Skocz do zawartości

Problemy z instalacja drukarki, były wirusy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Komputer sąsiada i proszę o nie wypominanie użycia Combofixa - to nie ja.

Problemy zaczęły się gdy przestała działać drukarka, a wcześniej NERO 10. Więcej z właściciela nie dało się wycisnąć - nie wie dlaczego nagle ponad 2 miesiące temu zaczął instalować różne antywirusy. Ponowna instalacja drukarki i skanera kończy się błędami fabrycznych programów HP, można tylko zainstalować sterowniki i wtedy działa drukarka, ale programy do obsługi skanera itp nie. Instalator HP mówi, że sa zainstalowane, ale nie można ich uruchomić - brak podłączonego urządzenia HP.

Przy kliknięciu prawym klawiszem uruchamia się instalacja Nero 10, klawisz Anuluj kończy komunikat i pojawia się normalne okienko.

Na moją sugestię komputer dzisiaj był testowany KAV i był czysty. Następnie kolega użył Combofix, potem dopiero OTL i Gmer - logi w załączeniu. Dodatkowo z historii MSE zapisałem wcześniejsze próby infekcji Sality i jakiegoś trojana. Podejrzewam, że jest w systemie dużo błędów, w połowie dysk był zapełniony plikami z cytuję "plikami txt z aktualizacji", było ich podobno ponad 5000 po dwadzieścia pare MB.

Plik z gmera jest obcięty na szerokości, czy wykonać go jeszcze raz?

Pozdrawiam

log.txt

OTL.Txt

Extras.Txt

historia MSE.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Według logów Sality tutaj nadal jest i działa w najlepsze zresztą ComboFix kasował usługę sugerującą tą infekcje:

 

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((   Sterowniki/Usługi   )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

-------\Legacy_AIC32P

-------\Service_aic32p

 

Z usuwaniem tej infekcji nie zawsze jest łatwo i nie zawsze da się to zrobić spod działającego systemu, ale spróbować trzeba.

 

1. Pobierz SalityKiller. Wykonaj nim skan powtarzany tyle razy, dopóki nie uzyskasz zwrotu zero zainfekowanych.

 

2. Pobierz Sality_RegKeys, ze środka uruchom plik SafeBootWinXP.reg, potwierdzając import do rejestru.

 

3. Wyczyść lokalizacje tymczasowe za pomocą TFC - Temp Cleaner.

 

4. Zresetuj ustawienia zapory systemowej, Start > Uruchom > cmd i wpisz komendę netsh firewall reset.

 

5. Wygeneruj do nowy log z OTL opcją Skanuj.

Odnośnik do komentarza

Z usuwaniem tej infekcji nie zawsze jest łatwo i nie zawsze da się to zrobić spod działającego systemu, ale spróbować trzeba.

 

1. Zrobione, ale już po pierwszym razie znalazł 0 - chyba nie będzie tak prosto

2. Zrobione

3. Zrobione

4. Zrobione

5. W załączeniu

Dodatkowo w trakcie skanowania odezwał się MSE że znalazł coś, zresztą po raz kolejny w tej samej lokalizacji. Dałem usuń i folder jest pusty, ale na jak długo?

Pozdrawiam

OTL1.Txt

Extras2.Txt

historia MSE 2.txt

Odnośnik do komentarza

W takim razie wygląda na to, że infekcja już nie jest aktywna i logi by to potwierdzały. Do usunięcia jest jednak sporo pustych usług.

 

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:Files
netsh firewall reset /C
 
:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\DOCUME~1\WACICI~1\USTAWI~1\Temp\pohci13F.sys -- (pohci13F)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\drivers\InCDRm.sys -- (InCDRm)
DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- system32\drivers\InCDPass.sys -- (InCDPass)
DRV - File not found [File_System | Disabled | Stopped] -- system32\drivers\InCDFs.sys -- (InCDFs)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys -- (hwdatacard)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\ComboFix\catchme.sys -- (catchme)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- System32\Drivers\btwusb.sys -- (BTWUSB)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\btwdndis.sys -- (BTWDNDIS)
DRV - File not found [Kernel | Boot | Stopped] -- system32\drivers\btkrnl.sys -- (BTKRNL)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\btport.sys -- (BTDriver)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\btaudio.sys -- (BtAudio)
 
:Commands
[reboot]

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...