MrTiranei Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Witam, jestem nowym użytkownikiem, zarejestrowałem się tutaj, ponieważ potrzebuję pomocy w oczyszczeniu komputera z wirusów, które kilka dni temu zagościły na moim laptopie. Przeskanowalem już komputer za pomocą Malwarebytes Antimalware, Avasta oraz systemowego Defendera. Avast oraz Defender nic nie wykryły, natomiast Malwarebytes znalazł i usunął 4wirusy. Problem jednak nie został rozwiązany, a konkretniej - podczas korzystania z przeglądarki (Opera) losowo otwierają się stronki porno, a oprócz tego resetują się domyślne ustawienia aplikacji (domyślna przeglądarka internetu, domyślna przeglądarka zdjęć/filmów, program do muzyki itp). Wklejam logi wykonane programem OTL i chciałbym prosić doświadczonych użytkowników o ich przejrzenie oraz pomoc w oczyszczeniu szkodliwego oprogramowania. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Przeskanowalem już komputer za pomocą Malwarebytes Antimalware, Avasta oraz systemowego Defendera. Avast oraz Defender nic nie wykryły, natomiast Malwarebytes znalazł i usunął 4wirusy. Dostarcz raporty z tych działań, o ile to jeszcze możliwe. Raporty z OTL kasuję, to stare (co za tym w tym przypadku idzie - niebezpieczne), nierozwijane już narzędzie. Dostosuj się do zasad działu i dostarcz raporty FRST oraz GMER. Odnośnik do komentarza
MrTiranei Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Niestety, ale logi czy też raport ze skanów Avastem, Defenderem oraz Malwarebytes już nie istnieją, natomiast zrobiłem skan programami FRST oraz GMER. @edit post wysłał się podwójnie, proszę o usunięcie jednego z nich. @edit2 poprawione, dodałem shortcut.txt, teraz wszystko powinno się zgadzać FRST.txt Addition.txt gmer.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Rucek Opublikowano 30 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Brakuje jednego raportu - uzupełnij. Czytaj dokładnie wszystkie instrukcje. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 31 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Nic specjalnego to tu nie widać. Usuwam wszelkie szczątki i resztki po programach. Podaję kroki czyszczące przeglądarkę oraz skanowanie dedykowanym programem do takich infekcji. W skrótach LNK do przeglądarek zauważyłem jakąś wyszukiwarkę (launchpage.org) nigdy wcześniej jej nie widziałem i wygląda na infekcyjną - kasuję. Do poczytania: KLIK. 1. Otwórz Notatnik w nim wklej: CloseProcesses:CreateRestorePoint:Winlogon\Notify\igfxcui: igfxdev.dll [X]R2 ibtsiva; %SystemRoot%\system32\ibtsiva [X]U3 idsvc; Brak ImagePathU3 awworpoc; \??\C:\Users\Damian\AppData\Local\Temp\awworpoc.sys [X] ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Opera.lnk -> C:\Program Files (x86)\Opera\launcher.exe (Opera Software) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\Desktop\lewa\Opera.lnk -> C:\Program Files (x86)\Opera\launcher.exe (Opera Software) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PXG Client.lnk -> C:\Users\Damian\AppData\Roaming\pxgclient\pxgclient\client\launcher.exe () -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools\Default Apps.lnk -> C:\Windows\ImmersiveControlPanel\systemsettings.exe (Microsoft Corporation) -> page=SettingsPageAppsDefaultsShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools\Devices.lnk -> C:\Windows\ImmersiveControlPanel\systemsettings.exe (Microsoft Corporation) -> page=SettingsPagePCSystemDevicesShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Facebook Gameroom.lnk -> C:\Users\Damian\AppData\Local\Facebook\Games\FacebookGameroom.exe (Facebook) -> fbgames://windows_startup/ShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\Internet Explorer.lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk -> C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DShortcutWithArgument: C:\Users\Public\Desktop\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxps://launchpage.org/?uid=qTxKBKjsgx1sXi94NiAPClNMb3q690ebUqnCbJHssxZjKEeyRMhspHf1XVWTpbZCHis%3DTask: {18B17FBC-4764-4B08-91BF-FFB4ECD4D661} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku Task: {5042F508-BF7C-4EE9-AA5D-165F11BF5988} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku Task: {52637AE5-512F-44D3-9B93-CE7FB1100B23} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku Task: {533898CF-6DBE-4B0E-B284-7000064A1FF8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Brak pliku Task: {5441E236-4279-4CC9-B500-DA0AC9522CC2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Brak pliku Task: {54AC6516-B1BC-4CAA-A032-851C0203D5B6} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku Task: {575583EF-0C25-4B05-9806-FAEF165B5D6E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku Task: {93D73D79-B6BB-41A5-A88B-B88CB4EB1388} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku Task: {AF032677-B833-47FF-A34D-DE3FCD2D93DA} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku Task: {C8A53A0F-1D4A-4E14-8EBA-F35A264E82E4} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku Task: {D07F5D7E-18FB-4E06-914E-A4978CFE6156} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku Task: {D14C1939-7496-44C3-BCC0-5D9152ED3CD6} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku Task: {F3D1F045-3DCD-4CBB-A293-EFD2FBB3C512} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku C:\Users\Damian\Desktop\lewa\Launcher — skrót .lnkC:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo\Android (ALLPlayer Pilot).lnkC:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Office\Niedawny\Dokument.LNKC:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Office\Niedawny\s.LNKC:\Users\Damian\AppData\Roaming\Microsoft\Office\Niedawny\Słownik Symboli - WŁADYSŁAW KOPALIŃSKI.LNKDeleteKey: HKCU\Software\MozillaDeleteKey: HKCU\Software\MozillaPluginsDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\MozillaPluginsDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\mozilla.orgDeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPluginsC:\Users\Damian\AppData\Local\MozillaC:\Users\Damian\AppData\Roaming\MozillaC:\Users\Damian\AppData\Roaming\ProfilesEmptyTemp: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt w folderze z którego uruchamiasz FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt. 2. Wyczyść przeglądarkę Opera. CTRL + SHIFT + E > Skasuj wszystkie nieznane Ci i niepotrzebne rozszerzenia. ALT + P > Przeglądarka > Wyszukiwanie > Zarządzaj wyszukiwarkami > Skasuj wszystkie nieznane Ci i niepotrzebne wyszukiwarki. CTRL + SHIFT + DELETE > Wyszyć dane przeglądania zasobów internetowych od samego początku. 3. Pobierz AdwCleaner uruchom go i kliknij Skanuj, kiedy skanowanie zakończy się wydobądź z niego raport, znajduję się on w folderze C:\AdwCleaner. Raport zaprezentuj na forum. 4. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan) wraz z Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt. Odnośnik do komentarza
MrTiranei Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Bardzo dziękuję za pomoc, chyba wszystkie nieporządane programy zostały usunięte. Część wróciła do normy, a na temat reszty dowiem się wkrótce. Zaczęła działać wyszukiwarka plików (systemowa), przestały resetować sie ustawienia domyślne aplikacji, póki co nie wyskakują żadne dodatkowe strony internetowe. Zrobiłem skan ADWcleanerem, wykrył 17 problemów, skasowałem je i wykonałem kolejny skan, tym razem nic nie zostało wykryte. Dołączam wszystkie logi. Natomiast jeśli chodzi o poczytanie tematu, do którego dostałem link, to na szczęscie nie będzie mi on potrzebny, gdyż owe problemy wynikły z tego, że udostępniłem laptop osobie trzeciej na 30minut Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Addition.txt FRST.txt Fixlog.txt Shortcut.txt AdwCleanerS0.txt AdwCleanerS1.txt Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 31 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Natomiast jeśli chodzi o poczytanie tematu, do którego dostałem link, to na szczęscie nie będzie mi on potrzebny, gdyż owe problemy wynikły z tego, że udostępniłem laptop osobie trzeciej na 30minut Przekaż ten artykuł znajomemu. P.S: Wyjątkowy zdolny chyba ten znajomy prawda? Zrobiłem skan ADWcleanerem, wykrył 17 problemów, skasowałem je i wykonałem kolejny skan, tym razem nic nie zostało wykryte. Prosiłem tylko o skanowanie, a nie o skanowanie i usunięcie. Wyniki musza być kwalifikowane. W tym przypadku nadawały się one do kasacji, więc pół biedy. Komentując zaś raporty to teraz już wyglądają w porządku, a mając na uwadze to, że problem z Twojej strony ustąpił to myślę, że możemy kończyć. Zastosuj DelFix (usuwanie używanych narzędzi) oraz zaktualizuj ważne programy - KLIK. Sprawdź również czy masz aktualny system oraz wyczyść punkty przywracania systemu: KLIK / KLIK. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się