Skocz do zawartości

Internet mi przerywa co parę/parenaście/kilkadziesiąt minut


Hamsterz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Otóż mój problem polega na tym, że internet który mam od dostawcy; "Neostrady" coraz częściej mi się odłącza.

Mój router DSL-2640R, pokazuje przerwanie połączenia DSL. (które potem ponownie nawiązuje). Na początku podejrzewałem z bratem przerwanie kabla telefonicznego, kabel wymieniliśmy, ku naszemu zdziwieniu nadal występowały problemy. Następnego dnia (wczoraj) wymieniliśmy GNIAZDKO, ponieważ było one super stare i rozłożone bez pokrywy, to byliśmy pewni że one tworzyło problemu, zamontowaliśmy gniazdko telefoniczne uniwersalne, wszystko super ok, przez 2 godziny, następnie znowu przerwane połączenie DSL.

Ogólnie przerwanie połączenia objawia się tym, że albo lampka DSL + Internet gaśnie, a internet jest przerywany, ale bywało także tak że obie lampki są na zielono, internet nie działa i pisze że DSL nie działa, a także bywało tak, że DSL zielone, a lampa internet CZERWONA cały czas, resetowanie routera nic nie pomagało. Mam dostęp do konfiguracji sieci. Mój system to Win 7, wgrany SP 1.

Wyeliminowane problemy: gniazdko telefoniczne, kabel telefoniczny.

Podejrzewane przez nas problemy (nie sugerujcie się, bo my się nie znamy):

- Dostawca Neostrada nas chcę w[Filtr wulgaryzmów]ić, [zaraz ich podamy do sądu ;d]

- Router

- 6 Mb łącze, może za duże jak na nasze możliwości tutaj? W rozmowie kiedy podpisywałem umowę, kilkakrotnie powtarzali, że możliwości techniczne na posiadanie takiego łącza są, a "wszystkie rozmowy są nagrywane" więc...

 

Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu tego problemu jak najszybciej.

 

Program Net-log mi nie działa poprawnie, etap 1, 2, 3, 4 tworzą się w parę sekund, a później nic już się nie dzieje, godzinę trzymałem komputer włączony, żadna aplikacja nie chodziła w tle.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Parametry (zwłaszcza SNR Margin) są na granicy normy - przyjmuje się, że poniżej 6 dB nie ma szans działać, a poniżej 12 dB łącze może być niestabilne. Dużo pakietów dociera uszkodzonych.

 

Normalnie powiedziałbym, że masz za szybki dostęp do Internetu względem stanu łącza, ale ponieważ to jest D-Link (bardzo słaba firma), to proponuje sprawdzić działanie z jakimś innym modemem/routerem ADSL. Trudno mi coś polecać, wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujesz.

Odnośnik do komentarza

D-Link, bardzo słaba firma :D - a typ w sklepie wręcz odwrotnie; "jest to najlepsza firma produkująca routery", "bardzo solidna".

 

Od dwóch dni internet mi się już nie rozłącza. Trudno mi powiedzieć co pomogło, zresetowałem router do ustawień fabrycznych, zadzwoniłem do tych typów z neostrady, twierdzili że naprawią usterkę do 48 godzin. Nie wiem tak naprawdę co się zmieniło, że już działa

Prosiłbym o informacje, gdyby problem powrócił i internet znów się wyłączał - gdyby się okazało, że jak ty to mówisz, mam za szybki dostęp do internetu względem stanu łącza, czy byłaby możliwość naprawienia tego w inny sposób, niż zmiana łącza na wolniejsze? Bardzo mi zależy żeby utrzymać aktualny poziom łącza, siedzę przy tym komputerze parę - paręnaście godzin dziennie, po części to moja praca i zdecydowanie prościej jest mi pracować z szybkim internetem.

Myślałem że zrobię http://www.youtube.com/watch?v=8uzVe9rp9R4&feature=player_detailpage kiedy miałem internet 1Mb.

Odnośnik do komentarza

Kupić Netgear DGN2000 do połączenia z Internetem i do niego podpiąć kabel telefoniczny albo kupić modem Siemens SpeedStream 5100 4100 lub 5101 4101 i do niego z jednej strony podpiąć kabel telefoniczny, a z drugiej tego D-Linka. Wtedy D-Link nie będzie musiał obsługiwać ADSL. Te dwa podane przeze mnie urządzenia są stabilne jak skała, radzą sobie w trudnych warunkach - jak na przykład u mnie w domu. :P

Edytowane przez DawidS28
Błędne modele modemów.
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Tak jak pisałem, wracam, internet dalej się rozłącza bez powodu w ten sam sposób (lampa DSL gaśnie, internet się odłącza, po czym się podłącza parenaście/dziesiąt sekund później)

Dwie możliwości zostały wydaje mi się:

- Problem z routerem

- Za duża szybkość internetu jak na możliwości techniczne

Wykluczyłem już gniazdko ADSL, kabel ADSL.

