Skocz do zawartości
mlik

Wolny start systemu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z powolnym startem systemu Windows 10 Enterprise na laptopie Dell Latitude E7440 z dyskiem SSD. Przestój na mniej więcej 30-40 sekund jest na niebieskim ekranie z napisem "Czekaj" - pojawia się między logiem Windows, a ekranem logowania. W środowisku czystego rozruchu problem także występuje. Wszystkie sterowniki zostały zaktualizowane. BIOS jest najnowszy. Proszę o pomoc. 

 

W załączniku raporty podstawowe.

 

Raport zaawansowany:

Analiza długiego startu systemu za pomocą Windows Performance Toolkit

Link: http://www41.zippyshare.com/v/wbF6ehyD/file.html

 

Pozdrawiam,

mlik

 

 

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wyłączenie, któreś z tych dwóch usług powinno pomóc, sprawdź dokładnie której.

Network List Service

Network Location Awareness

Dorzuć jeszcze: 

Wlan AutoConfig
WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service
DNS Client

Network List Service

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

No, a czego? Oczywiście zawsze jest trochę zgadywania, niemniej tropy są w logu. Odpalane są biblioteki czy pliki związane z ww. usługami. Nie wszystkimi, ale wiekszoscia. 

 

W wolnym czasie pokaże, na razie analizuję jeszcze raz temat Griszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Groszexxx w takim razie napisz które konkretnie biblioteki, pliki są powiązane z wymienionymi usługami.

Może napisz na pw żeby nie zaśmiecać tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Na podstawie tego zrzutu pisalem.

http://www62.zippyshare.com/v/Dk5mfNux/file.html

NetSetupShim.dll 

winhttp.dll

nlasvc.dll
dhcpcsvc.dll
 
Ogólnie to przejrzyj stos usługi np. svchost.exe (412)
 
W pozostałych usługach też są ślady bibliotek związanych z ww. usługami. Zobacz jakie procesy są aktywne i co lezy na stosie w tej fazie startu - np. na wykresie CPU Usage (Sampled) Utilization by Process i tam zakładka Stack 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Na laptopie będzie przeinstalowywany system. Dam znać czy coś to dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Witam,

 

Problem niestety powrócił mimo postawienia na nowo systemu.

Znalazłem jednak jego źródło w podglądzie zdarzeń. Jest to Kernel-Power, identyfikator 41, kategoria zdarzenia 63. 

 

"System został uruchomiony ponownie bez uprzedniego czystego zamknięcia. Możliwe przyczyny błędu: system przestał odpowiadać lub uległ awarii albo nastąpiła nieoczekiwana utrata zasilania."

 

Błąd w systemie oraz ekran "Czekaj" pojawia się tylko w tedy kiedy uruchomię ponownie system

Po jego wystąpieniu muszę 2 razy zamknąć system (poprzez Start-zamknij), wtedy wszystko wraca do normy.

 

Próbowałem szukać rozwiązania na stronie MS i znalazłem jedynie to: https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/2028504

Żadne z opisanych rozwiązań nie pasuje do mojego problemu: BugcheckCode 0 (szczegóły błędu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Problem zidentyfikowany i na swój sposób rozwiązany.

 

- krytyczny błąd Kernel-Power 41 i błąd Kernel-Boot 29 powodowane były przez włączoną opcje "Szybki start" w opcjach zasilania - wyłączenie opcji rozwiązało problem z błędami.

 

- co do długiego startu i pojawiającym się ekranem "Czekaj"

 

Przywróciłem system do stanu prosto po instalacji Windowsa, problem znikł. Instalując jakiekolwiek oprogramowanie, sprawdzałem czy ma wpływ na start systemu - okazało się że po instalacji SQL Server 2008 R2 Express problem powrócił. 

 

Usunięcie SQL Servera zgodnie z instrukcją z support.microsoft (usunięcie lokalnych grup zabezpieczeń, zatrzymanie usług, odinstalowanie) niestety nie pomogło rozwiązać problemu. 

 

Zlokalizowałem błąd w dzienniku systemu Windows w sekcji Aplikacja:

Zdarzenie 6006  - Winlogon

Subskrybent powiadomień usługi winlogon <GPClient> potrzebował 61 s, aby obsłużyć zdarzenie powiadamiania (CreateSession).

 

Zastosowałem się do porad na forum TechNet - nie chcę podawać tutaj konkretnego artykułu lub konkretnego rozwiązania - problem ustąpił. System ładuje się normalnie.

 

Temat do zamknięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...