Skocz do zawartości

Zainfekowany komputer - UKASH


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich,

 

Jak widzę, jestem następnym pokrzywdzonym przez tego drażniącego trojana. Nabawiłem się sporego kłopotu, gdyż wejście w tryb awaryjny nie działa, tak samo jak w menedżer zadań Windows. Narazie pulpit na zainfekowanym komputerze jest bez "tego" okienka, gdyż karta sieciowa jest odłączona. W przypadku podłączenia jej, okienko z Ukash'em natychmiast atakuje. Z ogromną nadzieją na Waszą wyrozumiałość i pomoc podsyłam logi z OTL'a.

 

Za jakąkolwiek okazaną pomoc będę zobowiązany.

 

Z pozdrowieniami,

Bartek / Zaldier

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\Drivers\VcommMgr.sys -- (VcommMgr)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\VComm.sys -- (VComm)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\drivers\dgderdrv.sys -- (dgderdrv)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\Drivers\btcusb.sys -- (Btcsrusb)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\btnetdrv.sys -- (BT)
IE - HKLM\..\SearchScopes\{171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}: "URL" = http: //startsear.ch/?aff=1&src=sp&cf=3e077000-3fb9-11e1-89df-001fc6799500&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\..\SearchScopes,DefaultScope = {171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}
IE - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\..\SearchScopes\{171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}: "URL" = http: //startsear.ch/?aff=1&src=sp&cf=3e077000-3fb9-11e1-89df-001fc6799500&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\..\SearchScopes\{19F2B849-4ADE-4d4b-85F9-C31C643DBDE9}: "URL" = http: //www.fastbrowsersearch.com/results/results.aspx?q={searchTerms}&c=web&s=DSP&v=19&tid={592D42CA-2BF6-4697-A267-08AAF054FFE0}
IE - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\..\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}: "URL" = http: //search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT1572363
IE - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\..\SearchScopes\{F5D16557-D5FE-484E-92CD-641953FAE884}: "URL" = http: //websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=SPC2&o=15000&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=PV&apn_dtid=&apn_uid=F133281A-2960-4593-A990-EA0E0DA3BD33&apn_sauid=AD3F1DDE-7AFF-4AF5-9829-553DF20CBC51
IE - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: "ProxyOverride" = 127.0.0.1:9421;*.local
FF - prefs.js..browser.search.defaultengine: "Web Search"
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Fast Browser Search"
FF - prefs.js..browser.search.defaultthis.engineName: "ooVoo Video Chat Customized Web Search"
FF - prefs.js..browser.search.order.1: "Fast Browser Search"
FF - prefs.js..browser.search.selectedEngine: "Fast Browser Search"
[2012-06-03 18:21:35 | 000,000,000 | ---D | M] (ooVoo Video Chat Community Toolbar) -- C:\Documents and Settings\Asus F7Series\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\lpr8gmds.default\extensions\{e5a1e26f-0d1d-4307-868f-fbd9a374ab54}
O3 - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [AdobeCS5.5ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS5.5ServiceManager\CS5.5ServiceManager.exe" -launchedbylogin File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004..\Run: [] C:\Documents and Settings\Asus F7Series\Ustawienia lokalne\Temp\nsswa.exe ()
O4 - HKU\S-1-5-21-343818398-920026266-839522115-1004..\Run: [brkrmyn] C:\Documents and Settings\Asus F7Series\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\agvjui.exe ()
O4 - Startup: C:\Documents and Settings\Asus F7Series\Menu Start\Programy\Autostart\ytlbh.exe ()
 
:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2]
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL

Odnośnik do komentarza

Zmiana wyrażenia na "reboot" pomogła, skrypt się wprowadził, wyskoczyło okienko z prośbą o zatwierdzenie restartu systemu po czym zaakceptowałem. Po ponownym uruchomieniu zapisał się wynik wprowadzenia skryptu, który podsyłam poniżej:

 

WYNIK - 07052012_215356.txt

 

W tym czasie w OTL uruchomione jest skanowanie, jak się skończy to ponownie podeślę log'a.

 

Czy coś na podstawie tego wyniku można powiedzieć?

 

EDIT:

 

Skanowanie się skończyło, zgodnie z wcześniejszą obietnicą podsyłam nowe logi:

OTL.Txt

Edytowane przez picasso
Extras po raz drugi niepotrzebne. Usuwam. //picasso
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jesteś naprawdę wspaniały! :thumbsup: Mój komputer już od dłuższego czasu chodzi sprawnie, infekcja z ukash'em zniknęła na dobre, bardzo Ci za to dziękuję! Wzbudzacie u mnie respekt w stosunku do Was samych, miło, że bezinteresownie potraficie pomóc ludziom. Cieszy mnie również fakt, że w razie czego mam gdzie się bezpośrednio zwracać z nadzieją na szybkie rozwiązanie problemu. Nawiązując do tematu jeszcze, chciałbym napisać, że mojemu wujkowi przedwczoraj też taki komunikat wyskoczył, pomyślałem, że jakbyście mogli jeszcze jemu pomóc to zrobiłbym według Waszych zaleceń i prosiłbym o skrypt do wprowadzenia, za co będę niewymownie wdzięczny. Oczywiście logi w OTL'u wygenerowały się, ale w trybie awaryjnym tylko, bo z poziomu systemu uruchomionego normalnie nie było takiej możliwości. Podsyłam logi niżej:

 

OTL.Txt

 

Extras.Txt

 

Liczę na was z nadzieją, że to już ostatnia akcja z tym kodem w komputerach należących do krewnych i temat będzie można zamknąć.

Odnośnik do komentarza

1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-3765369584-467875928-1602138536-1005\..\SearchScopes\{5B458036-6655-4267-BA8D-3AA8D3B6C43D}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ111YYPL&apn_uid=E9131BF9-AC6F-46D5-AE9C-2ED3B073D067&apn_sauid=3622AB79-3929-45AC-AADD-DC82BC38C084"
O4 - HKLM..\Run: []  File not found
O33 - MountPoints2\{ab2a477f-e8ba-11dd-bb0f-002186cb4e83}\Shell\AutoRun\command - "" = F:\3exi.exe
O33 - MountPoints2\{ab2a477f-e8ba-11dd-bb0f-002186cb4e83}\Shell\open\Command - "" = F:\3exi.exe
 
:Files
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\tgmqsfileqkikrg
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\ayihlkgqahtjfso
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\ytsiksad.exe
C:\Documents and Settings\Wlodzimierz\0.6290417069864925.exe
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ytsiksadevrjzvl"=-
[HKEY_USERS\S-1-5-21-3765369584-467875928-1602138536-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ytsiksadevrjzvl"=-
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj: Ask Toolbar / Ask Toolbar Updater

 

3. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete

 

4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras)

Odnośnik do komentarza

Po problemie. Standard na koniec:

 

1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL.

 

2. Opróżnij folder przywracania systemu: KLIK

 

3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji:

 

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216031FF}" = Java 6 Update 31

"{AC76BA86-7AD7-1033-7B44-A83000000003}" = Adobe Reader 8.3.1

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...