthatwork.com/tasklist.php?File=hpqSRMon Odnośnik do komentarza
apollos Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Najprostszym rozwiązaniem byłoby wyłączenie uruchamiania się usługi HP Digital Imaging Monitor, ale wtedy nie działają niektóre przyciski na drukarce, tak więc pozostaje kwestia tego czy istnieje jakieś inne, zastępcze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza
KolegaDudysa Opublikowano 5 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Hmm, dziwne mam HP Digital Imaging Monitor od zawsze wyłączone i przyciski mi działają, ale jeszcze nie spojrzałem w specyfikację Twojej drukarki "co ona tam ma". Ale w końcu panel sterowania w samej drukarce jest oddzielny, przynajmniej u mnie tak jest, komp wyłączony, a mogę kopiować, drukować zdjęcia. Może przeczytaj: Analiza długiego startu systemu http://www.fixitpc.p...startu-systemu/ Mgrzeg ma swoje inniejsze sposoby więc może by coś innego poradził. Odnośnik do komentarza
apollos Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Nie wiem dlaczego po wyodrębnieniu plików services, pnp oraz summary są one puste, więc wrzucam spakowany cały plik boot_1.etl. http://www.speedyshare.com/E35YA/boot-1.rar Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 16 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam, dzięki za cały plik - analiza jest zdecydowanie prostsza. Z logu wynika, że system startuje ponad 2 minuty, z czego najdłuższa jest faza Post Boot, która trwa ponad 94 sek. Podejdźmy do tematu iteracyjnie. Zacznij od przestawienia na uruchamianie ręczne wszystkich usług związanych z SQL Serverem: MsDtsServer110, ReportServer$DEV01, MSSQL$DEV01, MSOLAP$DEV01, MSSQL$SQLEXPRESS. Zastanów się, czy w ogóle będziesz z nich korzystał (w szczególności Reporting Services i OLAP), może po prostu je odinstaluj. Po wszystkim - kolejny log. m.g. Odnośnik do komentarza
apollos Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 SQL Server mam zainstalowany do nauki, więc jak na razie odinstalowanie go nie wchodzi w rachubę. Ustawiłem ręczne uruchamianie wszystkich usług związanych z SQL, oto log: http://www.speedyshare.com/aWTSR/boot-1.rar Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 21 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 1. Fazy Nazwa...........|.start(ms)|koniec(ms)|..suma(ms) ------------------------------------------------- Pre.Session.Init|.........0|......3421|......3421 Session.Init....|......3421|.....12787|......9366 Winlogon.Init...|.....12787|.....27830|.....15043 Explorer.Init...|.....27830|.....58399|.....30568 Post.Boot.......|.....58399|....129699|.....71300 ------------------------------------------------- System.gotowy.po:.....................119,699.sek Tym razem mamy pełen log, niczego po drodze nie straciliśmy. Poprawy wielkiej nie widać (start krótszy o 15 sek od poprzedniego), ale możemy przejść do kolejnych kroków i nie mamy już usług startujących po kilkadziesiąt sekund (poza jedną, ale o tym za chwilę). 2. Sugestie. Nie wiem z czego to wynika, ale Twój antywirus (Avira) generuje gigantyczne obciążenie dysku i startuje ponad 25 sekund. Dlatego sugeruję, żebyś testowo ją odinstalował, uruchomił ponownie komputer, a następnie przygotował kolejny log, tym razem poleceniem: xbootmgr -trace boot -traceflags latency+dispatcher -stackwalk profile+cswitch+readythread -notraceflagsinfilename -postbootdelay 180 -resultpath c:\xperf -prepsystem Po wszystkim nastąpi 6 restartów, po których zostanie wygenerowany log (boot_1.etl), o który poproszę w kolejnym poście. Reszta usług nie wydaje się być jakoś bardzo obciążająca dla komputera, dlatego zobaczmy efekt, jaki da usunięcie tego antywirusa i już bez niego popatrzymy na inne drobiazgi. m.g. Odnośnik do komentarza
apollos Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Z Avirą zawsze tak miałem, że na jej uruchomienie trochę schodziło. Odinstalowałem, wrzuciłem polecenie, wykonał się 1 restart, a przy drugim coś się pochrzaniło. Zwiesiło na bodajże "preparing system" i nie zrestartowało systemu. Zrobiłem to ręcznie, od nowa włączyła się 2 z 6 części skanu i identyczna sytuacja. Po jeszcze dwukrotnym powtórzeniu tego samego dałem w końcu cancel. Oto logi: http://www.speedyshare.com/BYSSz/bootPrep-1.rar http://www.speedyshare.com/yCRRx/bootPrep-2.rar Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 21 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 OK, na szybko: 1. Odinstaluj COMODO 2. Wyłącz wszelkie przydasie HP, w szczególności HP Hotkey Support. Użyj do tego autoruns z sysinternals i odznacz (lub usuń) QLBController.exe. Nie wiem czemu, ale generuje gigantyczny ruch na dysku. Po wszystkim spróbuj jeszcze raz z tymi restartami - powinno się udać. Nie uruchamiaj w międzyczasie niczego dodatkowo, im mniejsze obciążenie, tym lepiej. m.g. Odnośnik do komentarza
apollos Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Niestety, przy "drugim okrążeniu" pojawił się ten sam problem. Log: http://www.speedyshare.com/C7fMb/xperf.rar Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 28 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 1. Fazy Nazwa...........|.start(ms)|koniec(ms)|..suma(ms) ------------------------------------------------- Pre.Session.Init|.........0|......3828|......3828 Session.Init....|......3828|.....13814|......9986 Winlogon.Init...|.....13814|.....18870|......5056 Explorer.Init...|.....18870|.....30861|.....11990 Post.Boot.......|.....30861|.....61861|.....31000 ------------------------------------------------- System.gotowy.po:......................51,861.sek Wygląda na to, że system wstaje w mniej, niż minutę. Jesteś bez AV, więc idealnie nie jest - pewnie możnaby uciąć jeszcze z połowę tego. Walczymy dalej? m.g. Odnośnik do komentarza
apollos Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Różnica zdecydowanie jest, jednak wolałbym powrócić do Aviry. Zainstalować ją i wykonać log? Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Hej, zanim wrócisz do Aviry, usuń niektóre przydasie, w tym (użyj autorunsów): - "D:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe" (zamiast narzędzia HP zainstaluj same sterowniki do drukarki) - "D:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\HpqSRmon.exe" - "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE" /tsr - "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe" - "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" - "D:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\reader_sl.exe" - "D:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe" - "D:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe" Potem antywirus + ponowny log. xbootmgr -trace boot -traceflags latency+dispatcher -stackwalk profile+cswitch+readythread -notraceflagsinfilename -postbootdelay 180 -resultpath c:\xperf -prepsystem m.g. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się