Skocz do zawartości

Sieć bezprzewodowa, radiowa.


Edo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mieszkam na wsi gdzie nie mam dużych możliwości co do internetu i posiadam internet radiowy 1,2 Mb za 60 zł. Problem jest w tym, że internet chodzi dobrze tylko wtedy, gdy nie ma dużo osób na sieci czyli w nocy, nad ranem, gdy wszyscy są w pracy lub w szkole. W czym może tkwić problem? No raczej nie u mnie, nie wina anteny czy komputera bo chyba miałbym cały czas problem. Chcę się zorientować ponieważ napisaliśmy petycję do operatora o poprawię jakości i stabilności łącza. Chcę się upewnić czy wina może leżeć po ich stronie? A jeśli po mojej, a raczej po wszystkich użytkownikach internetu, to co należy zrobić? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Widzę, że koleś ma monopol, winduje cenę i nie obchodzi go jakość usług (sam mam internet bezprzewodowy 1 Mb za 36zł). Ja miałem to samo, ale z internetem przewodowym, dzwoniłem kilka razy do dostawcy i w końcu sytuacja się poprawiła. Założył większą antenę szybkiego łącza, do której teraz podłączeni są po kablu wszyscy okoliczni klienci. Wcześniej każdy miał osobne, małe anteny.

Przyczyną takiej sytuacji jest to, że udostępnione łącze nie wyrabia, gdy z internetu korzysta dużo użytkowników. Prędkość 1,2 Mb spokojnie powinno wystarczyć do przeglądania internetu. Dobrze, że napisaliście petycje, bo to wina dostawcy.

Odnośnik do komentarza

No właśnie szkoda, że nie ma innych możliwości co do internetu. Wiem, że są możliwości tej radiówki bo kiedyś coś robili przy antenie to ping w grach mieliśmy 0-20, rzadko widziałem, aby ktoś miał ping 0. Teraz pod tą antenę są podłączone jeszcze dwie wioski i jest masakra.

Odnośnik do komentarza

Dostaliśmy odpowiedź na petycję, zapraszam do czytania bo jest bardzo ciekawa :). Oczekuję ciekawej

dyskusji na ten temat, lub jakiejś pomocy co dalej z tym zrobić. Dodaje jeszcze fragmenty regulaminu,

które są poruszane w danym piśmie.

 

Regulamin:

3.8. Osprzęt stanowi własność Operatora. Abonent nie jest uprawniony do rozporządzania Osprzętem, w szczególności

nie ma prawa udostępniania go (odpłatnie lub nieodpłatnie) osobom trzecim. Z chwilą otrzymania Osprzętu na

Abonenta przechodzi ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Po wygaśnięciu, odstąpieniu lub rozwiązaniu

Umowy Abonent jest zobowiązany zwrócić Operatorowi Osprzęt w stanie nie pogorszonym. W przypadku niewykonania

przez Abonenta niniejszego zobowiązania, obciążony zostanie on kosztami rzeczywistymi Osprzętu.

 

Ciekawa jest kwestia, kiedy osprzęt przechodzi na naszą własność. W regulaminie - nigdy, w piśmie - po wygaśnięciu umowy. Sprzęt należy zwrócić w stanie NIEPOGORSZONYM (pisze się razem, nie osobno :P), a w piśmie jest zdanie, iż taki osprzęt się zużywa. Ciekawe jest również to, że za ten sprzęt musimy zapłacić przed jego montażem:

99 zł - 3 lata umowy

149 zł - 2 lata umowy

199 zł - 1 rok umowy

299 zł - czas nieokreślony

plus 350 zł - instalacja WiFi i routera (kto chce bezprzewodowo mieć w domu internet)

 

Nie jest również podane jaki to sprzęt, jakiej firmy, jaki model.

 

 

5.3. Operatorowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym i odłączenia Abonenta od

Sieci, jeżeli:

? Abonent nie dopuści do okresowej kontroli Przyłącza Sieciowego, o której mowa w pkt. 6.5., bez uzasadnionych

powodów,

 

Takiego pkt. 6.5 w regulaminie nie ma xD

 

 

6.1. Operator zobowiązuje się do usuwania awarii w terminie do 72 godzin roboczych, licząc od dnia i godziny

powiadomienia o awarii, o ile Abonent nie umówi się na inny termin, przy czym za godziny robocze przyjmuje się

godziny od 10.00 do 16.00 w dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

W piśmie jest mowa o 7 dniach roboczych. Dobrze, że na maturze jest obowiązkowo matematyka, 7 x 24 = 72, uwielbiam matematykę :P

 

 

6.2. Za usunięcie awarii w lokalu Abonenta nie wynikających z fizycznych wad Przyłącza Sieciowego lub wynikających z

przyczyn leżących po stronie Abonenta, bądź za wezwanie Operatora bez uzasadnienia, pobierana jest opłata według

stawek określonych w cenniku Operatora.

