Skocz do zawartości

Problem - zablokowane antywirusy.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od około 3 dni(zauważyłem to wczoraj) nie mogę włączyć programu antywirusowego. Super Anti Spyware działa, ale AVG, Malwarebytes Anti-Malware, Hijackthis są zablokowane - przy próbie włączenia wyskakuje komunikat "System windows nie może otworzyć tego programu, ponieważ jest on chroniony przez zasady ograniczeń oprogramowania. Aby uzyskać więcej informacji otwórz Podgląd zdarzeń lub skontaktuj się z administratorem systemu." Wcześniej wszystko działało normalnie, korzystam z tego samogo konta z uprawnieniami admistratora.

Uruchomiłem windowsa przez tryb awartjny, to Malwarebytes, i AVG zaskoczyły. AVG nic nie znalazł, a Malwarebytes znalazł jakiegoś Rookita, i go usunął.

 

P.S. Poza zablokowanymi antywirusami nie ma żadnych innych widocznych dolegliwości.

 

Zrobiłem potrzebne logi. Niestety GMER nie zrobił pełnego skanowania (wywala bluescreen) więc daję log z szybkiego skanu. Wirtualne napędy wyłączone defoggerem(log w załączniku).

OTL.Txt

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

GMER.txt

defogger_disable.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Posty scalam do oczekiwanej na starcie formy. Potrzebne logi uzupełnione, ale brakuje OTL Extras. Choć OTL nadal sprawdzam, FRST ma detekcje których brak w poprzedniku i to on właśnie pokazuje przyczynę:

 

 

Super Anti Spyware działa, ale AVG, Malwarebytes Anti-Malware, Hijackthis są zablokowane - przy próbie włączenia wyskakuje komunikat "System windows nie może otworzyć tego programu, ponieważ jest on chroniony przez zasady ograniczeń oprogramowania. Aby uzyskać więcej informacji otwórz Podgląd zdarzeń lub skontaktuj się z administratorem systemu." Wcześniej wszystko działało normalnie, korzystam z tego samogo konta z uprawnieniami admistratora.

Programy są zablokowane na poziomie polityk oprogramowania. Nie wiadomo jednak skąd te polityki się znalazły, bo nie widzę tu oznak czynnej infekcji.

 

Akcja:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\AVG 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\AVG 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Trend Micro 
HKLM Group Policy restriction on software: C:\Program Files\Trend Micro 
HKU\S-1-5-21-725345543-1078145449-682003330-1003\...\MountPoints2: {96040f95-f2f9-11df-b7a1-0023545b622f} - io3yalc.exe
SearchScopes: HKCU - {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL = http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT3289075&CUI=UN35548851561090154&UM=1
Toolbar: HKCU - No Name - {D3DEE18F-DB64-4BEB-9FF1-E1F0A5033E4A} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {C55BBCD6-41AD-48AD-9953-3609C48EACC7} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No File
S4 hpt3xx; No ImagePath
S3 NLNdisMP; system32\DRIVERS\nlndis.sys [X]
S3 NLNdisPT; system32\DRIVERS\nlndis.sys [X]
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\AVG January 2013 Campaign
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\avg9
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Conduit
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\TEMP
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Toolbar4
C:\Documents and Settings\ate\Dane aplikacji\Abheob
C:\Documents and Settings\ate\Dane aplikacji\Dyeva
C:\Documents and Settings\ate\Dane aplikacji\Etma
C:\Documents and Settings\ate\Dane aplikacji\Laufe
C:\Documents and Settings\ate\Dane aplikacji\Opvuqy
C:\Documents and Settings\TEMP
C:\Documents and Settings\TEMP.ATE-PC
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\hmgtvxnv" /f
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Mozilla /f
Reg: reg delete HKCU\Software\Mozilla /f
Reboot:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Odinstaluj stare programy: Adobe Reader 9.4.4, Adobe Shockwave Player 11.5, Java™ 6 Update 24, Firefox 3.0.19. Przy deinstalacji Firefox potwierdź usuwanie danych użytkownika.

 

3. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

4. Zrób nowy skan FRST (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...