Skocz do zawartości
Rozu

Explorer non stop się zamyka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przepraszam, ale dopisałem wcześniej posta do czyjegoś tematu i dopiero dowiedziałem się, że to niewskazane, więc zakładam nowy temat.

Zacznę od tego, że 3 czerwca zrobiłem aktualizację w Windowsie 10.Nie wiem czy to maiło jakiś wpływ na dalsze losy, ale wcześniej problemu nie było. Wczoraj przy normalnego korzystania z systemu wywaliło błąd explorera po czym uruchomiłem ponownie system i explorer zwariował. Nie zdążał się uruchomić i już się zamykał i cały czas w takiej pętli.
Otworzyłem od razu temat na innym forum http://forum.pclab.pl/topic/1248973-Explorer-wariuje/page__p__15116194&?do=findComment&comment=15116194 i wykonałem dwie zmiany.
 

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

wartość autorestartshell - trzeba tę wartość ustawić na 0

wpisz do paska menedzera regedit.exe, shift - ctrl, ok, 2klik na tę wartość i przestaw na 0

teraz wpisz do paska explorer.exe, i wystartuje - jeśli znów padnie znajdź klucz

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

wartość separate process, kliknij 2 razy i ustaw na 1

Pierwszy krok uratował mnie od oczopląsu spowodowanego ciągłym migotaniem explorera i pozwolił częściowo korzystać z systemu. Niestety nie pomogło w pełni, wiec skorzystałem z porady z innego forum i zainstalowałem ponownie windę zachowując wszystkie aplikacje i pliki, ale to również nic nie dało.

Proszę o pomoc.



Niestety mam problem z wysyłką logów. Próbując załadować plik do pierwszego postu zawieszało mi stronę. Nie mogę też załączyć pliku w żadnym serwisie zewnętrznym, bo zamyka przeglądarkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Niestety nie pomogło w pełni, wiec skorzystałem z porady z innego forum i zainstalowałem ponownie windę zachowując wszystkie aplikacje i pliki, ale to również nic nie dało.

 

Została przeprowadzona tzw. reperacja nakładkowa bez utraty danych, tak? 

 

Pół biedy, że udało się załączyć z innego urządzenia.

 

Szkoda, że nikt nie poprosił o te raporty wcześniej tylko na ślepo brnął w naprawę. Od zawsze powtarzam, że najważniejsza jest diagnostyka. Dziennik Aplikacji prezentuję niepokojące dane: 

 

Error: (06/06/2018 07:28:22 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1005) (User: )
Description: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku  z jednej z następujących przyczyn:
problem z połączeniem sieciowym; problem z dyskiem, na którym jest przechowywany plik; problem ze sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; brak dysku.
System Windows zamknął program Windows Explorer z powodu tego błędu.
 
Program: Windows Explorer

 

Problem może obejmować Hardware. Wykonaj diagnostykę dysku za pomocą CrystalDiskInfo i dostarcz wynikowy log.

 

Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\WINDOWS\explorer.exe

Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\MetaViewer64.dll

 

 

Jeśli trop Hardware okaże się ślepy zajmiemy się rozpoznaniem rozszerzeń powłoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Hm, program ocenił stan dysku na dobry i ja również nie widzę żadnych niepokojących usterek. Przechodzimy do rozpoznania rozszerzeń powłoki: 

Uruchom ShellExView, z wciśniętym CTRL zaznacz wszystkie niedomyślne wpisy (są wyróżnione na różowym tle), następnie CTRL + S i przedstaw zapisany raport (plik tekstowy) w postaci załącznika na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Odczyt Dziennika Aplikacji można połączyć z tymi dwoma następującymi rozszerzeniami powłoki (instalacja InstaTrader): 

 

==================================================
Extension Name    : MetaViewer IconHandler
Disabled          : No
Type              : Icon Handler
Description       : MetaViewer
Version           : 5.0.0.1241
Product Name      : MetaViewer
Company           : MetaQuotes Software Corp.
My Computer       : No
Desktop           : No
Control Panel     : No
My Network Places : No
Entire Network    : No
Remote Computer   : No
Filename          : C:\Windows\system32\`64.dll
CLSID             : {5FE45ECA-10B4-4110-A843-3EF1E3C1B646}
File Created Time : 2014-09-02 17:43:07
CLSID Modified Time: 2018-06-06 17:36:52
Microsoft         : No
File Extensions   : .ex4, .ex5
File Attributes   : A
File Size         : 6 165 400
.NET Extension    : No
Digital Signature : 
Missing File      : No
==================================================
 
==================================================
Extension Name    : MetaViewer PropertyHandler
Disabled          : No
Type              : Property Handler
Description       : MetaViewer
Version           : 5.0.0.1241
Product Name      : MetaViewer
Company           : MetaQuotes Software Corp.
My Computer       : No
Desktop           : No
Control Panel     : No
My Network Places : No
Entire Network    : No
Remote Computer   : No
Filename          : C:\Windows\system32\MetaViewer64.dll
CLSID             : {486E040B-5D89-4DB2-B133-D3ABC767941C}
File Created Time : 2014-09-02 17:43:07
CLSID Modified Time: 2018-06-06 17:36:52
Microsoft         : No
File Extensions   : 
File Attributes   : A
File Size         : 6 165 400
.NET Extension    : No
Digital Signature : 
Missing File      : No
==================================================

 

Sugeruję więc wejście MetaViewer IconHandler oraz MetaViewer PropertyHandler (drugie chyba konkretnie będzie odpowiedzialne za problem) zdezaktywować* i ponownie uruchomić system. Po tym zabiegu należy sprawdzić rezultaty. Napisz co zaobserwowałeś.  

 

* - to wytypowane wejście niedomyślne, aczkolwiek nie kojarzę tego programu w ogóle. Wg Google to chyba jakaś platforma handlowa, w każdym razie upewnij się, że ewentualne błędy związane z wyłączeniem tych wejść nie spowodują u Ciebie żadnych strat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Kurcze. Działa!

Tak to jakieś pliki od platformy handlowej.

Pierwszo zdezaktywowałem​ ten drugi plik. Explorer ruszył na ciut dłużej niż zazwyczaj, ale nie zdążyły się pokazać ikony pulpitu. W drugim kroku system uruchomił się normalnie, ale z włączonym od razu menedżerem zadań i mam póki co pełne obciążenie dysku. Raz na jakiś czas migają ikony. Platforma do handlu działa, ale nie potrafię określić czy wszystko jest poprawnie.

 

Czy dobrze byłoby gdybym odinstalowal wszystkie platformy handlowe i zainstalował nowa instancje?

 

Edit:

Te pełne obciążenie dysku było tymczasowe. Czy mam jeszcze załączyć jakieś logi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jest ok, ale nie mam pojęcia jakie zmiany w uzywanej platformie spowodowało wyłączenie tych procesów. Odinstaluje pozostale zbędne platformy (być może błąd był z ich powodu). Zrobie ponownie odczyt aplikacji i może tego procesu już nie będzie.

Miszel03 dziękuję Ci bardzo za tą pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zauważyłem jeden problem więcej. Nie mam pojęcia czy ma on jakiś związek z wcześniejszymi przebojami. Otóż po podłączeniu drugiego ekranu ikony pulpitu przestawiają się, ale wracają na miejsce kiedy ekrany nie działają w trybie rozszerzonym. Oczywiście wcześniej było normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Miszel03 dziękuję Ci bardzo za tą pomoc.

 

Cieszę się, że mogłem pomóc! Używane narzędzia możesz usunąć. 

 

Zauważyłem jeden problem więcej. Nie mam pojęcia czy ma on jakiś związek z wcześniejszymi przebojami. Otóż po podłączeniu drugiego ekranu ikony pulpitu przestawiają się, ale wracają na miejsce kiedy ekrany nie działają w trybie rozszerzonym. Oczywiście wcześniej było normalnie.

 

Oba problemy raczej bez związku. O ile jest to możliwe to ustaw te same rozdzielczości i poobserwuj. Napisz jakie widzisz efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

rozdzielczości były zawsze te same. Z ikonami poradziłem sobie, ale dalej nie rozumiem dlaczego to się dziwnie działo. pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...