Skocz do zawartości

UKASH - zablokowany komputer Win XP


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Na razie usuwam ci tylko samą infekcję, potem zajmiemy się drobniejszymi rzeczami.

 

1. W OTLPE uruchom OTL i w oknie Custom scan/Fixes wklej następujący tekst:

 

:OTL
O4 - HKLM..\Run: [sdchange] C:\Documents and Settings\pomost\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Windows\91\sdchange.exe ()
 
:Files
C:\Documents and Settings\pomost\Dane aplikacji\hellomoto
C:\Documents and Settings\pomost\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Windows\91
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Run Fix. Zatwierdź restart komputera.

 

2. Wejdź normalnie do systemu (nie powinno być już blokady) i wykonaj logi z OTL (otl.txt + extras.txt). Załącz na forum.

Odnośnik do komentarza

Niestety teraz wyszło, że tu jest jeszcze wirus Sality, który zaraża pliki .exe na całym dysku. Jest jego usługa widoczna w logu:

 

DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\fiejno.sys -- (abp470n5)

 

To też tłumaczy problem z trybem awaryjnym - ten wirus go po prostu całkowicie usuwa.

 

1. Pobierz SalityKiller. Wykonaj nim skan powtarzany tyle razy, dopóki nie uzyskasz zwrotu zero zainfekowanych.

 

2. Pobierz Sality_RegKeys, ze środka uruchom plik SafeBootWinXP.reg, potwierdzając import do rejestru.

 

3. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\lmimirr.sys -- (lmimirr)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\DRIVERS\AmdPPM.sys -- (AmdPPM)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\DRIVERS\AmdK8.sys -- (AmdK8)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\fiejno.sys -- (abp470n5)
IE - HKU\.DEFAULT\..\URLSearchHook: {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - No CLSID value found
IE - HKU\S-1-5-18\..\URLSearchHook: {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - No CLSID value found
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: toolbar@ask.com:3.5.1.110
[2009-09-04 10:19:52 | 000,000,000 | ---D | M] (Ask Toolbar) -- C:\Documents and Settings\pomost\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\o3ftdswg.default\extensions\toolbar@ask.com
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-842925246-839522115-725345543-1004\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-842925246-839522115-725345543-1004..\Run: [cbvcs] C:\WINDOWS\system32\urretnd.exe File not found
 
:Files
netsh firewall reset /C
 
:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2]
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

4. Przez Panel sterowania odinstaluj: Ask Toolbar

 

5. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete

 

6. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras) oraz daj znać co pokazał SalityKiller.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Prawdopodobnie Sality mógł nie być aktywny a były to tylko jego pozostałości. Natomiast czy działa ci już tryb awaryjny?

 

Możesz wykonać kroki kończące:

 

1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL.

 

2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK

 

3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji:

 

Internet Explorer (Version = 8.0.7601.17514)

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 6 Update 16

"Mozilla Firefox (3.5.7)" = Mozilla Firefox (3.5.7)

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...