Nie potrafię zdiagnozować. Nie mam drugiego routera, nie mam pieniędzy żeby od tak wymieniać prawidłowo działający router.

Proszę o pomoc.

Moja szybkość internetu to 6Mb od Neostrady.

 

to gniazdko uniwersalne którego używam (wymieniłem dwa tygodnie temu, bo na tamtym się odłączało też)

1165.jpg

 

A to router:

D-Link DSL-2640R

wireless-router-d-link-dsl-2640r-slika-6814735.jpg

Odnośnik do komentarza

Jak już pisałem: to jest D-Link. Parametry połączenia są na granicy i pewnie lepszy sprzęt by takie połączenie obsłużył, ale z D-Linkiem może być różnie. Możesz się jeszcze skontaktować z dostawcą (Netia/TP) i zapytać, czy da się zmienić ADSL (wnioskuję po modulacji G.DMT, którą teraz masz) na ADSL2 albo ADSL2+. Są pewne szanse, że przy ADSL2(+) to łącze ruszy na Twoim aktualnym routerze. Technologia ADSL2(+) często osiąga na dłuższych dystansach większą stabilność.

Odnośnik do komentarza

Złożyłem już 2 zgłoszenia o uszkodzeniu do tej pory, mając nadzieję że coś zrobią, jednak tylko zaznaczają "Done". Teraz zrobiłem zgłoszenie trzecie, przy tym zaznaczając aby mi zmieniono ADSL na ADSL2+, jednak dowiedziałem się że już niby mam ADSL2+

Kolejna sprawa, że speedtest pokazuje mi prędkość 1,5mb/s

orange pokazuje mi na stronie, ze mam podpisaną umowe na 2mb

a przedemną leży umowa podpisana na 6mb...

 

Próbowałem znaleźć gdzieś ten twój sprzęt co podałeś, jednak nigdzie tego nie mogę znaleźć, czy mógłbyś mi podać jakąś stronę, gdzie mogę zakupić router ten co podałeś, albo jakiś lepszy, który nadal jest w sprzedaży?

może zamiast Netgear DGN2000 kupić Netgear DGN2200?

 

edit: Kupiłem Netgeat DGN2200, mam nadzieje że będzie warto...

Odnośnik do komentarza
Teraz zrobiłem zgłoszenie trzecie, przy tym zaznaczając aby mi zmieniono ADSL na ADSL2+, jednak dowiedziałem się że już niby mam ADSL2+

 

Wykonaj ponownie screen ze statystyk ADSL.

 

Próbowałem znaleźć gdzieś ten twój sprzęt co podałeś, jednak nigdzie tego nie mogę znaleźć, czy mógłbyś mi podać jakąś stronę, gdzie mogę zakupić router ten co podałeś, albo jakiś lepszy, który nadal jest w sprzedaży?

 

Mój błąd: to miał być Speedstream 4100 lub 4101, nie 5100, chociaż to też dobry sprzęt.

 

może zamiast Netgear DGN2000 kupić Netgear DGN2200?

 

Nie znam DGN2200, może też jest dobry. DGN2000 ma bardzo dobrą opinię w branży, wszyscy go polecają na słabe łącza.

Odnośnik do komentarza

statystyki:

skanj.png

 

A tu drugi skan, pół godziny później.

skan2.png

 

Skan trzeci, zrobiony 10 godzin po drugim

skan3.png

 

Skan 4.

skan4.png

 

 

Czy byłbyś tak miły i dowiedział się coś na temat tego routera co kupiłem, DGN2200?

Bo ja naprawdę się na tym nie znam, a słyszałem że właśnie od Netgear najlepsze routery po przeczytaniu wielu opinii, uznałem, że nowszy model -&--#62; przynajmniej tak samo dobry sprzęt.

 

EDIT: Przyjeżdza do mnie monter za jakiś czas, aby sprawdzić co jest nie tak...

 

Monter jakąś słuchawkę podłączył, powiedział, że jest szum i trzaski

Następnie pojechał gdzieś do słupa, zdrapał gówno ptaka i zaczęło wszystko działać - tj. szum ustał i teoretycznie powinno już być wszystko w porządku.

