-
Postów
722 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Illidan
- Urodziny 09.01.1978
Informacje
-
Płeć:
Mężczyzna
-
Skąd:
Gliwice
-
Hobby:
Komputery, gry, książki, granie na nerwach żonie :-)
Kontakt
-
Skype
illidan531
Ostatnie wizyty
117 890 wyświetleń profilu
-
W logach nic niepokojącego nie znalazłem, drobne czyszczenie tylko. Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! Po restarcie komputera pokaż otrzymany "Fixlog" na forum, jest w tym samym miejsciu co apka "FRST". Pobierz też darmowy "ADWCleaner" i tak samo, skanowanie, usuwanie jeśli coś zostanie wykryte, pokaż raport z usuwania. Natomiast jeśli chodzi o Minidump... Masz tylko jeden powtarzający się BSoD, a mianowicie: 0x0000001A MEMORY_MANAGEMENT - Błąd sprzętowy zarządzania pamięcią. Rozwiązanie: -Sprawdź pamięć RAM odpowiednim programem diagnostycznym. Zobacz pomocny temat jak dokonywać analizy pamięci RAM. -Uaktualnij system, wszystkie łatki wgraj z Windows Update -Uaktualnij sterowniki w systemie, tutaj możesz to zrobić na piechotę, pobierając każdy potrzebny ze stron producenta podzespołów komputera lub użyc do tego celu darmowej aplikacji "Driver Cloud", lub "Snapy Driver Instaler" - Sprawdź, w jakim stanie masz dysk twardy, pobierz darmowy "Crystal Disk info" i po jego uruchomieniu, powiększ okno programu tak, aby były widoczne w nim wszystkie parametry dysku twardego, zrób screen tego okna i pokaż na forum. - Kolejna rzecz to reset BIOS do ustawień domyślnych i jak jest jego nowsza wersja, aktualizacja. - Naprawa bibliotek systemowych, uruchom "Wiersz poleceń", skrót klawiaturowy "Windows + R", w pole uruchamiania wpisz "CMD" i zatwierdź "OK" lub "Enter" na klawiaturze. W "CMD" wpisz komendę : sfc /scannow Zatwierdź "Enter" -Naprawa błędów na dysku twardym, w "CMD" wpisz komendę: chkdsk /f /r Zatwierdź "Enterem" na klawiaturze.
-
Znikające podfoldery wraz z zawartością z dysku zewnętrznego SSD
Illidan odpowiedział(a) na mat632 temat w Dział pomocy doraźnej
Nie ma za co. Czekam na dalsze wieści, co uda Ci się z tym dyskiem zrobić. -
25-04-2025 | Zacinanie się całkowite komputera - podejrzenie: umierający dysk twardy
Illidan odpowiedział(a) na Vieslav temat w Dział pomocy doraźnej
Licencja jest, klucz przejdzie ten sam z Windows 10, tu się nie masz co martwić. Jeśli chodzi o to czy komputer za słaby...to nie, nie jest za słaby, ja Windows 11 instaluje na 15-letnich laptopach i jest Ok. Te ograniczenia i wymagania, można pominąć, tak gwoli ścisłości. Ale jak to lapek firmowy to nie ma o czym mówić. Temperatury możesz zobaczyć prostszym darmowym "HWMonitor". On chyba nawet nie wymaga instalacji. Ok, to czekam na dalsze wieści z Twoich poczynań. -
25-04-2025 | Zacinanie się całkowite komputera - podejrzenie: umierający dysk twardy
Illidan odpowiedział(a) na Vieslav temat w Dział pomocy doraźnej
W "FRST" wszystko zrobione, w "Malwaresbytes" też. Dyski twarde są OK. Co do wieszania się jeszcze, to uaktualnij system, wszystkie łatki, sam system też dobrze by było uaktualnić do wersji 23H2. Dalej aktualizacja wszystkich sterowników, tu możesz je pobrać ręcznie ze strony producentów podzespołów, lub zobaczyć darmowy program do tego celu "DriverCloud" czy "Snappy Driver instaler". A co z temperaturami? Sprawdzałeś je podczas normalnej pracy i obciążenia, np. podczas gry? Zrób jeszcze naprawę bibliotek systemowych w "Wierszu poleceń", uruchom go przez naciśniecie skrótu: Win +R W pole uruchamianie wpisz "cmd" i zatwierdź "OK" lub "Enterem" na klawiaturze. Wpisz komendę, lub skopiuj i wjklej: sfc /scannow Zatwierdź "Enterem" do wykonania. Po wykonaniu naprawy wpisz jeszcze komendę lub skopiuj i wklej: DISM /online /C1eanup-1mage /RestoreHea1th Zatwierdź "Enterem". -
