Skocz do zawartości

Serwisowany Seagate ST350032AS i sprawa "Certified Rapaired HDD"


Majaque

Rekomendowane odpowiedzi

Otrzymałem dzisiaj dysk, który niby przyjechał z holenderskiego serwisu i przykuło mnie jedna fraza umieszczona na nim "Certified Repaired HDD"

Czyżbym, w ramach gwarancji dostał dysk "nie gorszy niż nowy"? (czytać najzwyklejszą serwisowaną używkę?)

Co mnie zadziwia, z informacji na stronie producenta wynika, że obecny dysk twardy ma rok krótszą gwarancję...

Poniżej dodaję odczyt S.M.A.R.T i skan powierzchni dysku wykonane w MHDD. Liczę na jakąś opinię i ocenę, co do stanu tego dysku twardego.

 

post-2-0-08712000-1306622300_thumb.jpg

 

post-2-0-75421700-1306622298_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dysk ktory otrzymales zostal naprawiony przez firme Seagate tzn. np. zostaly wymienione talerze lub elektronika i firma daje roczna gwarancje na swoj produkt, z tego co sie orientuje dopiero 3krotna usterka dysku uprawnia Ciebie do żadania calkowicie nowego modelu. Z odczytu MHDD uwagę przykuwają te 2 - 500ms, rowniez 56 sektorow o czasie dostepu 150ms nie wrozy dobrze. Jezeli chcesz mozesz ponownie reklamowac dysk z uzasadnieniem wolnej pracy.

Odnośnik do komentarza

W S.M.A.R.T. jest tylko jedna rzecz warta uwagi, a mianowicie wartość w polu 188 (BC), czyli Command Timeout. Ma ona wartość 2, co w przypadku nowego dysku nie powinno mieć miejsca, jako, że S.M.A.R.T. został zresetowany, to problem pojawił się już po wyjściu z serwisu. Dodatnia wartość w tym polu najczęściej oznacza, że występują jakieś problemy z zasilaniem dysku, co może być spowodowane niedociśniętym kablem, wadliwym zasilaczem, lub niekiedy wadliwym dyskiem. Przy czym ostatni przypadek raczej w naturze nie występuje.

Popraw więc kable i napisz jaki masz zasilacz.

 

Doczytaj jakie są warunki gwarancji, które daje Seagate. Możliwe, że jest napisane, że wymieniają na taki sam, sprawny dysk, bez zaznaczenia, że ten dysk jest nowy. Co jest jednak dziwne, to termin gwarancji. Nie mogą przy wymianie dysku skrócić Ci terminu gwarancji, ja bym do nich pisał i wywiedział się co i jak.

Odnośnik do komentarza

Właśnie mój egzemplarz nie został naprawiony

+

który niby przyjechał z holenderskiego serwisu

Został naprawiony i przyjechał z holenderskiego serwisu. To nie jest żadna nowość w przypadku Seagate.

Takie dyski są po wszelakiego rodzaju naprawach/przeróbkach. Doprowadzane są do 'stanu używalności' i powtórnie wprowadzane na rynek.

Odnośnik do komentarza

Część firm sprzedających sprzęt komputerowy ma w gwarancji zaznaczone, że w przypadku awarii może wymienić produkt na nowy, lub w stanie odpowiadającym produktowi fabrycznie nowemu. Tak najprawdopodobniej jest w tym przypadku, jeśli tak, to niewiele z tym można zrobić. Po prostu wygląda na to, że dostałeś dysk, który kiedyś komuś padł, ale go naprawiono i teoretycznie powinien on działać prawidłowo. Dziwi jednak taka praktyka w przypadku dysków twardych.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...