Skocz do zawartości

Komputer zablokowany przez Ukash


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Uprzejmie proszę o pomoc w całkowitym zwalczeniu problemu z zablokowaniem komputera przez Ukash.

Po uruchomieniu i zalogowaniu się, po kilku-kilkunastu sekundach komputer był całkowicie blokowany, uniemożliwiając wykonywanie jakichkolwiek operacji. W celu przywrócenia działania komputera, uruchomiłem z płyty CD, w trybie awaryjnym systemu Windows, program ComboFix.exe.

Obecnie komputer działa, niemniej uprzejmie proszę o pomoc polegającą na:

- sprawdzeniu czy wszystko jest w porządku,

- wskazaniu jakie powinienem wykonać dalsze czynności.

Załączam plik wynikowy z działania aplikacji ComboFix oraz logi wygenerowane za pomoca aplikacji OTL.

 

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

ComboFix.txt

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Tylko kosmetyczna poprawka będzie.

 

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O3 - HKU\.DEFAULT\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-18\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-4150448135-3743077051-3523907082-1003\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-4150448135-3743077051-3523907082-1003\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922} - No CLSID value found.
 
:Files
C:\Users\Dareczek.X-Komputer\AppData\Roaming\hellomoto
C:\users\Dareczek.X-Komputer\AppData\Local\Microsoft\Windows\3538
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras)

Odnośnik do komentarza

Witam

 

Serdecznie dziękuję za bardzo szybka pomoc.

W załączeniu nowy log z OTL.

 

 

Proszę tylko jeszcze o informację, czy mam wykonać jakieś dalsze kroki?

- mam na myśli zagadneinia opisane w dziale "Dezynfekcja: kroki finalizujące temat",

- oraz kwestię dotyczącą katalogu Qoobox - Avast zgłasza, ze jest tam wirus.

Nadmieniam, że narzędzie ComboFix uruchamiałem z płyty CD i nie widzę abym miał je zainstalowane na komputerze.

 

Pozdrawiam

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza

Infekcję masz usuniętą. Przejdź do finalizacji tematu:

 

1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL i możesz usunąć z dysku te obiekty po ComboFIx:

 

[2012-07-28 21:54:16 | 000,518,144 | ---- | C] (SteelWerX) -- C:\Windows\SWREG.exe

[2012-07-28 21:54:16 | 000,406,528 | ---- | C] (SteelWerX) -- C:\Windows\SWSC.exe

[2012-07-28 21:54:16 | 000,060,416 | ---- | C] (NirSoft) -- C:\Windows\NIRCMD.exe

[2012-07-28 21:48:54 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Qoobox

[2012-07-28 21:47:48 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Windows\erdnt

 

2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK

 

3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji:

 

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86416025FF}" = Java 6 Update 25 (64-bit)

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216031FF}" = Java 6 Update 31

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.1 - Polish

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Coś musiałeś już tutaj usuwać w jakiś sposób bo nie widzę tej infekcji aktywnej, tylko szczątek.

 

1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:Files
C:\Users\Dareczek.X-Komputer\AppData\Roaming\hellomoto
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj: SweetIM Toolbar for Internet Explorer 4.3 / SweetIM for Messenger 3.6

 

3. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete

 

4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras)

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...