Skocz do zawartości

Spowolnienie działania kompa - Brontok


olczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ponownie mam problem z wirusem Brontok. Wcześniej miałem go na innym komputerze ale został odwirusowany za pomocą rad na tym forum. Dokładnie chodzi o komputer z tego tematu:

 

http://www.fixitpc.p...3869#entry83869

 

Teraz mam podobny problem na drugim komputerze. Wolno działa. Zniknęły mi Opcje folderów z Narzędzi.

KAspersky wykrył jakieś pliki zawirusowane Brontok ale jeszcze nie skończył skanować Póżniej załączę log.

Deamona wyłączyłem za pomocą programy Deffoger

 

Proszę o sprawdzenie logów.

OTL.Txt

Extras.Txt

gmer.txt

kaspersky.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Rzeczywiście tutaj też masz Brontoka.

 

1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
SRV - File not found [unavailable | Unknown] --  -- (SQLAgent$PINNACLESYS)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\Drivers\ZDPSp50.sys -- (ZDPSp50)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\ZDCndis5.SYS -- (ZDCndis5)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\Wbutton.sys -- (Wbutton)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] --  -- (mailKmd)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\drivers\InCDRm.sys -- (InCDRm)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\drivers\InCDPass.sys -- (InCDPass)
DRV - File not found [File_System | Disabled | Stopped] -- system32\drivers\InCDFs.sys -- (InCDFs)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files\BurnInTest\DirectIo32.sys -- (DIRECTIO)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] --  -- (cdrbsvsd)
IE - HKLM\..\SearchScopes\{CF739809-1C6C-47C0-85B9-569DBB141420}: "URL" = "http://toolbar.ask.com/toolbarv/askRedirect?o=13925&gct=&gc=1&q={searchTerms}&crm=1"
IE - HKU\.DEFAULT\..\SearchScopes\{102D08FE-6AE9-4D7E-A8A8-3644DE18941C}: "URL" = "http://www.dealio.com/products.html?kwd={searchTerms}"
IE - HKU\S-1-5-18\..\SearchScopes\{102D08FE-6AE9-4D7E-A8A8-3644DE18941C}: "URL" = "http://www.dealio.com/products.html?kwd={searchTerms}"
IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{0388404D-6072-4CEB-B521-8F090FEAEE57}: "URL" = "http://klit.startnow.com/s/?q={searchTerms}&src=defsearch&provider=&provider_name=yahoo&provider_code=&partner_id=693&product_id=741&affiliate_id=&channel=&toolbar_id=200&toolbar_version=2.4.0&install_country=PL&install_date=20120429&user_guid=EBD3B18855CD460199D400371D843A70&machine_id=6f9ed062996d4bb8d1830d015c127a74&browser=IE&os=win&os_version=5.1-x86-SP3&iesrc={referrer:source}"
IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = "http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&AF=100482&babsrc=SP_ss&mntrId=153319d4000000000000000ae4e11e16"
IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}: "URL" = "http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=crm&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000YYPL&apn_uid=3FC456FB-EE7B-46F1-8710-E198706F3AD9&apn_sauid=2CF1A091-A3AB-4CA6-ACB9-F3904ECF4DA4"
IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}: "URL" = "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT2475029"
IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{C60930BD-F52E-4879-8609-32C414A6DD93}: "URL" = "http://www.dealio.com/products.html?kwd={searchTerms}"
IE - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\SearchScopes\{CF739809-1C6C-47C0-85B9-569DBB141420}: "URL" = "http://toolbar.ask.com/toolbarv/askRedirect?o=13925&gct=&gc=1&q={searchTerms}&crm=1"
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {0D704FAD-66E9-4F0A-BFED-4F665770DDB3} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\Toolbar\ShellBrowser: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - No CLSID value found.
O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\run:  = 1
O7 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoFolderOptions = 1
O7 - HKU\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System: DisableRegistryTools = 1
 
:Files
C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\winlogon.exe
C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\services.exe
C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\lsass.exe
C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\inetinfo.exe
C:\Documents and Settings\Cezar\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Bron.tok.A12.em.bin
 
:Reg
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2794341004-2308174378-3807644408-1005\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj: Complitly / MyAshampoo Toolbar / StartNow Toolbar

 

3. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete

 

4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras)

Odnośnik do komentarza

Skrypt pomyślnie wykonany. Przejdź do finalizacji:

 

1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL.

 

2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK

 

3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji:

 

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 6 Update 30

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.2 - Polish

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

4. Przeskanuj się na koniec za pomocą Kaspersky Virus Removal Tool

 

Pozostaje twoja ocena jak się zachowuje system.

Odnośnik do komentarza

Myślałem, że jak usuwam wyłączając to na zakładce Przywracanie systemu tak jak jest napisane w tej instrukcji do której jest link to usuwa się wszystko.

 

Pierwszy raz widzę, żeby ta opcja nie była aktywna. Czy można to jakoś uaktywnić? Bo w sumie to teraz chyba przywracanie jest nie włączone bo nie ma ptaszka zaznaczonego w polu, ale ogólnie cała opcja jest szara.

 

Tak to wygląda:

 

post-1748-0-42213700-1350725173_thumb.jpg

 

Czyli i tak w najnowszym punkcie przywracania mogą być te pliki z wirusami zachowane tak?

Odnośnik do komentarza
Bo w sumie to teraz chyba przywracanie jest nie włączone bo nie ma ptaszka zaznaczonego w polu, ale ogólnie cała opcja jest szara.

 

Ależ skąd, przywracanie działa. Zobacz na stan - Monitorowane.

 

Czyli i tak w najnowszym punkcie przywracania mogą być te pliki z wirusami zachowane tak?

 

W najnowszym nie bo to już będzie po usunięciu infekcji z systemu.

 

A zobacz w ten temat bo tu raz był ktoś z tym problemem: http://www.fixitpc.p...z-zasady-grupy/

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Pierwszy raz widzę, żeby ta opcja nie była aktywna. Czy można to jakoś uaktywnić?

 

Odpowiedź w OTL Extras:

 

========== System Restore Settings ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore]

"DisableSR" = 0

"DisableConfig" = 0

 

Start > Uruchom > regedit i skasuj z prawokliku klucz:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore

 

Zresetuj system. Konfiguracja Przywracania systemu zostanie odblokowana.

 

 

.

Edytowane przez picasso
30.11.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...