Skocz do zawartości

Kamerka w laptopie się nie uruchamia


Rekomendowane odpowiedzi

Dosłownie od początku mam problem z uruchomieniem kamerki w laptopie Asus N61Ja,

Przede wszystkim chodzi mi o Skype, ale i w innych aplikacjach Asusa nie chce się uruchomić, czasami zaskakuje i się uruchamia, ale przeważnie kręci i wyskakuje napis, że może jakiś inny program z niej korzysta i nie można dlatego uruchomić (zob. zdjęcie)

Mam prawidłowe sterowniki, po recovery na krótko chodzi, a potem na nowo ten sam problem, teraz w ogóle nie chce zaskoczyć. Jak to można sprawdzić, co jest problemem, czy oprogramowanie, czy może hardware?

 

Edit:

Kamerka zaskoczyła i uruchomiła się jak laptop przeszedł w stan uśpienia, kilka minut po przejściu w stan uśpienia. Ekran był wyłączony, czarny i zauważyłem, że świeci się diodka koło kamerki. Jakie procesy wyłączają się krótko po przejściu w stan uśpienia systemu? W jakim logu można szukać rozwiązania?

post-1248-0-37370800-1367443149_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć na mój problem rozwiązania, a widzę, że wielu ludzi ma ten sam problem i nikt go nie rozwiązał.

Kamerka uruchamia się, jak pozostawiam laptop w stanie bezczynności na 20 minut, po 15 minutach przechodzi w stan uśpienia a po kilku dalszych zaświeca się diodka od kamerki. Jak ją wyłączam, już nie da się jej ponownie załączyć, skacze czarne okienko z info o błędzie wskazującym na zajęcie przez inny program. Czyli w tym momencie jakby inny program czy sterownik uruchamiany przy starcie ją przechwytuje.

To nie jest z pewnością sprawa oprogramowania, żadna aplikacja z niej nie korzysta, to wygląda na konflikt korzystania z wspólnego portu z jakimś innym urządzeniem, ale w msinfo32 nie mogę się tego doszukać.

Ale raczej jest ten problem związany z tym, że nie można na stałe odinstalować sterowników windowsowych, po restarcie od razu są instalowane. DriverGenius cały czas widzi zainstalowane sterowniki windowsowe i chce stale na Azurewave aktualizować.

Jak można odinstalować całkowicie windowsowy sterownik?

Błędem jest widocznie przed aktualizacją sterownika odinstalowywanie starego Azurewave.

Odnośnik do komentarza

Yes, yes, yes! Zrobiłem!

Rozebrałem panel matrycy, sprawdziłem połączenie kamery, połączona na złączkę, jak na zdjęciu. Już wiedziałem, że tu raczej nic się nie rozłączyło, ale dla świętego spokoju rozłączyłem ją i spiąłem na nowo. Od razu zobaczyłem, ze lewy zawias jest wyrwany ze śrubkami od plastiku i srebrny ekran jest oderwany od zawiasu i nie ma kontaktu.
Zdjęcie.
A ten kontakt widocznie do czegoś służy, skoro srebrny ekran jest zaklejany na zawiasy. Więc wziąłem kawałek sreberka od czekoladki i podkleiłem z tyłu narożnika od srebrnego ekranu, a drugi koniec zmarszczony, żeby nie był napięty i się nie urwał wstawiłem za wyrwany od plastiku zawias.
Zdjęcie.

Zawias jest teraz skręcony tylko jedną śrubką, skręcającą panel ekranu, mam nadzieję, ze tego ostatniego plastiku nie wyrwie. Muszę ostrożnie rozkładać i składać klapę.

Włączam laptop i uruchamiam Skype, wchodzę w Ustawienia wideo i... kamerka od razu zaskakuje, diodka zapalona i siebie widzę! W Microsoft Silverlight też działa, sprawdziłem.

I wynik CamDiag64 potwierdza, ze przechwytywanie obrazu działa:

Video Capture Status
---------------------------------------------------------------------

Capture graph instantiated
Capture graph initialized
Source filter successfully added to the graph
Source driver model is WDM (Windows Driver Model)
High-resolution still capture supported
Video format set to 640x480 at 30fps
Capture graph rendered
Video preview enabled
Video preview positioned
Video preview displayed (video on the left side)
Video capture started (video on the right side)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...