Skocz do zawartości

Proszę o pomoc - komputer z trojanami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

nastoletnia córka kolegi zbyt dużo rzeczy naściągała i w system pracował bez żadnego programu antywirusowego.

Otrzymałem komputer i najpierw podłączyłem HDD do innego komputera z AV, przeskanowałem go i usunąłem sporą ilość śmieci. Po podłączeniu do laptopa porobiłem jeszcze porządki, które dałem radę zrobić.

 

Teraz zapuściłem narzędzia diagnostyczne i to, co wyszło jest następujące (załączniki z OTL i raport Security Check).

 

Bardzo proszę o wskazówki postępowania.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Łukasz

 

 

Results of screen317's Security Check version 0.99.56

Windows Vista x86 (UAC is enabled)

Out of date service pack!!

Internet Explorer 8 Out of date!

``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````

WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update.

`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````

Adobe Reader 7 Adobe Reader out of Date!

Mozilla Firefox (18.0)

````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````

ESET NOD32 Antivirus egui.exe

ESET NOD32 Antivirus ekrn.exe

`````````````````System Health check`````````````````

Total Fragmentation on Drive C: %

````````````````````End of Log``````````````````````

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Czynnej infekcji nie widzę, są tu odpadki ("policja", System Progressive Protection, ZeroAccess, rootkit Necurs, adware). Czyścimy:

 

1. Start > w polu szukania wpisz regedit > skasuj klucz:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Users\julia\AppData\Local\{79e77dff-3886-9015-54d1-8c70f58c5a50}
C:\Users\julia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Progressive Protection
C:\Users\julia\AppData\Roaming\Babylon
C:\Users\julia\AppData\Roaming\BabylonToolbar
C:\Users\julia\wgsdgsdgdsgsd.exe
C:\ProgramData\netdislw.pad
C:\ProgramData\netdislw.js
C:\found.000
 
:Reg
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Search Bar"=-
"SearchMigratedDefaultName"=-
"SearchMigratedDefaultURL"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="about:blank"
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search]
 
:OTL
IE - HKLM\..\SearchScopes\{EEE6C360-6118-11DC-9C72-001320C79847}: "URL" = "http://search.sweetim.com/search.asp?src=6&crg=3.1010000&st=10&q={searchTerms}"
IE - HKCU\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = "http://isearch.claro-search.com/?q={searchTerms}&affID=115131&tt=3412_7&babsrc=SP_iclro&mntrId=f0f4deb3000000000000001b774a317e"
IE - HKCU\..\SearchScopes\{9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2A69}: "URL" = "http://search.bearshare.com/webResults.html?src=ieb&q={searchTerms}"
IE - HKCU\..\SearchScopes\{C4A3312D-512F-4BFC-AC89-6E929D4E1ACE}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000YYPL&apn_uid=2B968BD7-B840-4A8C-A109-01B0A208BEA4&apn_sauid=AC538352-2B8B-4F73-BF2D-EA96DDDFE22E&"
IE - HKCU\..\SearchScopes\{EEE6C360-6118-11DC-9C72-001320C79847}: "URL" = "http://search.sweetim.com/search.asp?src=6&crg=3.1010000&st=10&q={searchTerms}"
IE - HKCU\..\URLSearchHook: {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - No CLSID value found
O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - No CLSID value found.
O3 - HKCU\..\Toolbar\ShellBrowser: (no name) - {5CBE3B7C-1E47-477E-A7DD-396DB0476E29} - No CLSID value found.
O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D3DEE18F-DB64-4BEB-9FF1-E1F0A5033E4A} - No CLSID value found.
O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.
O16 - DPF: {8FFBE65D-2C9C-4669-84BD-5829DC0B603C} "http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/current/ultrashim.cab" (Reg Error: Key error.)
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} "http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab" (Reg Error: Key error.)
O20 - Winlogon\Notify\avldr: DllName - (avldr.dll) -  File not foundSRV - File not found [Auto | Stopped] -- C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe /h ccCommon -- (CLTNetCnService)
DRV - File not found [Kernel | Disabled | Stopped] -- system32\DRIVERS\UIUSYS.SYS -- (UIUSys)
DRV - File not found [Kernel | Boot | Stopped] -- C:\Windows\System32\Drivers\ea91351944f20b49.sys -- (ea91351944f20b49)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\DPortIO.sys -- (DritekPortIO)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\drivers\dgderdrv.sys -- (dgderdrv)
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart systemu.

 

3. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Na dysku C powstanie log z usuwania.

 

4. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras), zaległy GMER oraz Farbar Service Scanner. Dołącz log utworzony przez AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zadania wykonane, ale jeszcze nie koniec. Log z Farbar Service Scanner pokazuje masakrę w usługach Windows poczynioną przez trojana ZeroAccess.

 

1. Mini poprawki. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Reg
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990}"
 
:OTL
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} "http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_03-windows-i586.cab" (Reg Error: Value error.)
[2013-01-04 15:20:32 | 000,008,627 | ---- | M] () -- C:\Windows\System32\PAV_FOG.OPC

 

Klik w Wykonaj skrypt.

 

2. Usuń szczątki Symantec za pomocą Norton Removal Tool.

 

3. Odbuduj usunięte usługi za pomocą ServicesRepair. Po zresetowaniu systemu przedstaw nowy log z Farbar Service Scanner.

 

 

GMER (niestety nie mam na to czasu - próbowałem i na dodatek po 1h pracy GMER zawiesił wszystko stając na 1 pliku dll).

 

Jakim pliku dll? Alternatywnie sprawdź co widzi Kaspersky TDSSKiller, o ile już nie używałeś wcześniej.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Log z TDSSKiller niepotrzebny (usuwam), narzędzie bowiem nic nie wykryło. Naprawa usług pomyślna. Czyli przechodzimy do:

 

1. Nie wykonała się ta część skryptu i zapuść ponownie:

 

:OTL
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} "http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_03-windows-i586.cab" (Reg Error: Value error.)
[2013-01-04 15:20:32 | 000,008,627 | ---- | M] () -- C:\Windows\System32\PAV_FOG.OPC

 

2. Porządki po narzędziach: w AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

4. Zrób pełne skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware. Jeżeli coś zostanie wykryte, przedstaw raport.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

1. Wyniki szkodliwe, do usunięcia.

 

2. Na zakończenie aktualizacja Windows i programów: KLIK. Wg raportu krytyczny status aktualizacji Vista (brak obu Service Packów i IE9), podobnie z Adobe Reader:

 

Windows Vista Home Premium Edition  (Version = 6.0.6000) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.6001.18882)

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{AC76BA86-7AD7-1033-7B44-A70000000000}" = Adobe Reader 7.0

"{EE7257A2-39A2-4D2F-9DAC-F9F25B8AE1D8}" = Skype™ 5.8

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...