Skocz do zawartości

System nie widzi stacji dysków CD


rykard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na wstępie zaznaczam że jestem absolutnie zielony jeśli chodzi o logi, stąd log z

ComboFixa. OTL i Gmera.

 

Mój problem jest następujący po włożeniu płyty do napędu CD system przestaje widzieć

stację dysków (niema jej w mój komputer ani w menadżerze urządzeń) po prostu

zniknął, a stacji CD niemożna było otworzyć ręcznie.

Po zresetowaniu pojawił się komunikat że Windows nie może odnaleźć pliku /idlist,:988:336,

ComboFixa zasygnalizował odnalezienie rootkit, po jego uszyciu problem jakby znikł.

Udało się otworzyć stację CD i wyjąc płytę ale przy kolejnej próbie wszystko powtórzyło się odnowa.

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Log.ComboFix22.03.11.txt

Log Gmer 22.03.11.txt

Extras.Txt.22.03.11.txt

OTL.Txt.22.03.11.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W raportach nie widać żadnych śladów infekcji. Natomiast:

 

DRV - [2011-03-18 11:22:31 | 000,721,904 | ---- | M] () [Kernel | Boot | Running] -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\sptd.sys -- (sptd)

Jeśli chodzi o zgłoszenia "rootkit" to możliwe, że to pochodzi od sterownika emulacji napędów wirtualnych SPTD (który zawsze się usuwa przed podjęciem się w ogóle próby uruchomienia ComboFix / GMER). W logu z ComboFix nie widać, by było cokolwiek usuwane, ale to i tak wygląda na niewłaściwy log = uruchomiłeś ComboFix więcej niż raz, czyli podany tu log nie przedstawia sytuacji zastanej dokładnie przy pierwszym uruchomieniu. Proszę pokazać zawartość pliku ComboFix-quarantined-files.txt.

 

 

Udało się otworzyć stację CD i wyjąc płytę ale przy kolejnej próbie wszystko powtórzyło się odnowa.

 

Jeśli po użyciu ComboFix "problem jakby znikł", by ponownie wrócić, to się nasuwa że chodzi o ów sterownik SPTD (narzędzie próbuje go wyłączać). A skoro tu jest jeszcze problem z CD-ROMem, to tym bardziej. Zacznij od tego: