Romi Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Dzień dobry. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że bardzo się cieszę z ponownego trafienia na to forum. Pamiętam, jak kilka ładnych lat temu czytałem tutaj posty, szczególnie zapadła mi w pamięć Picasso, bardzo wielki profesjonalizm. I bardzo się się cieszę, że nadal Picasso i jej zespół udziela ludziom fachowej pomocy. Kiedyś byłem tylko czytelnikiem i kilka razy pomogły mi tutejsze posty ludzi, którzy mieli podobne przypadki, lecz w końcu i ja mam przypadek, z którym nie mogę sobie już dać rady..., wobec tego teraz ja proszę o pomoc: Do rzeczy: Mam zainstalowany system Windows 7 Pro 64-bit PL od 2009 roku, czyli dość długo. W zeszłym roku kupiłem sobie dysk SSD 256GB, aby przenieść na niego system. Skorzystałem z kopiowania dysku programem Acronis True Image 2012. Tym programem robię też kopie bezpieczeństwa systemu i ważnych plików. I wszystko działało i działa. Ostatnio stwierdziłem, że może już czas, aby spróbować przesiąść się na system Windows 10 i w razie czego w ciągu miesiąca ewentualnie będę mógł wrócić do Windows 7, jak mi się nie spodoba, a jednocześnie zachowam prawo do bezpłatnej instalacji Win10 w przyszłości. No i tu zaczynają się moje problemy, a mianowicie, żebym mógł zrobić aktualizację do Windows 10 muszę odinstalować Acronis True Image Home 2012 [wersję Acronisa 2016 już mam kupioną, ale nie chce się upgradewać z 2012, tylko każe mi najpierw odinstalować wersję 2012.] A tu okazuje się, że podczas odinstalowywania Acronisa 2012 jego własnym od/instalatorem, pod koniec tego procesu, zostaje wszystko anulowane i informacja, że deinstalator Acronisa na skutek błędu anulował deinstalację. Mam też program Windows 7 Manager, którego od czasu do czasu używam do czyszczenia rejestru oraz do odinstalowywania niektórych programów, gdyż potrafi on po odinstalowanie wyczyścić wpisy w rejestrze związane z odinstalowywanym programem. Piszę o tym, gdyż po nieudanej próbie odinstalowania Acronisa 2012 użyłem Windows 7 Managera do usunięcia Acronisa 2012 i teoretycznie wydawało mi się, że wszystko się udało.., ale po resecie system już nie wstał, czyli pojawił się Niebieski Ekran z kodem 0x...0007E. Nic się nie dało zrobić, nawet nie można było wejść w tryb awaryjny, ciągle ten sam Niebieski ekran. Ale właśnie po to ma się kopie zapasowe dysku systemowego, żeby się aż tak bardzo nie martwić. Miałem kopię sprzed miesiąca..., czyli świat się nie wali. Użyłem płyty Nośnik Startowy Acronis 2012 i odzyskałem System. Próbowałem kilka razy jeszcze usunąć Acronisa 2012, ale bez powodzenia. Wiem, że pewnie najlepszą metodą byłaby czysta instalacja Windowsa, ale mam sporo oprogramowania i nie chciałbym się w to bawić, jeżeli da się tego uniknąć. Wobec powyższego bardzo pięknie proszę o pomoc. W załączeniu zestaw wymaganych plików. log.txt Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Zappa Opublikowano 9 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Zapoznaj się z tym tematem. Tam jest Cleanup Utility. https://kb.acronis.com/aticleanup Odnośnik do komentarza
Romi Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Zanim zastosowałem CleanUp Utility od Acronisa, najpierw użyłem narzędzia od Microsoftu, czyli http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall I niby to już pomogło, zrobiłem restart systemu i OK, system się uruchomił prawidłowo. No to zabrałem się za instalację nowej wersji Acronis True Image 2016. Po instalacji zrobiłem restart i... Niebieski ekran, taki sam jak kiedyś z mojego pierwszego postu STOP: 0x0000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0X0000000000000000, 0XFFFFF88002B73DF8, 0XFFFFF88002B73650) [Tym razem spisałem sobie na kartce cały ten błąd] Ponownie musiałem użyć płyty ratunkowej Acronisa i odzyskać ostatnią kopię zapasową systemu. I po raz kolejny powtórzyłem operację z użyciem narzędzia Microsoftu. Następnie [po restarcie systemu] uruchomiłem programik Acronisa "CleanUp Utility" https://kb.acronis.com/content/48668 ze szczególnym zwróceniem uwagi na punkt 5 z instrukcji. Nota bene, w moim rejestrze tego wpisu nie było !. Po sprawdzeniu rejestru pozwoliłem na restart i OK, system uruchomił się. Ponownie podjąłem próbę instalacji nowego Acronisa True Image 2016 i wszystko jest w porządku. Zrobiłem nowe kopie systemu i teraz zabiorę się za aktualizację do Windows 10. Zobaczymy, czy napotkam na kolejne problemy ??!! hehehe... Myślę, że mój przypadek może też komuś się przydać, dlatego starałem się opisać go w miarę dokładnie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się