arribada Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Wróciłem do domu po nocce i uruchomiłem mój komputer. Zauważyłem, że czasami system nie reaguje na moje komendy. Podczas słuchania muzyki i surfowania po internecie procesor wykonywał jakieś zadania a system nie reagował na moje instrukcje (obciążenie procesora podczas "zawiechy" 36% a RAM 1,3 GB). Komputer wybudziłem z hibernacji, nie instalowałem nic, nic nie ściągałem. Problem pojawił się dzisiaj kilka razy. Kiedyś (przed miesiącem) miałem kilka przypadków BSOD z kodem informującym, że sterownik karty graficznej powoduje jakieś zgrzyty ale problem nie pojawił się więcej. Niestety program BlueScreenView nie pokazuje mi nic ponieważ katalog na zrzuty jest fizycznie pusty. Mój os to 32bit vista sp2 z najnowszymi łatami. ps. używając Ccleaner blokuję 3/4 programów, które normalnie uruchomiłyby się wraz ze startem systemu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Dziwnnik zdarzeń raportuje że system ma problemy z dostępem do kilku plików - pierwsze takie błedy miałeś po 20.08 Nazwa dziennika:Application Źródło: Application Error Data: 2011-08-23 13:47:51 Identyfikator zdarzenia:1005 Kategoria zadania:Zdarzenia awarii aplikacji Poziom: Błędy Słowa kluczowe:Klasyczny Użytkownik: Nie dotyczy Komputer: Stokrotka-PC Opis: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.6002.18305_none_5cb72f2a088b0ed3\comctl32.dll z jednej z następujących przyczyn: problem z połączeniem sieciowym; problem z dyskiem, na którym jest przechowywany plik; problem ze sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; brak dysku. System Windows zamknął program Menedżer zadań Windows z powodu tego błędu. Program: Menedżer zadań Windows Plik: C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.6002.18305_none_5cb72f2a088b0ed3\comctl32.dll Wartość błędu jest wyświetlona w sekcji Dodatkowe dane. Akcja użytkownika 1. Otwórz plik ponownie. Ta sytuacja może być przejściowym problemem, który sam się rozwiąże po ponownym uruchomieniu programu. 2. Jeśli nadal nie można uzyskać dostępu do pliku i - jest w sieci, administrator sieci powinien sprawdzić, czy nie ma problemu z siecią i czy można skontaktować się z serwerem. - jest na dysku wymiennym, na przykład dyskietce lub dysku CD-ROM, sprawdź, czy cały dysk jest włożony do komputera. 3. Sprawdź i napraw system plików, uruchamiając program CHKDSK. Aby uruchomić program CHKDSK, kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie CMD, a następnie kliknij przycisk OK. W wierszu polecenia wpisz polecenie CHKDSK /F, a następnie naciśnij klawisz ENTER. 4. Jeżeli problem nie ustąpi, przywróć plik z kopii zapasowej. 5. Ustal, czy można otworzyć inne pliki na tym samym dysku. Jeśli nie, dysk może być uszkodzony. Jeśli jest to dysk twardy, skontaktuj się z administratorem komputera lub dostawcą sprzętu komputerowego, aby uzyskać dalszą pomoc. Dodatkowe dane Wartość błędu: C0000185 Typ dysku: 3 Kod XML zdarzenia: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="Application Error" /> <EventID Qualifiers="49152">1005</EventID> <Level>2</Level> <Task>100</Task> <Keywords>0x80000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2011-08-23T11:47:51.000000000Z" /> <EventRecordID>6053</EventRecordID> <Channel>Application</Channel> <Computer>Stokrotka-PC</Computer> <Security /> </System> <EventData> <Data>C:\Windows\winsxs\x86_microsoft.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.6002.18305_none_5cb72f2a088b0ed3\comctl32.dll</Data> <Data>Menedżer zadań Windows</Data> <Data>C0000185</Data> <Data>3</Data> </EventData> </Event> + Nazwa dziennika:Application Źródło: Application Error Data: 2011-08-20 14:45:11 Identyfikator zdarzenia:1005 Kategoria zadania:Zdarzenia awarii aplikacji Poziom: Błędy Słowa kluczowe:Klasyczny Użytkownik: Nie dotyczy Komputer: Stokrotka-PC Opis: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Windows\System32\mssrch.dll z jednej z następujących przyczyn: problem z połączeniem sieciowym; problem z dyskiem, na którym jest przechowywany plik; problem ze sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; brak dysku. System Windows zamknął program Indeksator programu Microsoft Windows Search z powodu tego błędu. Program: Indeksator programu Microsoft Windows Search Plik: C:\Windows\System32\mssrch.dll Wartość błędu jest wyświetlona w sekcji Dodatkowe dane. Akcja użytkownika 1. Otwórz plik ponownie. Ta sytuacja może być przejściowym problemem, który sam się rozwiąże po ponownym uruchomieniu programu. 2. Jeśli nadal nie można uzyskać dostępu do pliku i - jest w sieci, administrator sieci powinien sprawdzić, czy nie ma problemu z siecią i czy można skontaktować się z serwerem. - jest na dysku wymiennym, na przykład dyskietce lub dysku CD-ROM, sprawdź, czy cały dysk jest włożony do komputera. 3. Sprawdź i napraw system plików, uruchamiając program CHKDSK. Aby uruchomić program CHKDSK, kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie CMD, a następnie kliknij przycisk OK. W wierszu polecenia wpisz polecenie CHKDSK /F, a następnie naciśnij klawisz ENTER. 