Skocz do zawartości

Dysk na ważne dane


Grisza

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba pierwszy raz piszę w tym dziale :P

Do rzeczy: szukam dysku zewnętrznego o pojemności 250-640GB do przechowywania jakże ważnych danych jakimi są zdjęcia :)

Zależy mi na tym, aby był niezawodny = nie psuł się. Wiem doskonale, że nie ma rzeczy idealnych i każdy dysk może "paść". Zależy mi na małej/ braku awaryjności jak to bywa z dyskami WD, Segate, mam do nich zaufanie, ale że kompletnie nie znam się na rynku tych produktów, to i nie wiem jaki model wybrać.

Oczywiście oprócz dobrej mechaniki, musi mieć porządną obudowę (ale to sobie sam znajdę np. na ceneo, ale ceneo mi nie powie czy dysk "gubi" dane, albo czy ten model jest trefny).

 

Jakimi parametrami mam się kierować podczas szukania takiego dysku, żeby spełnił moje oczekiwania? Czy szybkość obrotowa talerzy ma wpływ na żywotność dysku?

 

Może dość uciążliwy problem, ale nie chcę kupić bubla, z którym będą problemy. Dotychczas wszystkie dyski jakie miałem są/ były zamontowane fabrycznie lub wybrane bez mojej wiedzy przez znajomego informatyka, i żaden z nich nie zawiódł (chodzą bez problemów po kilka lat).

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Niech poczyta i niech wezmie poprawke na statystyke. http://nvision.pl/Ra...6-ndetails.html

Nie ma tak dobrze :) sam podejmie decyzje (i bedzie sie modlil, ze byla dobra) http://www.benchmark...ze-dyski-twarde + http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Dysk_twardy_-_poradnik_jak_wybrac-3582.html

Mam rozne dyski i tez chodza po pare lat. Zasilacz, kontroler, sterowniki to wszystko ma wplyw.

 

Nie ma takiej odpowiedzi - najlepszy - http://www.cdrinfo.p...ardy-9042192100

Traktujemy jakies parametry wzgledem innych.

Odnośnik do komentarza

Dla poprawienia humoru i dobrego samopoczucia.

1. Słowo klucz - zewnętrzny.

2. Interfejs zapewne USB - i tu ważne są parametry p.t. pobór prądu.