gnomiuszka Opublikowano 11 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października Mam bardzo dziwny problem z systemem Windows 11 i kartą sieciową USB od TP-link. Mimo, że mam światłowód, podczas rozmowy przez Microsoft Teams, połączenie jest zrywane na około dwie sekundy za każdym razem, gdy otwieram eksplorator plików, próbuję przesłać plik do trwającej rozmowy. Problem występuje w momencie otwierania eksploratora. Gdy jest już otwarty, mogę przeglądać pliki bez zrywania połączenia. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 11 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października Ok, na początku wyjaśnij: USB od TP-link i światłowód? Coś tu nie pasuje. Dokładnie jaka to karta, co to za komputer, masz światłowód co z połączeniem przewodowym? Co masz za komputer? Może jest za bardzo obciążony w momencie rozmowy na Team i otwierania Ekspoloratora plików i na chwile tracisz połączenie, zanim się otworzy eksplorator plików. Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 13 Października Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października Kam kartę Archer T2U Plus AC600 i niedawno zainstalowałem również sterowniki ze strony producenta, ale to nie rozwiązało problemu. Mam światłowód w Play, ale komputer jest daleko od routera, więc łączy się przez wi-fi. Co najdziwniejsze, nie mogę się łączyć z siecią na częstotliwości 5GHz, podczas gdy inne urządzenia łączą się bez problemu. Od czasu do czasu zdarza się zerwanie połączenia przy pracy w przeglądarce Opera, pojawia się komunikat Brak internetu, a potem wszystko wraca do normy i ogólnie działa szybko. Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 13 Października Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października Wygląda na to, że znalazłem częściowe rozwiązanie problemu. W menadżerze urządzeń odinstalowałem kartę TP-link Vireless USB adapter, co prawdopodobnie spowodowało również usunięcie sterownika. Po podłączeniu urządzenia Archer T2U Plus do portu USB 3.0, zainstalował się sterownik Realtek dla chipsetu karty i dzięki temu połączyłem się z siecią 5GHz. Podczas rozmowy na Teams otwieranie exploratora windows na chwilę zrywa połączenie, ale teraz to tylko ułamek sekundy, więc dodatkowo jeszcze w menadżerze urządzeń wszedłem w edycję wszystkich koncentratorów USB, a następnie w zakładce Zarządzanie energią wyłączyłem opcję Zezwól na wyłączanie urządzenia przy obciążeniu, dzięki temu udało się zminimalizować problem :) Czy potrzebne będą dodatkowe logi z narzędzi diagnostycznych FRST? Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 13 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października Nie, logi tu raczej nie pomogą i z ich pomocą nie rozwiążemy tu akurat nic. No, chyba że... masz sporo syfu, który obciąża komputer i stąd też problemy ze stabilnością połączenia. Także jeśli chcesz, to możesz logi wykonać. Co więcej, problem w zasadzie rozwiązałeś, bo i sterownik odpowiedni wgrałeś itp. Ja tu już raczej nie wiele wymyśle, poza radą jak jest możliwość pociągnięcia kabla do komputera, wiem z doświadczenia, że to najlepsze rozwiązanie na wszelkie bolączki z WiFi. Bo jednak z WiFi zawsze jest problem ze cos zakłóca sygnał, ściany itp. Ja mam jeszcze pytanie, jak masz podpięta tę kartę? Może do portu USB z tyłu komputera? Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 14 Października Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października Dzięki za odpowiedź. Kartę mam wpiętą z przodu w port USB 3.0, niebieski. Dodatkowo mam pytanie, czy inne widoczne karty sieciowe w menadżerze urządzeń też lepiej wyłączyć? Nie instalowałem żadnej maszyny wirtualnej. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 14 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października Jak masz kartę z przodu komputera to OK, gorzej jakby była umiejscowiona z tyłu, wtedy gorzej z odbiorem sygnału może być, czasem ścianą, inne przeszkody, pole elektrostatyczne od zasilacza, które zakłóca sygnał. Spróbuj jeszcze podpiąć ją na próbę do przewodu, USB jak masz i tę kartę umieść gdzieś wyżej, gdzie nic nie zakłóca sygnału. Jak ma tak, kartę mam na biurku, ale podpięta jest z tyłu do komputera, który stoi obok biurka. Co do kart, to masz dwie, jedna to ta na USB, druga to LAN, na kabel, nie ma więc co wyłączać, reszta to protokoły karty sieciowej LAN. Wyłącz opcje w "Widok" >> "Pokaż ukryte urządzenia" to może tylko zostaną te dwie karty, o których wspomniałem. Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 15 Października Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października Dzięki za wyjaśnienie. w takim razie zostawiam już tak, jak jest, bo od dwóch dni internet działa stabilnie, karta sieciowa łączy się ładnie na 5GHz, więc praktycznie wyciągam z tej karty tyle, ile się da. :) Problem mamy więc rozwiązany. Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 8 godzin temu Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu Ciekawa sprawa. Dzisiaj znowu miałem BSOD i popsuło się znów z obsługą sieci 5GHz, więc na nowo odinstalowałem urządzenie, musiałem na nowo wpisać hasło do sieci i wtedy ruszyło. Ciekawe, bo DUMP w programie BlueScreen wiewer zawsze wskazuje na sterownik graficzny, ale czasem po takim resecie mam problem ze sterownikiem karty sieciowej. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 3 godziny temu Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 godziny temu Ciekawe, spakuj mi folder "Minidump" i udostępnij do analizy. Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 2 godziny temu Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu Forum nie przyjmuje rozszerzenia zip i dmp. W jaki sposób przesłać? Odnośnik do komentarza
gnomiuszka Opublikowano 2 godziny temu Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu W takim razie wklejam ostatnią analizę z bluescreen wiewer. ================================================== Dump File : 102125-28531-01.dmp Crash Time : 21.10.2025 10:59:14 Bug Check String : Bug Check Code : 0x00000116 Parameter 1 : ffffbd04`360c9010 Parameter 2 : fffff804`8e4afd60 Parameter 3 : ffffffff`c000009a Parameter 4 : 00000000`00000004 Caused By Driver : dxgkrnl.sys Caused By Address : dxgkrnl.sys+184d5d File Description : Product Name : Company : File Version : Processor : x64 Crash Address : ntoskrnl.exe+4f6430 Stack Address 1 : Stack Address 2 : Stack Address 3 : Computer Name : Full Path : C:\WINDOWS\Minidump\102125-28531-01.dmp Processors Count : 12 Major Version : 15 Minor Version : 26100 Dump File Size : 3 819 002 Dump File Time : 21.10.2025 10:59:56 ================================================== Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się