Skocz do zawartości

Avast wykrywa zagrożenie rootkit MBR:\\.\PHYSICALDRIVE0


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu da się zauważyć spadek szybkości pracy komputera , częste tzw. "ekrany śmierci" które odbywają się nieregularnie , ponadto program Avast wykrył zagrożenie rootkit (Nazwa Pliku "MBR:\\.\PHYSICALDRIVE0")

Proszę o pomoc w tej sprawie , niestety jestem zielony w tych sprawach więc proszę o jak najprościej ujęte wskazówki, Co i jak robić po kolei.

 

W załącznikach umieszczam logi z OTL i GMER

OTL.Txt

Extras.Txt

GMER1.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie dostosowałeś się do ogłoszenia (KLIK), jest tu czynny emulator napędów wirtualnych:

 

DRV - [2011-02-26 14:59:57 | 000,691,696 | ---- | M] () [Kernel | Boot | Running] -- C:\Windows\System32\Drivers\sptd.sys -- (sptd)

 

Od jakiegoś czasu da się zauważyć spadek szybkości pracy komputera , częste tzw. "ekrany śmierci" które odbywają się nieregularnie , ponadto program Avast wykrył zagrożenie rootkit (Nazwa Pliku "MBR:\\.\PHYSICALDRIVE0")

 

Tak, znaki wskazują tu na pobyt rootkita w MBR. Są takie odczyty w GMER.

 

Rozpocznij od utworzenia raportu z narzędzia Kaspersky TDSSKiller. Uruchom, jeśli coś wykryje nic jeszcze nie naprawiaj = przyznaj akcję Skip i zaprezentuj raport tekstowy do oceny. Wyniki prawdopodobnie będą dwa: odczyt MBR oraz sterownik emulacji napędów wirtualnych SPTD. Wszystko zignoruj.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Co do emulowanego dysku to usuwałem przed skanem Daemon tools , widocznie coś przegapiłem.

 

Nie wystarczy odinstalować program, to nie usuwa sterownika SPTD. On pozostaje nawet po odinstalowaniu programu i należy go potraktować indywidualnie. W ogłoszeniu to jest wyszczególnione.

 

 

zamieszczam raport Kaspersky TDSSKiller'a