Skocz do zawartości

Witamy na forum Fixitpc.pl
Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się - w przeciwnym wypadku zarejestruj konto. Rejestracja jest darmowa, prosta i umożliwia pełny dostęp do funkcji forum.
Zdjęcie

Błędy integralności po przeniesieniu systemu na nowy dysk


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#1
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Dzień dobry. 
 
Problem polega na występowaniu błędów integralności systemu po przeniesieniu na nowy dysk w laptopie Samsung R530, Windows 7 Home Premium 32 OEM.
 
Dysk źródłowy HDD: WD2500BEVT.
Partycje: Recovery 20 GB, System 100 MB, C 106,39 GB, D 106,39 GB.
Nie zauważyłem żadnych błędów. 
sfc /veryfionly -> Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows nie znalazła naruszeń integralności.
 
Dysk docelowy SSHD: ST500LM000.
Wykonywano kopie różnymi programami: Seagate DiscWizard, AOMEI Partition Assistant Standard Edition 6.6, OSFClone. Za każdym razem wynik był taki, że przy pierwszej próbie uruchomienia systemu wykonuje się scandisk, potem system się uruchamia, ale nie działają różne rzeczy, np. odtwarzanie filmów na YT w IE 11, po jakimś czasie wyskakuje okienko z komunikatem "Na tym komputerze nie jest uruchomiony oryginalny system Windows" ("Rozwiąż teraz w trybie online" nie działa), Windows Update "nie może obecnie wyszukać aktualizacji ponieważ usługa nie jest uruchomiona. Konieczne może być ponowne uruchomienie komputera".
sfc /veryfionly -> Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazła naruszenia integralności.
sfc /scannow -> nie może naprawić niektórych plików. 
 
Załączam raporty systemowe z dysku docelowego. 
Proszę o pomoc.

CBS.log

Załączone pliki



#2
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Scandisk to narzędzie sprzed 20 lat :), i on był kierunkowany do naprawy fatów. Masz na myśli chkdsk? Jeśli tak - to on tu jesy głownym podejrzanym, więc bądź łaskaw przedstawić log z jego działania. 

 

Info jak znalezc logi



#3
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Oczywiście, chodziło o chkdsk :)

 

Załączam logi dla każdej partycji.

Załączone pliki



#4
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Jest źle, na każdej partycji są błędy, głównie dotyczy deskryptorów zabezpieczeń.

 

Zmienimy zatem metodę wykonywania kopii. Ewidentnie coś zawiodło. Na dokładkę w logach widać, że wszystkie pliki są niepodpisane cyfrowe. To może być jeden z objawów uszkodzonych deskryptorów, ale niestety - nie musi. 

 

Dwie rzeczy - sprawdź czy na źródle chkdsk wykryje naruszenia w systemie plików - z tym, że zrób to tylko w takiej formie: 

chkdsk x: 

gdzie X to systemowa partycja źródła, nie dodawaj żadnego przełącznika, ma to być tryb tylko 'readonly'. 

 

Druga rzecz - pobierz instalkę windowsa 10 x86 lub lepiej jakąś dystrybucję narzędziową opartą na windowsie PE - np. Sergiej Strelec. Pobierz najnowszą wersję DMDE - i przekopiuj źródło na docelowy - opcja: kopiuj sektory. Nie martw się na razie powiększaniem partycji, tym zajmiemy się później. 



#5
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Załączam logi z chkdsk dla partycji 2, 3, 4 z dysku źródłowego (podłączonego przez USB do komputera z Windows 10).

Załączone pliki



#6
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Sektory skopiowane.

 

Załączone miniatury

  • DMDE_sektor.png


#7
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Więc odpal po raz kolejny chkdsk w trybie tylko do odczytu na partycji systemowej, ktora przekopiowales na docelowym dysku.



#8
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Załączam logi z chkdsk na dysku docelowym.

Załączone pliki



#9
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Teraz jest okej, może spróbować powiększyć tylko jedną partycję przeznaczoną na dane. 



#10
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Którym programem to zrobić?



#11
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Spróbuj jakiego chcesz. Może dla testu tym AOMEI. Daj znać jakie rezultaty. Zdarzało mi się powiększać nim partycje i nie zarejestrowałem żadnych problemów. 



#12
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Powiększyłem partycję 4 programem AOMEI. Załączam logi z chkdsk.

Załączone pliki



#13
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Sprawdziłem tylko pod kątem błędów. Brak ich, a więc jest dobrze. Z mojej strony to wszystko. 



#14
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Zamontowałem dysk do laptopa. W trakcie pierwszego uruchamiania Windows kilka razy uruchamiał się chckdsk.

sfc /verifyonly -> Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazła naruszenia integralności.

sfc /scannow -> nie może naprawić niektórych plików.

Załączam logi z chkdsk dla każdej partycji:

Załączone pliki



#15
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Czekaj! Jak Ty podłączałeś dysk do kompa? Za pomocą przejściówki/adaptera czy bezpośrednio pod płytę główną??



#16
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Podłączyłem bezpośrednio.



#17
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Odpal dmde i pokaż mi screena z zakładki partycje. 

 

Obydwa dyski sa bezposrednio pod plyte? nie masz zadnych przejsciowek/adapterow? Na pewno?

Już wiem co jest przyczyną, mianowicie sam dysk SSHD. Pokaż mi tego screena.



#18
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Tylko nowy dysk został podłączony do laptopa.

Załączone miniatury

  • DMDE_partycje.png


#19
Groszexxx

Groszexxx

    Moderator

  • Moderatorzy
  • 2559 postów

Dyski fizyczne - wybierz dysk, zakładka partycje. 



#20
Ariel

Ariel

    Użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 33 postów

Załączam - partycje.

Załączone miniatury

  • DMDE_partycje.png





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych