Skocz do zawartości

Zamulony Thinkpad


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
Cytat

KMS_VL_ALL_AIO (HKLM-x32\...\{21498B56-B51C-4EB6-8846-0A7A5A62C93F}) (Version: 1.0.0 - KMS_VL_ALL_AIO)

Masz zainstalowany aktywator pakietu biurowego, a on na pewno bardzo obciąża System.

Ale:

Cytat

Procent pamięci w użyciu: 24%

Widać, że to nie software obciąża laptopa.

Wygląda na to, że to jest problem sprzętowy (czyli laptop jest "be")

 

Kosmetyka:

Uruchom FRST. 
Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym

Spoiler

START::
C:\Users\pawel\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Start Tor Browser.lnk
C:\Users\pawel\Desktop\Pulpit\Tor Browser\Start Tor Browser.lnk
C:\Users\pawel\Desktop\Garbage\Driver Booster 10.lnk
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-777430583-1910619011-2124215473-1001\...\Run: [com.messenger] => "C:\Users\pawel\AppData\Local\Programs\Messenger\Messenger.exe" messenger://openAtLogin (Brak pliku)
IFEO\osppsvc.exe: [VerifierDlls] SppExtComObjHook.dll
IFEO\SppExtComObj.exe: [VerifierDlls] SppExtComObjHook.dll
Task: {2947D012-CE72-4CFE-947A-AC53EF32140D} - System32\Tasks\TVT\TVSUUpdateTask_UserLogOn => C:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\tvsuShim.exe PendingTask (Brak pliku)
Task: {295E67E5-0115-4CA3-811D-1F09114E1C06} - System32\Tasks\ASC_PerformanceMonitor => C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare\Monitor.exe /Task (Brak pliku)
Task: {362CA750-EFA3-48C1-8481-F8026EFA7F9F} - \Lenovo\ImController\Lenovo iM Controller Scheduled Maintenance -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {3EF1D9DC-BA62-4DB2-9415-BA0D1EB26155} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\0983c7d5-d79a-40a3-8046-f3c559745e09 -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {6ADE816E-087B-404C-BF36-C92BCF2EDB2B} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\636fdae9-0892-43a4-977c-5eca3f9b089c -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {6ECC17BA-2F21-4D1D-A937-AF5B7E29ED7A} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\Reboot => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe ReadyToReboot (Brak pliku)
Task: {94312DE0-7C99-4613-B2C0-DCFFCFE13991} - \Lenovo\ImController\Plugins\LenovoSystemUpdatePlugin_WeeklyTask -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {C7F38530-D10F-4023-A74B-561A35ABB76F} - \Lenovo\ImController\Lenovo iM Controller Monitor -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {CBE46A3F-FF76-406F-A0D1-93995627BA98} - System32\Tasks\ASC_SkipUac_pawel => C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare\ASC.exe /SkipUac (Brak pliku)
Task: {CCDFC0B8-01A3-4E74-A820-4F13F51D269E} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Mobile Broadband Accounts\MNO Metadata Parser => C:\WINDOWS\System32\MbaeParserTask.exe (Brak pliku)
Task: {D2974240-5CCB-46D7-BEF3-4BA58D135BEA} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_Broker_Display => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe Display (Brak pliku)
Task: {D6BBDA79-6732-4219-8191-BCDB220BB4E1} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\003fe754-23f7-4a21-9b21-0d5d05f6caf7 -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {E0F10DCF-44AD-40E8-9370-FB5DA59F93FB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_UxBroker => C:\WINDOWS\system32\MusNotification.exe (Brak pliku)
EmptyEventLogs: 
EmptyTemp:
END::


W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Wykonałem powyższe działania.

Dodatkowo zauważyłem, że laptop ładował się przez podłączony monitor 4k, a nie przez zasilacz (przypadkowo rozłączony).

Teraz działa lepiej, ale dalej to nie jest to.

W załączeniu świeże logi (nie wiem czy potrzebne).

Jeżeli to wina sprzętu to w jaki sposób to zdiagnozować? Możesz polecić jakieś dobre narzędzie? W kierunku jakiej części sprzętu raczej szukać problemu?

Ostatnie sprawdzenie sprzętu nic nie wykazały.

 

Dzięki za pomoc

Webber

Shortcut_08-01-2023 13.36.23.txtFRST_08-01-2023 13.36.23.txtAddition_08-01-2023 13.36.23.txt

Odnośnik do komentarza
Cytat

Jeżeli to wina sprzętu to w jaki sposób to zdiagnozować? Możesz polecić jakieś dobre narzędzie? W kierunku jakiej części sprzętu raczej szukać problemu?

To pytanie nie dla mnie (interesują mnie tylko infekcje).

 

W dolnej części logu Addition.txt są widoczne "Błędy w Dzienniku zdarzeń: ". ale sama nie wiem, z czego one mogą wynikać.

 

jessi

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...