Skocz do zawartości

Problem z Chrome.exe Rootkit


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od wczoraj mam problem z przegladarką Google Chrome. Po jej uruchomieniu Avast wykrywa i po chwili usuwa rootkita w plku chrome.exe, a sama przeglądarka przestaje działać po dłuższej chwili.

 

Dodam, że to laptop, którego używam w domu i w pracy.

 

Extras.TxtPobieranie informacji ...

OTL.TxtPobieranie informacji ...

FRST.txtPobieranie informacji ...

Addition.txtPobieranie informacji ...

GMER.Log1.txtPobieranie informacji ...

GMER.Log2.txtPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zgłoszenia Avast są związane z obecnością adware. Przeglądarka Google Chrome nie wygląda obecnie na zainstalowaną. Widzę jej konfigurację na dysku (będę ją usuwać), lecz nie wejście na liście zainstalowanych. Wykonaj następujące akcje:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

AppInit_DLLs-x32: c:\progra~2\sshelp~1\sprote~1.dll => C:\Program Files (x86)\ss helper\sprotector.dll [1050112 2013-01-24] ()
Task: {A8BCCC11-37B5-4835-A202-853AE0DC0E64} - System32\Tasks\Desk 365 RunAsStdUser => C:\Program Files (x86)\Desk 365\desk365.exe 
Task: {AB07AC05-48A1-4F07-B2EE-0A4B00540C0E} - System32\Tasks\Dealply => C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\Dealply\UPDATE~1\UPDATE~1.EXE 
Task: {EF0FCF88-A7CC-47F3-8468-5249DEDA57A0} - System32\Tasks\Omiga Plus RunAsStdUser => C:\Program Files (x86)\Omiga Plus\omigaplus.exe
Task: C:\Windows\Tasks\Dealply.job => C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\Dealply\UPDATE~1\UPDATE~1.EXE 
HKU\S-1-5-21-3817265874-1029240149-1278691232-1001\...\Run: [LiveSupport] - "C:\Program Files (x86)\LiveSupport\LiveSupport.exe" /noshow /log
HKU\S-1-5-21-3817265874-1029240149-1278691232-1001\...\Winlogon: [shell] explorer.exe [2871808 2011-02-25] (Microsoft Corporation) 
Winlogon\Notify\WB: C:\PROGRA~2\Stardock\OBJECT~1\WINDOW~1\fast64.dll [X]
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gazeta.pl/0,0.html?p=128
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
URLSearchHook: HKCU - UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll No File
StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe http://www.qvo6.com/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKLM - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKLM - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKLM-x32 - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKLM-x32 - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKLM-x32 - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKCU - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKCU - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = http://startsear.ch/?aff=1&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://www.delta-search.com/?q={searchTerms}&affID=121845&babsrc=SP_ss&mntrId=C8AE1C4BD610429E
SearchScopes: HKCU - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=amt&from=amt&uid=ST9640320AS_5WX0YAP1XXXX5WX0YAP1&ts=1375880183
SearchScopes: HKCU - {D1531AC7-2E44-4F2B-AF14-FC527B85FF48} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=FF&o=14594&src=crm&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=^FV&apn_dtid=^YYYYYY^YY^PL&apn_uid=eceeae19-d029-471e-ba30-4d1cd316d91a&apn_sauid=0390DFC2-042A-4F46-B240-5AB18B00AB05
BHO-x32: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll No File
Toolbar: HKLM-x32 - Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll No File
DPF: HKLM-x32 {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab
FF Plugin HKCU: @lightspark.github.com/Lightspark;version=1 - C:\Program Files (x86)\Lightspark 0.5.3-git\nplightsparkplugin.dll No File
FF SearchPlugin: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\qvo6.xml
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction 
C:\Users\Piotr\AppData\Local\Google\Chrome
C:\Users\Piotr\AppData\Local\Temp\*.exe
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\Babylon
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\Dealply
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\Desk 365
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\eIntaller
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\systweak
C:\Windows\system32\roboot64.exe

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware: savaeensshoaree, ss helper 1.74

 

3. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

4. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt i log z AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zrobione. Problemy powinny ustać i jeśli chcesz wrócić do Google Chrome, to nie ma przeszkód, zresztą przeglądarka per se w ogóle nie była problemem (problemem było odgórnie zainstalowane adware ją "wykorzystujące"). Finalizacja:

 

1.Przez SHIFT+DEL (omija Kosz) skasuj FRST64.exe oraz te obiekty:

 

C:\FRST

C:\Program Files (x86)\ss helper

C:\Users\Piotr\Desktop\FRST-OlderVersion

C:\Windows\SysWOW64\8424660111868307373.log

 

W AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Zaktualizuj te dwa programy:

 

==================== Installed Programs ======================

 

Adobe Reader X (10.1.9) - Polish (x32 Version: 10.1.9 - Adobe Systems Incorporated)

Gadu-Gadu 10 (x32 Version: - GG Network S.A.)

 

W kwestii Gadu: albo zamień najnowszym GG12 (jest z pewnością lepsze niż ten "dziesiątkowy" potwór), albo zamień alternatywą np. WTW. Opisy: KLIK.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...