Skocz do zawartości

ZeroAccess w consrv.dll


Rekomendowane odpowiedzi

Skanując dysk programem AVG natrafiłem zainfekowany plik consrv.dll, długo sie nie zastanawiając chciałem usunąć ten plik antywirusem a tu nagle wyskakuje komunikat że usunięcie tego pliku może spowodować nieodwracalne szkody, więc coś mnie tchneło i sprawdziłem co to za plik. Dowiedziałem się że usunięcie go spowoduje że windows sie nie uruchomi i ogólnie będzie źle.I tu pada moje pytanie: Co musze zrobić aby się tego pozbyć?

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Uruchamiałeś ComboFix, a nie ma tu na ten temat ani słowa. Na przyszłość: KLIK. ZeroAccess czynny, co widać po modułach Winsock oraz tych elementach:

 

========== Hard Links - Junction Points - Mount Points - Symbolic Links ==========

[C:\Windows\system64] -> \systemroot\system32 -> Mount Point

 

O38 - SubSystems\\Windows: (ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3)

O38 - SubSystems\\Windows: (ServerDll=consrv:ConServerDllInitialization,2)

O38 - SubSystems\\Windows: (ServerDll=sxssrv,4)

 

 

1. Uruchom Kaspersky TDSSKiller, pozostaw akcje przyznane domyślnie przez narzędzie. Zresetuj system. Na dysku C powstanie log z usuwania.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
O4 - HKLM..\Run: []  File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-4052329174-634846144-980690349-1001..\Run: [Microsoft® Windows® Operating System] C:\Users\Maciek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Templates\ASPNet.exe (Microsoft Corporation)
 
:Files
netsh winsock reset /C
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany

 

3. Odbuduj plik HOSTS. Włącz pokazywanie rozszerzeń: w Windows Explorer > Organizuj > Opcje folderów i wyszukiwania > Widok > odznacz Ukrywaj rozszerzenia znanych typów. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

#	127.0.0.1       localhost

# ::1 localhost

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz pod nazwą hosts bez żadnego rozszerzenia

 

Plik wstaw do folderu C:\Windows\system32\drivers\etc.

 

4. Odinstaluj adware RelevantKnowledge + YTD Toolbar v6.2. Następnie uruchom AdwCleaner i zastosuj Delete, co utworzy log z usuwania na dysku C.

 

5. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras) oraz Farbar Service Scanner. Dołącz log z usuwania TDSSKiller z punktu 1 oraz AdwCleaner z punktu 4.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

TDSSKiller poradził sobie, zostało tylko łącze symboliczne po infekcji oraz korekta poprzednich działań.

 

1. Winsock nie został poprawnie zresetowany. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wpisz komendę netsh winsock reset > zatwierdź restart komputera.

 

2. Nadal brakuje pliku HOSTS:

 

Hosts file not found

 

Powtarzaj operację. Przypominam: plik nie ma mieć żadnego rozszerzenia.

 

3. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
[C:\Windows\system64] -> \systemroot\system32 -> Mount Point
O4 - HKU\S-1-5-21-4052329174-634846144-980690349-1001..\Run: [Microsoft® Windows® Operating System] C:\Users\Maciek\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Templates\ASPNet.exe File not found

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt.

 

4. Wygeneruj nowy log OTL z opcji Skanuj (bez Extras). Dołącz log z usuwania OTL z punktu 3.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zakładam, że masz włączone wszystkie opcje widoku (odznaczone "Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego"). Przechodzimy dalej:

 

1. Odinstaluj ComboFix, co wyczyści też foldery Przywracania systemu. Klawisz z flagą Windows + R i w polu Uruchom wklej komendę:

 

C:\Users\Maciek\Desktop\ComboFix.exe /uninstall

 

Gdy komenda ukończy, w OTL uruchom Sprzątanie oraz w AdwCleaner zastosuj Uninstall. Przez SHIFT+DEL skasuj te foldery z dysku:

 

C:\TDSSKiller_Quarantine

C:\Windows\erdnt

 

2. Wykonaj pełne (nie ekspresowe) skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware. Jeśli coś wykryje, przedstaw raport.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Ok komputer jest czysty. Dziękuje za pomoc.

