Skocz do zawartości

problem z dodaniem nowego portu "Printserver Network Port"


darcom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Opis sytuacji:

Komputer korzysta z drukarek sieciowych przez printserver (Edimax), plus w sieci znajduje się kombajn Toshiba który posiada swój printserver. Do Edimax-a są sterowniki i instalacja i konfiguracja przebiega poprwanie, natomiast do dostania się do Toshib-y po zainstalowaniu sterowników do drukarki w zakładce Porty jest dodawany nowy port poprzez Dodaj port ..., następnie wybór Printserver Network Port, kliknięcie Nowy port ... wpisanie jego adresu IP i wszystko jest jak trzeba - poza jednym komputerem w którym po wybraniu Printserver Network Port i kliknięciu Nowy port ... przycisk Anuluj zmienia się na Zamknij, nie pokazuje się okienko do wpisania adresu IP urządzenia i nie można dalej tego poprawnie ustawić a tym samym nie można korzystać z drukarki. Pytanie dlaczego nie można dodać tego portu i co zrobić by naprawić ten problem. Po odinstalowaniu sterów do printservera Edimax-a znika Printserver Network Port ale po ponownym zainstalowaniu sytuacja się nie zmienia. Będę wdzięczny za jakieś sugestie i pomoc. system win xp prof sp3

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Pamiętam, że Toshiby (e-Studio chyba) miały na płytce oprogramowanie które samo wyszukiwało drukarki po MACach, wyświetlało ich listę i automatycznie dodawało ją bez konieczności robienia takich kombinacji jak tutaj opisujesz.

 

1. Windows zaktualizowany do najnowszej wersji ?

2. Próbowałeś z najnowszymi sterownikami ?

3. Co to za Toshiba ?

4. Próbowałeś ręcznie dodać drukarkę zaznaczając opcję "Drukarka sieciowa lub drukarka podłączona do innego komputera" ?

5. Co masz dokładnie w tym miejscu > Właściwości drukarki > Port > Dodaj port > ?

Odnośnik do komentarza

Nie mam oryginalnej płyty do Toshiby, jest to urządzenie używane i sprzedawca dołączył tylko stery do drukarki, próbowałem już znaleźć coś więcej czyli jakieś oprogramowanie które by w jakiś sposób sobie to znalazło (bynajmniej domyślałem się ze takie coś powinno być) ale nigdzie nic takiego nie znalazłem. Może sposób jej dodawania jest kombinatorski ale zdawał egzamin.

 

1. Windows jest zaktualizowany do sp3 i wszystkich najnowszych dostępnych poprawek.

2. Nie znalazłem nic nowszego niż mam dołączonego na płycie przez sprzedawcę.

3. Toshiba e-Studio 25

4. Tak próbowałem, tylko tej drukarki nie widać w sieci i nie można jej wybrać.

5. Local Port, Printserver Network Port, Standard TCP/IP Port.

 

Próbowałem już poprzez Standard TCP/IP Port dodać port po IP ale niestety to nie rusza - brak komunikacji z drukarką, choć zapomniałem wyłączyć firewalla i ewentualnie on mógł zablokować komunikację ale chwilowo nie mogę tego sprawdzić.

 

Każde rozwiązanie będzie dobre żeby zdało egzamin ale co może być przyczyną i jak ewentualnie usunąć zaistniały problem ze nie można dodać nowego portu w Printserver Network Port.

Odnośnik do komentarza

1. zatrzymaj serwer wydruku ( net stop spooler )

znajdź klucz HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors

wywal Printserver Network Port, uruchom na nowo serwer wydruku, zainstaluj Printserver Network Port

 

2. Spróbuj też wywalić całkowicie drukarkę i zainstaluj ją na nowo

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Printers

wywal ją z rejestru

 

3. sprawdź czy można ją zmapować poprzez wejście na nią, np: start > uruchom > \\192.168.0.52\

 

4. Spróbuj dodać nowy port ale wybierz Local Port a jako wartość udziału podaj nawę udziału jak na tamtych drukarkach ( np wartość: \\192.168.0.1\toshiba )

Odnośnik do komentarza
  • 5 tygodni później...

Witam. sorki że tak późno odpowiadam ale z pewnych powodów wcześniej nie mogłem.

Ad 1. Po wykonaniu czynności i ponownym zainstalowania Printserver Network Port problem nie ustąpił czyli dalej nie było można go dodać.

Ad 2. Wykonane choć nie miało to chyba większego znaczenia bo nie był problem ze sterownikiem drukarki tylko z połączeniem jej, ten zabieg też nic nie dał.

Ad 3. Nie - nie można odnaleźć ścieżki sieciowej.

Ad 4. Nie załapałem tego, ona nie ma nigdzie lokalnego przydziału, co najwyżej mogłem znaleźć ją udostępnioną na innym komputerze ale nie o to chodziło.

 

Niestety zapadła decyzja o reinstalacji systemu bo komputer był potrzebny a żadne zabiegi nie odnosiły pozytywnego rezultatu więc dzięki za podpowiedzi, może się kiedyś jeszcze przydadzą a to możemy zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...