Skocz do zawartości

Problem z internetem + szalejący Avast


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem tutaj zupełnym nowicjuszem, ale mam nadzieję, że ktoś mi tutaj pomoże ;) Dzisiaj Avast zaczął natarczywie wykrywać jakiś wirus, który rzekomo był pod pewnym adresem strony internetowej - nazwa tej strony to było coś typu 'hiuyruiwhrjwyetouieqterky', więc nie zagłębiałem się w treść problemu. Za chwilę jednak antywirus wykrył kolejny wirus, którego już niestety nie pamiętam - wtedy zauważyłem, że osłona systemowa Avasta przestała działać - a dokładniej sekcja chroniąca strony WWW. Przeskanowałem kompa Malwarebytes Anti-Malware, wykrył jakieś jedno zagrożenie, usunął i wtedy zresetowałem kompa. Po zresetowaniu internet zupełnie przestał działać icon_ysz.GIF Sytuacja jest o tyle dziwna, że na Ubuntu, na którym obecnie przebywam, internet działa bez zarzutu.

 

Mógłby mi ktoś pomóc, doradzić coś? Co dolega mojemu Windowsowi?

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Log z OTL nieprawidłowo wykonany, opcja Rejestr została ustawiona na Wszystko, a miało być Użyj filtrowania. Brakuje obowiązkowego raportu z GMER. Tym bardziej, że w systemie są wyraźne znaki działania rootkita ZeroAccess. To ciężka infekcja, tu w wariancie infekującym sterowniki systemowe.

 

 

Przeskanowałem kompa Malwarebytes Anti-Malware, wykrył jakieś jedno zagrożenie, usunął i wtedy zresetowałem kompa. Po zresetowaniu internet zupełnie przestał działać

 

Nie przedstawiłeś raportu z MBAM, co i skąd było usuwane, choć można tu wydedukować przebieg zdarzeń. Brak sieci to konsekwencje pobytu infekcji ZeroAccess. Z systemu została usunięta usługa sterownika IPSEC (zapewne sterownik ipsec.sys był zainfekowany przez ZeroAccess), o czym zawiadamia Dziennik zdarzeń:

 

Error - 2012-10-11 13:00:12 | Computer Name = DINO-4778CC62BB | Source = Service Control Manager | ID = 7003