 

A jeśli można to chciałbym jeszcze zadać 2 pytania

1. Gdy miałem tego ZeroAcces nie dało się zbytnio pracować z AVG tzn. wszystko było ok aż do czasu wyłączenia komputera, po ponownym uruchomieniu komputer się resetował po ładowaniu Windowsa tzn. zamiast pojawienia się okna w którym się loguje komputer się zrestartował i przy następnym włączeniu wyskakiwało okno z 2 opcjami: Napraw komputer i Uruchom normalnie (jak wybierałem 2 opcje działo się to co opisałem wyżej) a przy naprawieniu zawsze przywracało komputer do stanu sprzed instalacji tego programu. Czy teraz to się nie zdarzy?

 

2. Jak można naprawić ten problem: Kosz na dysku C:\ jest uszkodzony. Czy chcesz opróżnić kosz na tym dysku?

Odnośnik do komentarza
Gdy miałem tego ZeroAcces nie dało się zbytnio pracować z AVG tzn. wszystko było ok aż do czasu wyłączenia komputera, po ponownym uruchomieniu komputer się resetował po ładowaniu Windowsa tzn. zamiast pojawienia się okna w którym się loguje komputer się zrestartował i przy następnym włączeniu wyskakiwało okno z 2 opcjami: Napraw komputer i Uruchom normalnie (jak wybierałem 2 opcje działo się to co opisałem wyżej) a przy naprawieniu zawsze przywracało komputer do stanu sprzed instalacji tego programu. Czy teraz to się nie zdarzy?

 

To zapewne był wynik usuwania pliku infekcji consrv.dll przez antywirusa, bez uzgodnienia rejestru w kluczu SubSystems. Przy takim nieprawidłowym usuwaniu dzieje się dokładnie to co z opisu (system wpada w pętle autoresetu). Kaspersky TDSSKiller usunął consrv.dll w prawidłowy sposób, tzn. nie tylko plik ale i wartość w rejestrze go ładującą:

 

10:11:45.0871 2128  HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\SubSystems:Windows - will be cured on reboot

 

 

Jak można naprawić ten problem: Kosz na dysku C:\ jest uszkodzony. Czy chcesz opróżnić kosz na tym dysku?

 

Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator i wpisz komendę usuwania katalogu Kosza:

 

rd /s /q C:\$Recycle.Bin

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Na koniec:

 

1. Ważne aktualizacje podstawowe: KLIK. Twój log OTL pokazuje, że system jest nieaktualizowany (brak SP1+IE9) oraz są zainstalowane następujące wersje:

 

64bit- Home Premium Edition  (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 8.0.7600.16385)

 

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

64bit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86416026FF}" = Java™ 6 Update 26 (64-bit)

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86417000FF}" = Java™ 7 (64-bit)

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin 64-bit (wtyczka dla Firefox)

"Office14.PROPLUS" = Microsoft Office Professional Plus 2010 ----> brak pakietu SP1

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java™ 6 Update 33

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.0 - Polish

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX (wtyczka dla IE)

"Adobe Shockwave Player" = Adobe Shockwave Player 11.6

"Gadu-Gadu" = Gadu-Gadu 6.1

"Gadu-Gadu 10" = Gadu-Gadu 10

 

Parę Gadu-Gadu 6.1 + Gadu-Gadu 10 też zakreślam. GG6 strach stosować, archaiczna i słabo zabezpieczona wersja, nie umiejąca dobrze obsłużyć własnej sieci (sic!), nie wspominając o zgodności z Windows 7 x64. GG10 to z kolei zasobożerny potwór. Sugeruję obejrzenie alternatywnych programów z obsługą Gadu: WTW, Kadu, Miranda, AQQ. Opisy: KLIK.

 

2. Prewencyjna wymiana haseł logowania w serwisach.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...