Skocz do zawartości

Wyłączony Microsoft Security Essentials i Windows Defender


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

To nie jest kompletny log z OTL, brakuje Extras (opcja "Rejestr - skan dodatkowy" nie została ustawiona na "Użyj filtrowania"). Owszem, mamy tu infekcję w postaci tej pary plików:

 

[2012-03-07 14:12:35 | 000,147,456 | RHS- | C] () -- C:\windows\SysWow64\koreanh.dll

[2012-03-07 14:12:35 | 000,000,318 | ---- | C] () -- C:\windows\tasks\Fsvmvetqsd.job

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\windows\SysWow64\koreanh.dll
C:\windows\tasks\Fsvmvetqsd.job
 
:Commands
[emptytemp]

 

Rozpocznij przyciskiem Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami.

 

2. Aktywuj funkcje wyłączone przez infekcję:

  • Start > w polu szukania wpisz services.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Na liście dwuklik w usługę Centrum zabezpieczeń i Typ uruchomienia przestaw na Automatycznie (opóźnione uruchomienie), usługę zastartuj przyciskiem. Dla usługi Microsoft Antimalware Service Typ uruchomienia ustaw na Automatyczny. Usługa Windows Defender powinna mieć Automatycznie (opóźnione uruchomienie), ale przy antywirusie Defender jest zbędny, zresztą MS Security Essentials blokuje Defendera, by nie było kolizji.
  • Panel sterowania > System i zabezpieczenia > System > Ochrona systemu > zaznacz dysk z Windows i Konfiguruj > zaznacz "Przywróć ustawienia systemu oraz poprzednie wersje plików"

3. Wygeneruj nowy log z OTL opcją Skanuj (przypominam o Extras).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Finalizujemy:

 

1. W OTL uruchom Sprzątanie usuwające z dysku OTL i jego kwarantannę z trojanem.

 

2. Na wszelki wypadek przeskanuj jeszcze system za pomocą Malwarebytes Anti-Malware.

 

3. Zabierz się za aktualizacje systemu i programów: KLIK. Wg OTL Extras nie ma tu SP1+IE9 oraz siedzą takie oto wersje:

 

64bit- Home Premium Edition  (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.7600.16385)

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216022FF}" = Java™ 6 Update 29

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.0 - Polish

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX

"Mozilla Thunderbird (5.0)" = Mozilla Thunderbird (5.0)

 

========== HKEY_CURRENT_USER Uninstall List ==========

 

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"Google Chrome" = Google Chrome

 

(wg głównego OTL ze ścieżkami dostępu Google Chrome jest w wersji 17.0.963.83)

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...