Znikające podfoldery wraz z zawartością z dysku zewnętrznego SSD
Illidan odpowiedział(a) na mat632 temat w Dział pomocy doraźnej
W "Crystal Disk Info: nie widzę nic niepokojącego, ale to nie znaczy, że jest dobrze. "CHKDSK" napotkał problemy za to i wykrył masę błędów. Niby jakaś naprawa została zrobiona. Spróbuj odzyskać ponownie dane z dysku. Jak to się uda, sformatuj go i spróbuj ustawić system plików NFST. Nie dobrze też, że nie wychodzi aktualizacja oprogramowania. Jak ten błąd brzmi? Jak masz gwarancję, to odsyłaj dysk do serwisu. Jak nie to to co pisałem wyżej i po formacie testuj dysk, nie mniej zdjęcia przechowuj jeszcze w innym miejscu w razie czego. -
W "FRST" wszystko zrobione. Jeszcze drobne sprzątanie tylko. Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera.
-
czarny ekran przy otwieraniu laptopa
Illidan odpowiedział(a) na ricardo5900 temat w Dział pomocy doraźnej
Nie ma za co. Program Crystal Disko Info ma opcję pracy w tle i Stary z Windows, może stałe monitorować dysk twardy, postać jego stan i zużycie. Jak biedzie się coś działo niepokojącego to cię ostrzeże. -
Znikające podfoldery wraz z zawartością z dysku zewnętrznego SSD
Illidan odpowiedział(a) na mat632 temat w Dział pomocy doraźnej
Ciekawy przypadek, z tego co odpisujesz to dysk jest uszkodzony na moje oko. Sprawdzałeś parametry tego dysku? S.M.A.R.T.? Po odzyskaniu zdjęć formatowałeś go? Jest on na gwarancji? Kontaktowałeś się z pomocą techniczną Samsunga w tej sprawie? Zrób jeszcze naprawę plików na tym dysku z poziomu Windows, nie wiem czy to ma sens, ale zrób tak: * Podłącz dysk SSD do komputera. * Otwórz Wiersz polecenia jako administrator (wpisz "cmd" w pasku wyszukiwania, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Uruchom jako administrator"). * W oknie wiersza polecenia wpisz polecenie: chkdsk /f /r X: Zastąp X: literą przypisaną do Twojego dysku zewnętrznego. * /f: naprawia błędy na dysku. * /r: lokalizuje uszkodzone sektory i odzyskuje z nich informacje (ten proces może potrwać dłużej). * System może zapytać, czy chcesz zaplanować sprawdzenie dysku przy następnym uruchomieniu systemu. Wpisz T (Tak) i uruchom ponownie komputer. Po ponownym uruchomieniu system przeprowadzi sprawdzanie dysku. Kolejnym krokiem to aktualizacja oprogramowania tego dysku, jego firmware. Nie wiem jaki to jest do tego dysku, na stronie producenta powinieneś wszystko do dysku znaleźć. Nie wiem czy to nie "Samsung Portable SSD". To oprogramowanie zarządza Twoim dyskiem i aktualizacja może rozwiązać problemy ze stabilnością. Logi sprawdzę ewentualnie wieczorem jak nikt tego nie zrobi wcześniej. -
W "FRST" wszystko zrobione. "AdwCleaner" nic nie wykrył. Co do wieszania się komputera... To pytanie, w jakim stanie jest dysk twardy jeszcze? Pokaż na forum screen z darmowego"CrystalDiskInfo". Po jego uruchomieniu powiększ jego okno tak, aby były widoczne wszystkie parametry dysku twardego, zrób screen jego okna i pokaż na forum, zobaczymy, w jakim stanie masz twardziela.
