Skocz do zawartości

Wydobycie plików z kwarantanny Avast`a


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Avast Free Antivirus. Otóż podłączyłem do laptopa peendrive`a z bardzo ważnymi plikami. Avast wykrył w nich trojana i przeniósł do kwarantanny. Pliki zawierają ogromnie ważne dane, które muszę jak najszybciej odzyskać (nie mogę zdobyć ich w żaden sposób na nowo).

Przy próbie przywrócenia, bądź wydobycia plików z kwarantanny do innego folderu wynika problem - wydobywają się tylko skróty, bez możliwości otwarcia. Napisałem już do pomocy technicznej Avast, jednak nie dostałem jeszcze odpowiedzi. W załączniku dodaję screena z błędem, który wyskakuje przy próbie otwarcia wyodrębnionego pliku (skrótu).

 

Będę wdzięczny za pomoc.

post-7602-0-59645500-1346868767_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przenoszę do działu leczenia infekcji.

 

 

Avast wykrył w nich trojana i przeniósł do kwarantanny. Pliki zawierają ogromnie ważne dane, które muszę jak najszybciej odzyskać (nie mogę zdobyć ich w żaden sposób na nowo).

Przy próbie przywrócenia, bądź wydobycia plików z kwarantanny do innego folderu wynika problem - wydobywają się tylko skróty, bez możliwości otwarcia.

 

To infekcja LNK. Avast ma całkowitą rację usuwając te pliki i w żadnym wypadku ich nie przywracaj z kwarantanny. To nie są Twoje dane. Twoje dane są ukryte na urządzeniu przez atrybuty HS (ukryty systemowy), czyli widać je dopiero po odznaczeniu opcji Widoku: Windows Explorer > Organizuj > Opcje folderów i wyszukiwania > Widok > Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego. Ta infekcja właśnie działa w ten sposób: ukrywa dane na pendrive, a na podstawie nazw plików/folderów dorabia skróty uruchamiające infekcję. Użytkownik ma odznaczoną opcję widoku widzialności plików systemowych oraz rozszerzeń i klika w te fałszywki (myśląc, że to jego dane) reinfekując system.

 

Leczenie polega na: usunięciu skrótów złośliwych LNK oraz zdjęciu atrybutów HS z ukrytych danych. Proszę przy podpiętym urządzeniu zrobić log z USBFix z opcji Listing. Ponadto standardowo raporty z OTL.

 

 

 

.

Edytowane przez picasso
4.10.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...