Skocz do zawartości

UKASH i u mnie - coś dużo o nim ostatnio można przeczytać :(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem komputerowym laikiem (błagam wybaczcie mi głupie pytania), który swoją informatyczną edukację zatrzymał na BASICu i PASCALU, ale jestem zmuszony samodzielnie usunąć tego wirusa i to szybko, bo to komputer Żony.

Udało mi się go uruchomić w trybie awaryjnym.

 

UKASH wyłączył mi McAfee Internet Security. W trybie awaryjnym ochrona w czasie rzeczywistym nie daje się włączyć. Skanowanie pełne nic nie wykazuje, ale to już chyba UKASH zdążył przekabacić po swojemu.

 

Dopiero dzisiaj dowiedziałem się, że jest coś takiego jak OTL, więc chyba obrazuje to moje pojęcie o temacie. NIe wiem czy dobrze przeskanowałem tym programem, ale pliki .txt dodaję do wątku.

 

Jeżeli mogę prosić o łopatologiczne wytłumaczenie jak na dobre pozbyć się tego świństwa to będę wdzięczny.

Dodam tylko, że wczoraj strasznie zaczęła mi mulić Opera, więc tymczasowo zmieniłem domyślną przeglądarkę na IE9, czy mogło mieć to jakiś wpływ i mam nauczkę, by trzymać się od niego z dala?

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość dla laika i przepraszam jeżeli coś wstawiłem nie tak.

 

Pozdrawiam.

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
Dodam tylko, że wczoraj strasznie zaczęła mi mulić Opera, więc tymczasowo zmieniłem domyślną przeglądarkę na IE9, czy mogło mieć to jakiś wpływ i mam nauczkę, by trzymać się od niego z dala?

 

Przeglądarka nie ma nic do rzeczy. Ta infekcja może wejść przez każdą przeglądarkę.

 

 

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
O3:64bit: - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O4 - HKCU..\Run: [mwqecubyrdjizas] C:\ProgramData\mwqecuby.exe ()
 
:Files
C:\ProgramData\hjkmkljgrychgwn
C:\ProgramData\kbgddqhlnphiftv