Skocz do zawartości

Windows 7 nie wyszukuje aktualizacji. Kod 80080005


T9K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Laptop Rodzinny, Windows 7 32bit, WU nie chce wyszukać (ręcznie) aktualiacji, centrum akcji piszczy że system nie może automatycznie wyszukać aktualizacji, sypie błędem 80080005. Różne próby naprawy znalezione na necie zawiodły...

 

Nie wiem dokładnie kiedy i jak to się stało bo nie operuję na tym sprzęcie, ani też na codzien nie mam do niego dostępu.

 

Do laptopa będę mieć dostęp góra kilka dni więc chciałbym to szybko ogarnąć., Potem gdzieś na początku kwietnia dopiero.

 

W załączniku logi FRST i GMER.

 

Gmer podczas skanowania wywalił błąd że chciał coś czytać z HARDDISK1 (co kilkakrotnie anulowałem bo innej opcji nie było), ale skanowanie trwało dalej.

 

EDIT: Narzędzie WindowsUpdate Diagnistic z strony MS wykrywa błą, naprawia jakieś tam usługi ale samego 80080005 nie, plując błędem - "Błąd usługi Windows Update 0x80080005(2015-02-18-T-04_59_09) Nierozwiązany"

Addition.txt

FRST.txt

gmer.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

To nie jest sprawa infekcji.

 

Mały skrypt korygujący

 

Otwórz notatnik i wklej

 

HKU\S-1-5-21-4206897810-84161052-180309913-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://msn.gazeta.pl/msn/0,0.html?pc=UP97&ocid=UP97DHP
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4206897810-84161052-180309913-1000 -> {F2CE4271-2C76-4E48-8BDA-AABACA53B912} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=SGT&o=APN10374&src=kw&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=^AHO&apn_dtid=^YYYYYY^YY^PL&apn_uid=e502eb65-215b-4459-9060-88b3b651eca8&apn_sauid=EBC8C252-EB41-4841-944A-51F49E027AEC
BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper -> {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} -> C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll No File
FF SearchPlugin: D:\Users\Owner\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\bv1zvn8k.default\searchplugins\askcom.xml
FF SearchPlugin: D:\Users\Owner\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\bv1zvn8k.default\searchplugins\bingp.xml
EmptyTemp:

 

 

Plik zapisz jako fixlist.txt i umieść w D:\Users\Owner\Desktop\deg. uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw raport z usuwania.

 

 

2. Masz następoujące punkty przywracania

 

==================== Restore Points =========================

09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point
20-01-2015 20:23:23 avast! antivirus system restore point
03-02-2015 19:59:11 Zaplanowany punkt kontrolny
15-02-2015 13:30:06 avast! antivirus system restore point

 

 

Być może instalacja Avast coś namieszała, ale najpierw zrób weryfikację plików systemowych. Podaj jaki jest końcowy komunikat...mam nadzieję że wiesz o co chodzi?

Odnośnik do komentarza

Temat przenoszę do działu Windows.

 

 

weryfikacja przez SFC zwraca błąd:

 

"Funkcja Ochrony zasobów systemu Windows nie może uruchomić usługi naprawczej".

Przy niemożności uruchomienia usługi Instalator modułów Windows skan SFC jest awykonalny. W Dzienniku zdarzeń od razu był nagrany błąd uszkodzonego rejestru (kod 1017):

 

System errors:

=============

Error: (02/18/2015 04:16:48 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7023) (User: )

Description: Usługa Instalator modułów systemu Windows zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:

%%1017

 

Podlinkowane rozwiązania naprawy TrustedInstaller się nie aplikują, tu jest: "System próbował załadować lub przywrócić plik do Rejestru, ale określony plik nie jest w formacie plików rejestru". To oznacza uszkodzony któryś plik z C:\Windows\System32\config. W CBS.LOG powinien występować rekord podobny do:

 

[Data - czas], Info CBS Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]

 

W związku z formą błędu rób Przywracanie systemu (równa się to odtworzeniu starszej postaci plików rejestru w C:\Windows\System32\config) do czasu, gdy nie było problemu, wybierając stosowny punkt:

 

==================== Restore Points =========================

 

09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point

20-01-2015 20:23:23 avast! antivirus system restore point

03-02-2015 19:59:11 Zaplanowany punkt kontrolny

15-02-2015 13:30:06 avast! antivirus system restore point

 

 

Przywracanie systemu oczywiście odwróci cały skrypt FRST, ale on nie był istotny w kontekście sprawy. Po Przywracaniu należy zrobić nowe raporty FRST przedstawiające zmiany. Przy okazji komentarz: Firefoxa można było lepiej wyczyścić resetując go (objęłoby to więcej preferencji niż skrypt - w raporcie FRST były jeszcze powiązane z FF SearchPlugin preferencje SearchEngineOrder.* + Keyword.URL).

