Skocz do zawartości

System nie uruchamia aplikacji po dwukliku


fender666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, system nie chce uruchomić programu, aplikacji po dwukliku, objawia się to dokładnie w ten sposób, klikam dwa razy np na Mozilla Firefox, pojawia się klepsydra po chwili znika, gdy wejdę w menedżer procesów, znajdę proces firefox.exe, po jego zamknięciu sytuacja się powtarza. System przed skanowaniem ComboFIX był skanowany CCleaner, komputer jest chroniony antywirusem Kaspersky Internet Security 2013. Dodam jeszcze że próbowałem przywrócić system do stanu z przed tygodnia niestety bez efektów, programy nadal się nie uruchamiają w załączniku zamieszczam log ze skanowania.

 

System to Windows XP Home Edition

Addition.txt

checkup.txt

combofix.txt

Extras.Txt

FRST.txt

OTL.Txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Posty wkazujące na uzupełnienie logów kasuję. Temat przenoszę do działu Windows. Oznak infekcji tu brak, choć zabrakło raportu z GMER. W spoilerze massz drobne instrukcje czyszczące, nie powiązane z problemami:

 

 

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

(Ask) C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe
HKLM\...\Run: [ApnUpdater] - C:\Program Files\Ask.com\Updater\Updater.exe [1721480 2013-04-30] (Ask)
HKLM\...\Run: [userFaultCheck] - %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
URLSearchHook: HKCU - UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll (Ask)
SearchScopes: HKCU - {171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ARS&o=15084&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=AG&apn_dtid=YYYYYYYYPL&apn_uid=B1EA3BD0-8823-457F-82F2-5BE0A9B382AA&apn_sauid=21BA694E-1EDE-442B-8DD6-E64E7B9E5EBE
SearchScopes: HKCU - {F6DDF9F3-D308-4AA6-B38C-CEC65BD372EB} URL = http://www.idg.pl/szukaj/default.asp?cx=005416299804844657847%3A24ty2mhze6s&cof=FORID%3A11&ie=UTF-8&q={searchTerms}&sa=Szukaj
FF Plugin HKCU: @adobe.com/FlashPlayer - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\NPSWF32.dll No File
FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [jqs@sun.com] - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ff
C:\Program Files\mozilla firefox\plugins
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar.job => C:\Program Files\Ask.com\UpdateTask.exe
S3 catchme; \??\C:\DOCUME~1\Admin\USTAWI~1\Temp\catchme.sys [X]
S4 InCDFs; system32\drivers\InCDFs.sys [X]
S1 InCDPass; system32\drivers\InCDPass.sys [X]
S1 InCDRm; system32\drivers\InCDRm.sys [X]
CMD: "C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\ComboFix.exe" /uninstall

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Czekaj cierpliwie, ostatnią komendą jest deinstalacja ComboFix. Wynikowo powstanie plik fixlog.txt. Przedstaw go.

 

2. Przez Dodaj/Usuń programy odinstaluj adware Ask Toolbar, Ask Toolbar Updater oraz wszystkie stare Java™ 6.

 

3. W przeglądarkach:

- Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.

- Google Chrome: ]Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.

 

4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania. Przedstaw go.

 

 

 

 

system nie chce uruchomić programu, aplikacji po dwukliku, objawia się to dokładnie w ten sposób, klikam dwa razy np na Mozilla Firefox, pojawia się klepsydra po chwili znika, gdy wejdę w menedżer procesów, znajdę proces firefox.exe, po jego zamknięciu sytuacja się powtarza

Tu budzi podejrzenia stary Kaspersky Internet Security 2012. Wstępnie zdeaktywuj wszystkie osłony i sprawdź jak wtedy sytuacja wygląda. Przy braku wyników całkowicie odinstaluj Kasperskiego (to jedyna metoda testowa gwarantująca odcięcie wszystkich aktywności).

 

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...