4. Jeżeli problem nie ustąpi, przywróć plik z kopii zapasowej. 5. Ustal, czy można otworzyć inne pliki na tym samym dysku. Jeśli nie, dysk może być uszkodzony. Jeśli jest to dysk twardy, skontaktuj się z administratorem komputera lub dostawcą sprzętu komputerowego, aby uzyskać dalszą pomoc. Dodatkowe dane Wartość błędu: C0000185 Typ dysku: 3 Kod XML zdarzenia: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="Application Error" /> <EventID Qualifiers="49152">1005</EventID> <Level>2</Level> <Task>100</Task> <Keywords>0x80000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2011-08-20T12:45:11.000000000Z" /> <EventRecordID>5805</EventRecordID> <Channel>Application</Channel> <Computer>Stokrotka-PC</Computer> <Security /> </System> <EventData> <Data>C:\Windows\System32\mssrch.dll</Data> <Data>Indeksator programu Microsoft Windows Search</Data> <Data>C0000185</Data> <Data>3</Data> </EventData> </Event> Proponuję najpierw sprawdzić dysk - na szybko sprawdzenie SMART dysku za pomocą programu CrystalDiskInfo. Odnośnik do komentarza
arribada Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam serdecznie. Nie rozumiem skąd problemy z dyskiem. Na początku tego roku miałem awarię dysku i ten, który obecnie używam jest całkiem nowy. Potrzebujesz raport w pliku txt? Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam serdecznie. Nie rozumiem skąd problemy z dyskiem. Na początku tego roku miałem awarię dysku i ten, który obecnie używam jest całkiem nowy. Nie potrafię tego skomentować.Błędy masz w sekcjach 05,C4,C5 (dla C4 narzędzie źle raportuje jako prawidłowa wartośc).Tak czy owak dysk kwalifikuje się do wymiany.Może ten komp ma problemy z pracą kontrolerów i dlatego rozwala dyski? W dzienniku jest też taki błąd Nazwa dziennika:System Źródło: atapi Data: 2011-08-23 16:23:05 Identyfikator zdarzenia:11 Kategoria zadania:Brak Poziom: Błędy Słowa kluczowe:Klasyczny Użytkownik: Nie dotyczy Komputer: Stokrotka-PC Opis: Sterownik wykrył błąd kontrolera na \Device\Ide\IdePort2. Kod XML zdarzenia: <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> <System> <Provider Name="atapi" /> <EventID Qualifiers="49156">11</EventID> <Level>2</Level> <Task>0</Task> <Keywords>0x80000000000000</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2011-08-23T14:23:05.118473800Z" /> <EventRecordID>44441</EventRecordID> <Channel>System</Channel> <Computer>Stokrotka-PC</Computer> <Security /> </System> <EventData> <Data>\Device\Ide\IdePort2</Data> <Binary>0000100001000000000000000B0004C002000000850100C00000000000000000000000000000000000000000000000000000000004100000</Binary> </EventData> </Event> Bład ten masz w dzienniku już od czerwca nie wiem czy występował wcześniej w ostatnich dniach ilość tego błędu nasilała się.Z drugiej strony sekcja C7 która odpowiada za pracę kontrolera nie raportuje żadnych problemów - ale to już zagadnienie dla jakiegoś hardwarowca.... Potrzebujesz raport w pliku txt? Nie jest potrzebny.Na obrazku wszystko widać Odnośnik do komentarza
arribada Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Co mógłbym zrobić z tym dyskiem oprócz wymiany? Może jakiś program? Czy istnieje możliwość, że po wymianie dysku znowu zaczną się kłopoty z HDD? Ten dysk jest 2gim dyskiem jaki wymieniłem w laptopie. Masakra. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Czy istnieje możliwość, że po wymianie dysku znowu zaczną się kłopoty z HDD? Skoro nastąpiło to już raz w odstępie pół roku to jasne że może się znowu powtórzyć.Nie słyszałem żeby SAMSUNG miał ostatnio jakąś wadliwą partię dysków. Co mógłbym zrobić z tym dyskiem oprócz wymiany? Może jakiś program? Ja proponuję abyś zaraportował swój temat o przeniesienie do działu sprzętu,albo założył nowy temat w dziale sprzętu - tutaj jest dział software a nie zawsze spece od hardware zaglądają tu. Przy tamtym temacie podaj dokładnie konfigurację sprzetową oraz wyniki pomiarów temperatury i napięcia dla komponentów np program HWINFO- regulamin działu https://www.fixitpc.pl/topic/155-zakladanie-tematu-jakie-informacje-podawac/. Ja specem od hardwaru nie jestem i nie jestem w stanie ci pomóc odpowiedzieć na postawione pytania. Odnośnik do komentarza
arribada Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Dziękuję za poświęcony czas. Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Atrybut BF to zazwyczaj G-sense error rate (ilość błędów spowodowanych wstrząsami, lub wibracjami). W opisie na obrazku widzę tylko 'Częstotliwość występowania błędów...', ale myślę że chodzi o to samo. Jeśli tak jest, to znaczy to że laptop zbyt delikatnie traktowany nie był. I to może być jedna z przyczyn stanu dysku. Atrybut C8 z kolei, mógłby świadczyć o złym stanie powierzchni dysku lub problem z podsystemem mechanicznym dysku. Chociaż inne atrybuty częściowo zdają się to wykluczać. Oba wspomniane nie są krytyczne, więc "raportowane" nie będą. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi