Skocz do zawartości

Xonar DG. Problem z dźwiękówką. Szumy w słuchawkach i trzaski w mikrofonie.


rassi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zakupiłem kartę dźwiękową Asus Xonar DG. Mam z nią dwa problemy: 

 

1. Po jakimś czasie mikrofon zaczyna gwizdać, szumieć lub trzeszczeć. Jak to określa kolega który siedzi ze mną na komunikatorze głosowym. Zauważyłem, że mikrofon wysypuje się szybciej gdy w coś gram (po 10-20 minutach). Podczas surfowaniu w internecie i przebywaniu na pulpicie problem pojawia się po dłuższym czasie np. dwóch godzinach. W panelu sterowania ustawiłem mu najlepszą częstotliwość próbkowania i głębie w bitach czyli 96 kHz i 24 bity. W sterownikach karty poziom na 50 i włączony Boost. 

 

2. Mam też problem ze słuchawkami. Gdy wybieram urządzenie "Analog Out" i wybieram słuchawki pojawia się w nich jednostajny szum. Cichy. Przy słuchaniu muzyki, graniu czy oglądaniu filmu już go nie słyszę. Gdy nic się nie dzieje np jestem na pulpicie i nic nie gra w słuchawkach to go słychać. Po zmianie urządzenia w "Analog Out" w sterach ze słuchawek na dwa głośniki szumu nie ma. Chciałbym jednak pozostać na ustawieniu słuchawki, ponieważ ten model karty jest dla nich dedykowany. Posiada np wzmacniacz słuchawkowy i dodatkowe profile podnoszące dynamikę wyższych częstotliwości i zapewniające lepsze pozycjonowanie dźwięku w grach. Można się przyzwyczaić do tego delikatnego szumu, wolałbym jednak go wyeliminować jeśli to możliwe. Kolega z identycznym modelem karty nie ma tego problemu, podpinał nawet inne słuchawki za 20 zł. W nich też nic mu nie szumi. W panelu sterowania ustawiłem najlepszą częstotliwość próbkowania i głębie w bitach czyli 96 kHz i 24 bity.  

 

Ustawienia w sterowniku:

lWqk28l.jpg

 

 

Co próbowałem zrobić/dodatkowe info:

- wyłączyłem niepotrzebne wyjścia w karcie

- zabawa ze zmianą sterowników, dwa od Asusa nie zmieniły niczego. Obecnie siedzę na nieoficjalnych sterownikach Uni Xonar. Szumik w słuchawkach jest lecz mikrofon już od dłuższego czasu się nie wysypał

- gdy pojawia się problem z mic pomaga zmiana Analog Out na 2 speakers i powrót do headphone.

- na integrze szumy były takie same, nie występował prob z mic (7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC1150 Audio Codec)

- słuchawki nie są uszkodzone. To druga sztuka w ciągu dwóch tygodni, na poprzedniej też były szumy na integrze.

- karta siedzi w złączu PCI, niestety nie jest przykręcona śledziem do obudowy, gdy chcę to zrobić, wychodzi  z PCI po jednej stronie. Mogę wygiąć śledzia i ją dokręcić. Nie wiem tylko czy nie będę musiał jej odsyłać.

 

Słuchawki: Razer Kraken Pro Black Gaming

System: Windows 7 64 bity

Karta dźwiękowa: ASUS Xonar DG (pod PCI)

Płyta główna: Asrock Fatal1ty H87 Performance

 

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie. Mam możliwość tylko na tv... Sprawdziłem, że zachowują się inaczej na zintegrowanej bez sterowników Realteka. Wtedy na windowsowskich sterownikach regulacja głośności systemowym mikserem dźwięku zmniejsza też słyszalność szumu. Na poziomie 65 przestaje on być słyszalny. Z zainstalowanymi sterownikami Realteka lub podpięte do karty i sterach asusa regulacja głośności nie wpływa na zmniejszenie szumu. Na poziomie 1 jest taki sam jak na 100.

Odnośnik do komentarza

Po pierwsze dobrze byłoby sprawdzić na jakichś poczciwych słuchawkach.

Wg. mnie są dwie opcje uszkodzona karta albo podzespoły bardzo sieją i nawet dość poczciwe filtry xonara nie dają rady odfiltrować.

Sprawdzić kartę w innym komputerze ew. na tzw pająku - czasem zakłóceniom jest winna konstrukcja obudowy, np. obudowy typu desktop w testach emf przeważnie wypadają gorzej niż ich odpowiedniki tower.

Sprawdzić z innym zasilaczem.

 

 

ps.

Nie instaluj w systemie innych sterowników, jeżeli jest podpięty xonar wyłącz w biosie wbudowaną kartę (źródłem dodatkowych zakłóceń może być mikser systemowy)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...