Skocz do zawartości

Ustawienie routera, aby nie był switchem


Crankees

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z góry uprzedzam, że jestem laikiem, choć jakieś tam pojęcie mam o sprawach sieci, aczkolwiek małe.
Do tej pory używałem internetu z Orange, który szedł po kablu DSL do routera Tenda W150D. Po przeprowadzce podpisałem umowę z nowy dostawcą i internet jest w gniazdku Ethernet. I tu leży problem. Z tego co mówił technik to router działa aktualnie jako switch/acces point. W żadnym urządzeniu nie działa internet dopóki dostawca/technik nie doda go do sieci. Aktualnie dodany jest tylko PC. Technik mówił mi, że w ustawieniach routera trzeba włączyć współdzielone IP lub tryb bramy. Jednak w ustawieniach routera nigdzie nie widzę tych opcji. Tu moje pytanie czy ktoś wie jak ustawić ten router i mógłby mi w tym pomóc. A może ten router może działać jedynie jako switch/acces point? Ustawienia routera są domyślnie (kiedy jest w dsl mod) pod adresem 192.168.8.1, jednak kiedy internet działa (w trybie ethernet) na PC router zmienia swój adres na 10.32.123.1, ale wtedy już nie można wejść w ustawienia; wyskakuje powiadomienie, iż przekroczono czas oczekiwania. 

/Edit:
Znalazłem opcje dotyczące AP (załącznik). Po zmianie na Wireless Bridge nie ma żadnej zmiany. W obu opcjach po wyłączeniu Bridge Restrict przestaje działać internet. Zapomniałem dodać, że aby internet chodził w trybie Ethernet DHCP musi być wyłączone.

post-6539-0-24270000-1464188204_thumb.png

post-6539-0-05240000-1464194516_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zresetuj router do ustawień fabrycznych. 

 

On nie ma ustawień domyślnych, w manualu http://setuprouter.com/router/tenda/w150d/manual-1257.pdf są inne informacje. Domyślnie jest 192.168.1.1 (najbardziej popularnie na świecie).