Skocz do zawartości

Zawieszenie systemu w nocy, problem z ponownym uruchomieniem, znaczny spadek wydajności


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem jest mało konkretny, jednakże niepokojący.
Poważny problem zaczął się dziś w nocy (mam nawyk zostawiania komputera włączonego), po przebudzeniu komputer stał zawieszony, otwarte karty z dopiskiem (program nie odpowiada), a pasek windowsa czy próba uruchomienia menadżera zadań nie odpowiadały. Po zresetowaniu komputer dał do wyboru 2 możliwości, albo uruchomienie normalne albo z próbą rozwiązania problemów. Zacząłem od odpalenia normalnego bagatelizując problem, ładowanie zacięło się na logo Windowsa na około 15 minut, więc ponownie go zresetowałem i odpaliłem z ów narzędziem, kt. odpalenie również zajęło dobrych kilkanaście minut. Wyświetlone okno z paskiem postępu pokazywało komunikat "attempting to resolve issues" i "removing disc errors." co zajęło około 4 godzin. Komputer włączył się, jednakże uruchomienie jakiegokolwiek programu (przeglądarka, Skype) zajmowało conajmniej minutę. Dopiero po dłuższym czasie komputer odciął się i zaczął pracować normalnie. Miesiąc wcześniej zmieniałem oprogramowanie antywirusowe, ponieważ Avira miała skłonność do spontanicznego wyłączania się, zainstalowałem BitDefender FreeEdition, który niestety początkowo również miał takie tendencje. Przeskanowałem komputer przy użyciu MalwareBytes, kt wykrył dwa problemy:

Trojan.0Access

Trojan.Dropper.BCMiner

Wiele mi nie mówiły, a program zdawał się je usunąć, po restarcie nic nie wykrywał. Uznałem, iż problem zniknął, aż do dziś, kiedy komputer całkowicie się zaciął i dość długo zajęło ponowne jego uruchomienie. Wykonywałem także co około 2 tygodnie czyszczenie przy użyciu CCleaner. W sumie to wszystko, co wiem o problemie. Innym problemem, którego terminu wystąpienia nie jestem w stanie określić jeszcze mogę powiedzieć, że zauważyłem jakiś czas temu, iż Zapora Systemu Windows przestała działać i przy próbie uruchomienia wyświetla "Zapora systemu Windows nie może zmienić niektórych ustawień. Kod błędu: 0x8007042c"

 

Bardzo uprzejmie zwracam się z prośbą o sprawdzenie informacji i możliwe udzielenie pomocy, gdyż laptop jest dla mnie wyjątkowo istotnym narzędziem.
Pozdrawiam, Piotr.

 

EDIT: Po napisaniu tematu ponownie uruchomiłem program Skype, który po dotarciu do ekranu logowania znów sprowadził wydajność komputera do niemalże 0, udało mi się go zamkąć przez menedżera zadań, po czym ponowiłem "eksperyment" i wydaje się, iż logowanie do programu Skype natychmiastowo blokuje pozostałym programom dostęp do internetu.

 

EDIT 2: Od czasu do czasu różne programy zdają się przycinać razem z całym systemem (kursor skacze, nie porusza się płynnie, słychać charakterystyczne zawieszanie dźwięku) na kilka sekund, po czym wszystko wydaje się być w normie znów, menedżer nic nie pokazuje w trakcie tych przycięć.

 

Logi w załącznikach, a tutaj Security Check:

 Results of screen317's Security Check version 0.99.63  
 Windows 7 Service Pack 1 x64   
 Internet Explorer 9  
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
 Windows Security Center service is not running! This report may not be accurate!
Lavasoft Ad-Watch Live! Anti-Virus   
Avira Desktop                        
 Antivirus up to date!   
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
 Malwarebytes Anti-Malware wersja 1.75.0.1300  
 JavaFX 2.1.0    
 Java 6 Update 23  
 Java 7 Update 17  
 Java version out of Date!
 Adobe Flash Player 11.7.700.169  
 Adobe Reader XI  
 Mozilla Firefox (20.0.1)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````  
 Antivir Bitdefender Antivirus Free Edition gzserv.exe
 Antivir Bitdefender Antivirus Free Edition gziface.exe
`````````````````System Health check`````````````````
 Total Fragmentation on Drive C:  
````````````````````End of Log``````````````````````
 

 


EDIT 3: Dorzuciłem krótki skan przy użyciu LatencyMon, który przedstawił problem w jego ocenie znaczny.
Oto jego wnioski:

 

 

_________________________________________________________________________________________________________
CONCLUSION
_________________________________________________________________________________________________________
Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other tasks. You are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates.
LatencyMon has been analyzing your system for  0:03:50  (h:mm:ss) on all processors.