-
czarny ekran przy otwieraniu laptopa
Illidan odpowiedział(a) na ricardo5900 temat w Dział pomocy doraźnej
Dysk masz sprawny. Ekran, który Ci się włącza, też jest Ok, nie widzę tu nic dziwnego, po kliknięciu na niego pojawia się pewnie monit logowania, to co pokazałeś to inaczej ekran blokady Windows. W logach nic niepokojącego nie znalazłem. Zachowanie opisane wyżej też jest prawidłowe, po uśpieniu wybudza się system, jak otworzysz klapę lapka.... Nie wiem, w czym masz problem? -
czarny ekran przy otwieraniu laptopa
Illidan odpowiedział(a) na ricardo5900 temat w Dział pomocy doraźnej
Pobierz darmowy program Crystal Disko Info, możesz pobrać wersję do instalacji lub przenośną. Po uruchomieniu programu, powiększ jego okno, tak aby były widoczne w nim wszystkie parametry dysku twardego. Zrób screen tego okna i pokaż je na forum. Zobaczymy w jakim stanie masz dysk twardy. -
25-04-2025 | Zacinanie się całkowite komputera - podejrzenie: umierający dysk twardy
Illidan odpowiedział(a) na Vieslav temat w Dział pomocy doraźnej
Pobierz darmowy program Crystal Disko Info, możesz pobrać wersję do instalacji lub przenośną. Po uruchomieniu programu, powiększ jego okno, tak aby były widoczne w nim wszystkie parametry dysku twardego. Zrób screen tego okna i pokaż je na forum. Zobaczymy w jakim stanie masz dysk twardy. Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera. Pobierz dodatkowo "Malwaresbytes" . Przeskanuj nim komputer, usuń jeśli coś zostanie jeszcze wykryte i pokaż raport. Pobierz też darmowy "ADWCleaner" i tak samo, skanowanie, usuwanie jeśli coś zostanie wykryte, pokaż raport z usuwania. -
Synaptics.exe to proces związany z oprogramowaniem sterującym touchpadami w laptopach. Także tu będzie jakiś problem ze sterownikiem. Uaktualnij je, pobierz ze strony producenta lapka. Ewentualnie spróbuj programu do aktualizacji sterowników jak darmowy "DriverCloud" czy "Snappy Driver Instaler". Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera.
-
Ciężko coś tu zaradzić nie znając problemu. Co z przywracaniem systemu do punktu wstecz? Spróbuj może jeszcze logi FRST zrobić i pokazać na forum. Zobacz czy w Menadżer Urządzeń jest wszystko ok, czy nie ma jakiś problemów z kartami sieciowymi?
-
To na bank problem sprzętowy. Żaden z monitorów? Masz podłączone dwa do komputera? Jak tak to problem z kartą grafiki raczej. Dobrze by było przeinstalować sterownik na czysto. Usunąć obecny za pomocą Display Driver Instaler i zainstalwać na czysto świeży. Jeśli chodzi o logi, to tylko lekkie sprzątanie: Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera. Pobierz też darmowy "ADWCleaner" i tak samo, skanowanie, usuwanie jeśli coś zostanie wykryte, pokaż raport z usuwania. Zauważyłem błędy w systemie spowodowane Eksplorerem, czy możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? Cy poza problemem z myszą dzieje się coś jeszcze?