 

Skan po naprawie

skan5.png

Odnośnik do komentarza

Tak, teraz masz idealne parametry. SNR Magrin na bardzo dobrym poziomie, połączenie nie powinno się już więcej rwać.

 

Masz uruchomiony ADSL 2+. Zwróć jeszcze uwagę, że spadła Ci prędkość pobierania z 7300 kb/s do 5024 kb/s. Przy takich jak obecne parametrach, możesz spokojnie wnioskować o zwiększenie prędkości. Zrestartuj router, bo masz dziwnie wielką liczbę błędów na wyjściu (wysyłanie danych). Daj mu popracować po restacie 24 godziny i zrób jeszcze raz screen. Jeśli liczba błędów nie będzie taka kolosalna, to znaczy, że wszystko jest dobrze.

 

a słyszałem że właśnie od Netgear najlepsze routery po przeczytaniu wielu opinii

 

Jeśli chodzi o połączenia ADSL (czyli chociażby Neostrada), to raczej tak.

 

Co do routerów bez wbudowanych modemów ADSL: do zastosowań domowych i w małych firmach polecam właściwie tylko MikroTiki.

Odnośnik do komentarza

Po 24h.

 

skan6.png

 

DawidS28, czy oni mi zmniejszyli prędkość internetu? czy oni w ogóle tak mogą? z 7300kb/s do 5024kb/s? czy mógłbyś mi napisać, co mam im dokładnie powiedzieć aby mi podłączyli internet taki jaki miałem (7300kb/s to chyba więcej niż 6mb/s?) bo podpisywałem umowę na 6mb/s i przynajmniej takiego łącza też oczekuje ;P

Odnośnik do komentarza

Po 24h.

 

Parametry poprawne. Poza prędkością, na którą łącze jest synchronizowane, ale to już sam zauważyłeś...

 

DawidS28, czy oni mi zmniejszyli prędkość internetu? czy oni w ogóle tak mogą? z 7300kb/s do 5024kb/s? czy mógłbyś mi napisać, co mam im dokładnie powiedzieć aby mi podłączyli internet taki jaki miałem (7300kb/s to chyba więcej niż 6mb/s?) bo podpisywałem umowę na 6mb/s i przynajmniej takiego łącza też oczekuje ;P

 

Temat rzeka. W umowie masz prawdopodobnie zapis, że prędkość połączenia nie jest gwarantowana. Jednocześnie UKE pracuje (prawcowało?) nad projektem prawa telekomunikacyjnego, by wyeliminować takie praktyki. Nie jestem w temacie, więc nie potrafię nic więcej powiedzieć, ale jest to powód do reklamacji.

 

Prawdopodobnie urządzenie po drugiej stronie, w centralce u dostawcy (tzw. DSLAM) automatycznie uznało, że nie złapiesz synchronizacji na pełne 6 Mbps, więc obcięło przepustowość stosownie do możliwości łącza. Pozostaje zgłosić do dostawcy i czekać, aż ręcznie zmienią. I niech Cię zostawią na ADSL2+, tak jak masz teraz.

 

Neostrada 6 Mb/s, to 6144 kb/s prędkości pobierania i 512 kb/s prędkości wysyłania. Połączenie powinno poprawnie synchronizować się na 7456 kbps (download) i 640 kbps (upload), ewentualnie z bardzo drobnymi odchyleniami, rzędu kliku kilobitów. Bierze się to stąd, że część pasma, które jest dla Ciebie dostępne pochłania narzut komunikacji (na przykład nagłówki protokołów PPPoA/PPPoE, które służą do połączenia internetowego po sieci telefonicznej), tak, żeby na speedtestach pojawiała się prędkość taka, jak deklarowana w umowie, czyli właśnie 6144/512 kb/s.

 

Zadzwoń do TP i powiedz, że chcesz, by dla Twojego połączenia została zwiększona do 7456 kb/s (kilobitów na sekundę) dla pasma pobierania i 640 kb/s dla pasma wysyłania.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

dzwoniłem raz i powiedziałem to co powyżej, a drugi raz złożyłem pismo, w obu przypadkach twierdzą że w umówie jest do 6Mb i mają mnie w [Filtr wulgaryzmów], pomimo że tłumacze że u nich jest ograniczenie i przez to nie mam osiągów większych niż 4Mb... POLECAM NEOSTRADE W ORANGE!!!...

dzięki za pomoc ze wszystkim, niestety wygląda na to że wygrali ze mną i po prostu nie da się wywalczyć szybszego internetu, przeprowadzę się do Wrocławia za rok, to kupię sobię internet 40Mb a neostradzie podziękuję...

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...