Skocz do zawartości
moniqa

Gwarancja Lenovo.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Temat może nie relaksacyjny, ale nie wiem gdzie go wrzucić - dlatego ląduje tutaj. Mam nadzieję, że to nie problem.

Chciałabym przedstawić swoją sytuację i zapytać was o to co można zrobić z taką sytuacją... Rozumiem, że nie jest to forum prawne, ale znacie się na kompach i pewnie większość z was miała do czynienia z Lenovo ;)

A moja sytuacja wygląda tak:
Laptop zakupiony około 2 lata temu, został około miesiąc do końca okresu gwarancyjnego. Zakupiony przez xkom. 2 razy w serwisie Lenovo, z czego po 2 razie jeszcze raz w serwisie xkomu, bo coś było nie tak (pierdoła, ale byłam w szoku, że nikt tego nie zauważył, a niestety nie włączyłam laptopa po odebraniu w serwisie, a ja się w BIOSie po serwisie babrać nie będę).
Za drugim razem (parę dni temu) wymienili dysk HDD, płytę główną i układ chłodniczy.
Podobno jedyna gwarancja, jaką mogą na to dać to są 3 miesiące od momentu wsadzenia nowych obiektów do laptopa (jestem po rozmowie z Lenovo).
Dla mnie to jest jakiś żart... W zasadzie laptop teraz jest nowy, nie ruszone zostały kości ram (które swoją drogą były wymieniane przez xkom 2 miesiące po kupnie laptopa, na gwarancji), obudowa i dysk SDD (no i pewnie jakieś inne pierdoły o których nawet nie warto wspominać)...
Czy ktoś miał podobną sytuację? Jak ją rozwiązać? Jakimi przepisami się podeprzeć? Wiem, że jest zapis, że jak producent wymienia to ma obowiązek dać gwarancję, ale Lenovo ma jakieś swoje zapiski w "Ograniczonej Gwarancji Lenovo".
Pozdrawiam! 1f642.png

 

EDIT: I jeszcze jedna kwestia. Laptopa nie miałam przez 20 dni, z czego z smsów, które dostawałam od xkomu wynika, że 10 dni był w serwisie Lenovo. 3 sierpnia laptop do xkomu. 9 sierpnia w trakcie diagnozy i przekazany do serwisu zewnetrznego. 13 sierpnia znow przekazany do serwisu zewnetrznego (?). 23 sierpnia zwrot z serwisu zewnetrznego. 24 odbior w salonie.

Podsumowujac: Pan z Lenovo powiedział mi, że moga wydluzyc gwarancje na calosc o czas pobytu laptopu w serwisie (wnioskuje, ze jest to 7-10 dni) oraz 3 miesiace na wszystkie nowe zespoly od momentu aplikowania ich do laptopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Należy rozróżnić między gwarancją udzielaną przez producenta i rękojmią, która jest zobowiązaniem sprzedawcy. Rozumiem, że w tym konkretnym przypadku skorzystano z gwarancji producenta. W takiej sytuacji zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego:

Cytat

(Dz. U. z 2016 r. poz. 380) art. 581 §  1. „Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej”.

Proponuję zwrócić się o (bezpłatną) pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...