Skocz do zawartości

Uszkodzony twardy dysk?


minekirek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Córka studentka obsługuje drugiego laptopa, który jej się zawiesza. Kolega student sprwadzał i stwierdził, że winą jest uszkodzony dysk. Ponieważ był zrobiony obraz wczoraj za pomocą GHOSTA przywróciliśmy stan kiedy wszystko było ok z nadzieją, że zawieszanie minie. Niestety nie, dalej się zawiesza. Czym mogę sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzony dysk?

proszę o pomoc

is

Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Ponieważ był zrobiony obraz wczoraj za pomocą GHOSTA przywróciliśmy stan kiedy wszystko było ok

I właśnie tego nie jestem pewien czy było OK i co warta jest kopia.

 

EDYTA

Proponuję (przed wymianą i klonowaniem dysku) wykonać sprawdzenie dysku.

Start - Akcesoria - Wiersz poleceń - PPM - Uruchom jako administrator - Enter.

W oknie wklep chkdsk c: /f /r - Enter.

Restart i niczego nie wciskaj - zgoda na sprawdzenie dysku - to potrwa.

Po ponownym restarcie Start - Uruchom - eventwr.msc - Enter. (Podgląd zdarzeń).

Zdarzenia administracyjne - 1001 - Wininit - Klik i przeklej do postu dolną część okna.

Edytowane przez wieslaw531
Odnośnik do odpowiedzi

Proponuję (przed wymianą i klonowaniem dysku) wykonać sprawdzenie dysku.

Start - Akcesoria - Wiersz poleceń - PPM - Uruchom jako administrator - Enter.

W oknie wklep chkdsk c: /f /r - Enter.

Restart i niczego nie wciskaj - zgoda na sprawdzenie dysku - to potrwa.

Po ponownym restarcie Start - Uruchom - eventwr.msc - Enter. (Podgląd zdarzeń).

Zdarzenia administracyjne - 1001 - Wininit - Klik i przeklej do postu dolną część okna.

ok, zaraz tak zrobię ale wcześniej raport z dzisiejszego zawieszenia

 

a gdzie są akcesoria w W7 bo tu w starcie nie ma

post-1129-0-60605200-1373572794_thumb.png

Edytowane przez picasso
Proszę Edytuj posty, gdy nikt jeszcze nie odpisał, zamiast tworzyć post pod postem. Sklejone ... znowu. //picasso
Odnośnik do odpowiedzi

Sprawdzanie systemu plików na C:

Typ systemu plików to NTFS.

 

Zaplanowano sprawdzenie dysku.

System Windows sprawdzi teraz dysk.

 

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 5)

Przetworzone rekordy plików: 130304. Ukonczono sprawdzanie plików.

Przetworzone rekordy duzych plików: 174. Przetworzone rekordy uszkodzonych plików: 0. Przetworzone rekordy atrybutów rozszerzonych: 0. Przetworzone rekordy ponownej analizy: 67. CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 5)

Przetworzone wpisy indeksu: 173506. Ukonczono weryfikacje indeksów.

Przeskanowane pliki nieindeksowane: 0. Odzyskane pliki nieindeksowane: 0. CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczen (poziom 3 z 5)

Przetworzone deskryptory zabezpieczen/identyfikatory plików: 130304. Ukonczono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczen.

Przetworzone pliki danych: 21602. Trwa sprawdzanie dziennika Usn...

Przetworzone bajty numerów USN: 35653448. Zakonczono sprawdzanie poprawnosci dziennika Usn.

CHKDSK sprawdza dane pliku (poziom 4 z 5)

Przetworzone pliki: 130288. Zakonczono sprawdzanie danych pliku.

CHKDSK sprawdza wolne miejsce (etap 5 z 5)

Przetworzone wolne klastry: 21526798. Zakonczono sprawdzanie wolnego miejsca na dysku.

CHKDSK wykryl wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w

mapie bitowej glównej tabeli plików (MFT).

CHKDSK wykryl wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w mapie bitowej woluminu.

System Windows wprowadzil poprawki do systemu plików.

 

112636248 KB calkowitego miejsca na dysku.

26218500 KB w 105293 plikach.

75572 KB w 21603 indeksach.

0 KB w uszkodzonych sektorach.

234980 KB uzywanych przez system.

65536 KB zajetych przez plik dziennika.

86107196 KB dostepnych na dysku.

 

4096 bajtów w kazdej jednostce alokacji.

28159062 ogólem jednostek alokacji na dysku.

21526799 jednostek alokacji dostepnych na dysku.

 

Informacje wewnetrzne:

00 fd 01 00 bb ef 01 00 a3 9e 03 00 00 00 00 00 ................

6e 4e 00 00 43 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 nN..C...........

00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

 

System Windows zakonczyl sprawdzanie dysku.

Zaczekaj na ponowne uruchomienie systemu.

 

 

proszę napiszcie, czy dysk jest definitywnie do wymiany i czy to za sprawą uszkodzonego dysku następuje zawieszanie systemu?

Odnośnik do odpowiedzi

Również pisałem, że dysk do wymiany.

Tylko pytanie jak masz zamiar to wykonać ? Sam czy zlecić komuś.

Pamiętaj, że masz prawdopodobnie partycję recovery.

Jeżeli sam to czeka Cię klonowanie dysku a tu może być szereg problemów włącznie z fizycznym podłączeniem drugiego dysku.

Jeżeli na obecnym dysku występują jakieś problemy z plikami systemowymi (a raczej są) to klonowanie w tej sytuacji może być ryzykowne.

Chkdsk naprawił błędy w MFT. I dobrze. To przynajmniej jest OK.

Ja osobiście przed klonowaniem wykonałbym sprawdzenie korzystając z tutka @Picasso - KLIK.

Dopiero po sprawdzeniu, że wszystko jest OK wykonałbym klonowanie.

Oczywiście można to zrobić po klonowaniu ale klon będzie z błędami i wcale nie musi ruszyć.

Odnośnik do odpowiedzi

@minekirek

Czy twoja córka zrobiła płyty Recovery? Jeśli tak, to niech kopiuje najważniejsze dane, kupi nowy dysk i uruchamia odzyskiwanie z płyt. Jeśli nie, to ma dwa wyjścia:

  1. Zrobić klona tak jak radzi Wiesław
  2. Poprosić producenta o nośniki.

Jaki to model laptopa?

Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

@minekirek

Czy twoja córka zrobiła płyty Recovery? Jeśli tak, to niech kopiuje najważniejsze dane, kupi nowy dysk i uruchamia odzyskiwanie z płyt. Jeśli nie, to ma dwa wyjścia:

  1. Zrobić klona tak jak radzi Wiesław
  2. Poprosić producenta o nośniki.

Jaki to model laptopa?

ASUS M5 1VR, krótka przerwa wakacyjna była, sorrki

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...