_________________________________________________________________________________________________________
SYSTEM INFORMATION
_________________________________________________________________________________________________________
Computer name:                                        ARAJ
OS version:                                           Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601 (x64)
Hardware:                                             K70ID               , ASUSTeK Computer Inc. , ASUSTeK Computer Inc.        , K70ID     
CPU:                                                  GenuineIntel Intel® Core2 Duo CPU T6670 @ 2.20GHz
Logical processors:                                   2
Processor groups:                                     1
RAM:                                                  4095 MB total


_________________________________________________________________________________________________________
CPU SPEED
_________________________________________________________________________________________________________
Reported CPU speed:                                   2200,0 MHz
Measured CPU speed:                                   1798,0 MHz (approx.)

Note: reported execution times may be calculated based on a fixed reported CPU speed. Disable variable speed settings like Intel Speed Step and AMD Cool N Quiet in the BIOS setup for more accurate results.


_________________________________________________________________________________________________________
MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES
_________________________________________________________________________________________________________
The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event.

Highest measured interrupt to process latency (µs):   14619,267887
Average measured interrupt to process latency (µs):   12,475263

Highest measured interrupt to DPC latency (µs):       1237,627219
Average measured interrupt to DPC latency (µs):       2,929037


_________________________________________________________________________________________________________
MEASURED SMI, IPI AND CPU STALLS
_________________________________________________________________________________________________________
The SMI, IPI and CPU stalls value represents the highest measured interval that a CPU did not respond while having its maskable interrupts disabled.

Highest measured SMI or CPU stall (µs)                22,806970


_________________________________________________________________________________________________________
 REPORTED ISRs
_________________________________________________________________________________________________________
Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal.

Highest ISR routine execution time (µs):              159,950
Driver with highest ISR routine execution time:       dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation

Highest reported total ISR routine time (%):          0,344462
Driver with highest ISR total time:                   dxgkrnl.sys - DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation

Total time spent in ISRs (%)                          0,472995

ISR count (execution time <250 µs):                   315164
ISR count (execution time 250-500 µs):                0
ISR count (execution time 500-999 µs):                0
ISR count (execution time 1000-1999 µs):              0
ISR count (execution time 2000-3999 µs):              0
ISR count (execution time >=4000 µs):                 0


_________________________________________________________________________________________________________
REPORTED DPCs
_________________________________________________________________________________________________________
DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution.

Highest DPC routine execution time (µs):              1360,7550
Driver with highest DPC routine execution time:       nvlddmkm.sys - NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.22 , NVIDIA Corporation

Highest reported total DPC routine time (%):          0,547114
Driver with highest DPC total execution time:         nvlddmkm.sys - NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.22 , NVIDIA Corporation

Total time spent in DPCs (%)                          1,688165

DPC count (execution time <250 µs):                   1008505
DPC count (execution time 250-500 µs):                0
DPC count (execution time 500-999 µs):                1059
DPC count (execution time 1000-1999 µs):              838
DPC count (execution time 2000-3999 µs):              0
DPC count (execution time >=4000 µs):                 0


_________________________________________________________________________________________________________
 REPORTED HARD PAGEFAULTS
_________________________________________________________________________________________________________
Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.

NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.

Process with highest pagefault count:                 gzserv.exe

Total number of hard pagefaults                       130
Hard pagefault count of hardest hit process:          93
Highest hard pagefault resolution time (µs):          1875995,884545
Total time spent in hard pagefaults (%):              1,432694
Number of processes hit:                              4


_________________________________________________________________________________________________________
 PER CPU DATA
_________________________________________________________________________________________________________
CPU 0 Interrupt cycle time (s):                       10,708888
CPU 0 ISR highest execution time (µs):                159,950
CPU 0 ISR total execution time (s):                   2,181462
CPU 0 ISR count:                                      315164
CPU 0 DPC highest execution time (µs):                1360,7550
CPU 0 DPC total execution time (s):                   7,732710
CPU 0 DPC count:                                      993328
_________________________________________________________________________________________________________
CPU 1 Interrupt cycle time (s):                       0,816516
CPU 1 ISR highest execution time (µs):                0,0
CPU 1 ISR total execution time (s):                   0,0
CPU 1 ISR count:                                      0
CPU 1 DPC highest execution time (µs):                60,580
CPU 1 DPC total execution time (s):                   0,053142
CPU 1 DPC count:                                      17074
_________________________________________________________________________________________________________
 

 

 

Extras.Txt

GMER.txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...