Skocz do zawartości

Ostrzeżenie - nieuczciwy sprzedawca


Microsofter

Rekomendowane odpowiedzi

Padłem ofiarą oszustwa. Kupiłem dysk w sklepie wysyłkowym. Oczywiście miał być nowy, ale nie dał się sformatować. Okazało się, że jest w takim stanie:

spacer.png

spacer.png

Niby jest przebieg 0, ale pełno uszkodzeń powierzchni, 1928 relokowanych sektorów (788 w hex) i jeszcze więcej oczekujących. Najprawdopodobniej to szrot z wyczyszczonym SMARTem.

 

Odstąpiłem od umowy i natychmiast odesłałem go. Sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy, twierdząc, że złamałem PCB. Podaję namiar na ten sklep. Nie wtopcie jak ja.

 

Jay NET Przemysław Chyliński
Ul. Hugona Kołłątaja 2/29
18-400 Łomża

 

sklep: https://www.jaynet.pl

Allegro: https://allegro.pl/uzytkownik/Przem-0

Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

2 razy w czasie transportu?? Mówisz, że wysłał dobry dysk, i po drodze poczta tak go zmasakrowała, a potem, w drodze powrotnej, drugi raz, że aż pękła płytka??? Nie no, w takie cuda nie uwierzę. Zresztą, gość pisze, że jest złamana płytka. Spróbuj ją połamać bez demontażu. Bardzo wątpię też, aby w momencie włączenia, natychmiast dysk relokował prawie 2000 sektorów na raz. One musiały był przeniesione już wcześniej. Masz tu cały mail:

Cytat

Otrzymałem dysk i wstępnie stwierdzam jego uszkodzenie mechaniczne -
złamana jest płytka PCB i widać uszkodzenia przy portach SATA (paczka
była otwierana przy świadkach, zrobiono dokumentację zdjęciową). Nie
wiem na jakim etapie mogło dojść do uszkodzenia (paczka zwrotna tj dysk
był włożony tak w paczce, że był przy samym końcu kartonu i czy to
właśnie to uszkodzenie wpływa na brak działania dysku. Jak tylko
otrzymam informację zwrotną z serwisu, niezwłocznie poinformuję.
Sprzedawca ma prawo obniżyć kwotę zwrotu proporcjonalnie do zużycia czy
uszkodzeń w zależności od tego jak te uszkodzenia wpływają na problem.

To był pierwszy zakup w tym sklepie, więc sfilmowałem proces pakowania. To same kłamstwa. Akurat zapakowałem go starannie, złączami wgłąb torby ESD, więc ich uszkodzenie odpada. Gdyby nawet lekko wysunął się, to byłyby jeszcze lepiej chronione. On dobrze wie, co wysłał i że otrzymał w takim samym stanie. A poza tym, uszkodzenie przez pocztę, chyba nie uzasadnia odmowy zwrotu pieniędzy?

 

Kupiłem w jego sklepie. Z Allegro nie korzystam, te ich zwroty to bujda. Kiedyś nie dostałem wcale towaru i nie zwrócili mi.

Odnośnik do odpowiedzi
  • 4 tygodnie później...

Po miesiącu milczenia, sklep wreszcie odezwał się. W wyjątkowo oryginalny sposób. Dostałem wezwanie do zapłaty! I to za poświadczeniem odbioru, z datą o 3 tygodnie wstecz. Po tym jak straciłem prawie 600 zł (dysk + wysyłka w obie strony), mam jeszcze dopłacić 500 za to, że zniszczyłem sprawny dysk. Nie wierzycie?

 

spacer.png

 

To ja wiszę pieniądze sprzedawcy. Może wkrótce dostanę pismo od firmy windykacyjnej?? Jednocześnie otrzymałem wycenę dokonanych przeze mnie szkód na 505 zł:

 

spacer.png

 

Ile ten dysk był wart, każdy sam może sobie ocenić na podstawie zrzutów w pierwszym poście.

 

Dodam, że gdy odesłałem dysk, sprzedawca spytał mnie o numer seryjny. Pewnie gdybym odpowiedział, że nie sprawdzałem, twardziel zostałby sprzedany kolejnemu klientowi.

Odnośnik do odpowiedzi

No dobrze a masz jakieś zdjęcia jak pakowałeś , ew zdjęcia opakowania ?

masz screen z HD Tune,  gdyby dysk był złamany nie odczytał byś zawartości - diagnostyki

wysyłałeś przez paczkomaty ? coś kojarzę że przed włożeniem czy wyciągnięciem paczkomaty robią zdjęcie

masz zdjęcia uszkodzenia o których pisze sprzedawca ?  zdjęcia kartonu ? czy numer seryjny się zgadza ? 

czy dostałeś opinię serwisu ? czy faktycznie sklep wysłał dysk do serwisu (a jeśli podeśle to faktycznie zadzwonić do nich czy była robiona).

 

jeśli opakowanie jest całe i sklep nie złożył reklamacji do przewoźnika to ciężko będzie udowodnić, ilość świadków, zdjęcia, filmy z pakowania ... twarde dowody

Odnośnik do odpowiedzi

Mam film z procesu pakowania. Wszystko nagrałem. W przeszłości, w bardzo podobny sposób, zostałem oszukany na ,,źle zapakowany zwrot" nawigacji samochodowej. Tutaj tak samo dostałem niesprawną używkę. Widząc ten sam schemat działania, nagrałem filmik. To był strzał w dziesiątkę. Nie ulega wątpliwości, że w tak zabezpieczonym dysku, nie mogła pęknąć płytka drukowana w czasie transportu. Musiał ją połamać celowo sprzedający. Każdy rzetelny sąd powinien tak orzec po obejrzeniu nagrania.

 

Nie dostałem zdjęć ani nic z serwisu. Tylko mail i pisma, które wkleiłem w całości.

 

To mnie zapytał sprzedawca, czy znam numer seryjny dysku. W jakim celu? Najprawdopodobniej, gdybym odpisał, że go nie sprawdziłem, ten sam dysk zostałby wysłany do kolejnego nabywcy, dając następne 500 zł ,,czystego", szybkiego zysku sprzedawcy.

 

,,Świadkowie", jeśli istnieją, nie przyjdą na rozprawę (o ile mają rozum). Za fałszywe zeznania grozi kara pozbawienia wolności i stosowna adnotacja w papierach. O znalezieniu dobrej pracy możesz wtedy zapomnieć.

Odnośnik do odpowiedzi
  • 3 tygodnie później...

Ciekawy temat, chyba warto robić unboxing. Przetestować na filmie sprzęt i przy tym w razie problemów na drodze sądowej w przyszłości nie mieć z tym problemów.
Masakra zastanawiałem się jak tam sprawa dalej się potoczyła z tym.
Kiedyś miałem problem z obudową była wgnieciona, tyle że kosztowała 50 zł. a nie 500 zł. 
Nie lubię przez neta kupować w takich niewiadomych firmach.
Na allegro nie ma złej oceny ten sprzedawca. Na Allegro chyba tak łatwo by mu to nie uszło na sucho.
Ja Ci polecam zawsze przed zakupem jakiegoś sprzętu po prostu sprawdzić ocenę i opinię sklepu w google, przed zakupem produktu w danej firmie.
Zawsze tak robię jak coś kupuje.

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...