Odnośnik do komentarza

Przywrócenie najstarszego punktu (09-12-2014 17:36:57 avast! antivirus system restore point) zwróciło błąd (...) Kolejne trzy punkty zwracają zaś (...)

Tu może być na widoku reinstalacja Windows...

 

1. Sprawdź czy Przywracanie systemu jest awykonalne także z poziomu WinRE: KLIK. Jeśli również z zewnątrz nie jest to możliwe:

 

2. Spróbuj wygrzebać ręcznie kopię plików rejestru z magazynu cieniowego. Kopie zostałyby podstawione potem z poziomu RE. Z tym, że takie cofanie tylko rejestru może spowodować niezgodności w zainstalowanych komponentach na dysku. Na razie do zrobienia tylko:

 

- Na Pulpicie utwórz folder o nazwie config, a w nim podfoldery odpowiadające datom punktów Przywracania systemu, by się nie pomyliły pliki.

- Uruchom Shadow Explorer (portable). Z menu rozwijanego wybierz konkretną datę punktu Przywracania. Następnie z boku w eksploratorze wyszukaj folder C:\Windows\System32\config. Z prawokliku na ten folder opcja Export i wskaż jako miejsce docelowe na Pulpicie korespondujący podfolder ...\config\data. Zrób tę akcję po kolei dla wszystkich dat odpowiadających datom Przywracania systemu

- Następnie podaj listę spisu plików, by porównać ich parametry. Do Notatnika wklej:

 

Folder: D:\Users\Owner\Desktop\config

 

Tak jak poprzednio zapisz pod nazwą fixlist.txt, uruchom Fix w FRST i dostarcz wynikowy log.

 

 

w załączniku fixlog z ListPermissions: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version.

Jak mówię, problem nie w tej sferze tylko w uszkodzonym pliku rejestru.

Odnośnik do komentarza

Który punkt wybrałeś? Tu jest możliwe, że usterka powstała poza zakresem czasowym punktów i nie ma już po prostu poprawnych kopii wcale. W takim przypadku nie ma rozwiązania, bo nie ma skąd brać kopii rejestru. Zapomniałam jeszcze napisać poprzednio:

 

Skopiuj na Pulpit cały folder C:\Windows\Logs\CBS, spakuj do ZIP, shostuj gdzieś i podaj link.

Odnośnik do komentarza

Wcześniej już mówiłam czego się spodziewać w CBS.LOG. Cały CBS.LOG jest wytapetowany od góry do dołu rekordami Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS':
 

2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Starting TrustedInstaller initialization.
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Loaded Servicing Stack v6.1.7601.17592 with Core: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Failed to load WCP DLL. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Failed to initialize the Core DLL: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Failed to initialize CBS Core. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Ending TrustedInstaller initialization.
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Failed to initialize Trusted Installer. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Starting TrustedInstaller finalization.
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Trusted Installer core was not initialized.
2015-02-21 12:53:19, Info                  CBS    Ending TrustedInstaller finalization.
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Starting TrustedInstaller initialization.
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Loaded Servicing Stack v6.1.7601.17592 with Core: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Failed to load the COMPONENTS hive from 'C:\Windows\System32\config\COMPONENTS' into registry key 'HKLM\COMPONENTS'. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Failed to load WCP DLL. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Failed to initialize the Core DLL: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17592_none_0b0e4b4025cf4049\cbscore.dll [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Failed to initialize CBS Core. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Ending TrustedInstaller initialization.
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Failed to initialize Trusted Installer. [hrESULT = 0x800703f9 - ERROR_NOT_REGISTRY_FILE]
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Starting TrustedInstaller finalization.
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Trusted Installer core was not initialized.
2015-02-21 12:53:36, Info                  CBS    Ending TrustedInstaller finalization.

 
Wybrałeś najstarszy punkt Przywracania systemu, rezultatów brak = usterka jest od dawna i nie ma poprawnej kopii COMPONENTS. Kopia RegBack pochodzi z dnia przed założeniem tematu, ale też pewnie ma uszkodzenie, skoro jest ono nawet w najstarszym punkcie Przywracania:
 
LastRegBack: 2015-02-17 16:36
 
Niestety zostaje reinstalacja systemu. Problem jest znacznie grubszy niż powierzchowne znaki, padł system komponentów.
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...