 

Jestem abonamentem i nie mam dostępu do takiego cenniku. Ale to jest jakieś 60 zł za każdą wizytę, gdzie dowiemy się iż problemem jest kurz w komputerze, wirusy lub psujące się co tydzień RJ 45 do wejścia Ethernet.

 

 

8.1. Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta są w szczególności:

? podłączenie do Sieci lub do sieci Internet nieautoryzowanego urządzenia aktywnego (tj. bez wykupienia przez

Abonenta stosownej usługi dodatkowej określonej w aktualnym cenniku Operatora) albo udostępnienie Przyłącza

osobom trzecim bez zgody Operatora,

 

Czyli nie mogę podłączyć własnego sprzętu? Nie mogę go kupić na własną rękę? I nie wiem ile miałbym im za to płacić bo nie mam cennika.

 

No to najciekawsze pkt. regulaminu.

 

Link do pisma:

http://w964.wrzuta.p...Sjf5/bez_tytulu

Odnośnik do komentarza

No i tak właśnie wygląda podejście do sprawy monopolisty, "jak się nie podoba to do widzenia, poszukajcie sobie innego dostawcy".

A te niezgodności regulaminowe to chyba powinny się oprzeć o jakiegoś rzecznika.

Swoją drogą to chyba bardzo często są takie problemy z radiówkami, odgrywa tu dużą rolę kilka czynników takich jak odległość od anteny, zakłócenia, również atmosferyczne, jak i gęstość anten, infrastruktura terenu.

Mają teraz podstawę żeby was naciągać na mocniejsze anteny bo na pewno poprawiło by to jakość.

Jeżeli mogą przedstawić dowody na jakość połączeń to może z waszej strony również można by było porobić jakieś pomiary żeby im przedstawić w momentach kiedy ta jakość jest kiepska.

A jeżeli chodzi o poprawę no to wg. mnie to np. zmiana anteny na kierunkową i popróbować odbierać na innych kanałach, możliwe że większość użytkowników siedzi na jednym kanale.

Odnośnik do komentarza
@Marcinkowski Jak chcesz odbierać na innych kanałach?? Nadajnik też by musiał nadawać na wielu kanałach co raczej w tym wypadku nie ma miejsca.

Nie mówię tu o częstotliwości (paśmie nadawania) a o kanałach w ustawieniach każdej karty sieciowej wifi można przejść na inny kanał.

Podaję za wiki:

Spektrum 802.11b jest podzielone na maksymalnie 14 kanałów o szerokości 22 MHz każdy. Kolejne kanały zachodzą na siebie nawzajem - tylko trzy kanały nie pokrywają się. Zastosowana modulacja kwadraturowa pozwala na odseparowanie danych użytecznych zarówno od zakłóceń losowych jak i pochodzących od nadajników pracujących na częściowo pokrywających się częstotliwościach. W Polsce można wykorzystywać pasmo od 2400,0 do 2483,5 MHz, czyli od kanału 1 do 13.

 

Numery kanałów i odpowiadające im częstotliwości:

Numer kanału Dolna częstotliwość kanału [GHz] Środkowa częstotliwość kanału [GHz] Górna częstotliwość kanału [GHz]

1 2,401 2,412 2,423

2 2,406 2,417 2,428

3 2,411 2,422 2,433

4 2,416 2,427 2,438

5 2,421 2,432 2,443

6 2,426 2,437 2,448

7 2,431 2,442 2,453

8 2,436 2,447 2,458

9 2,441 2,452 2,463

10 2,446 2,457 2,468

11 2,451 2,462 2,473

12 2,456 2,467 2,478

13 2,461 2,472 2,483

14 2,473 2,484 2,495

 

 

Zaznaczono dolną i górną częstotliwość kanału oraz częstotliwość odpowiadającą środkowi kanału. Kanał 14 powstał specjalnie do zastosowań w Japonii i tylko tam może być wykorzystywany.

Odnośnik do komentarza

@Marcinkowski Jakie pomiary masz na myśli? Jakimi programami? Może to być teraz trudne, ponieważ dzień po odebraniu przez nich petycji net zaczął chodzić dużo lepiej i nie ma teraz większych problemów. Obawiam się tylko, że jak pochwalimy sytuację to z czasem znowu będzie jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza

Nie mówię tu o częstotliwości (paśmie nadawania) a o kanałach w ustawieniach każdej karty sieciowej wifi można przejść na inny kanał.

Podaję za wiki:

No i?? Przecież nadajnik i odbiornik muszą nadawać w tym samym paśmie (kanale). Jeśli nadajnik będzie nadawał na kanale 10 to jak se ustawisz w odbiorniku 12 to co odbierzesz?? Musiał by przestawić i nadajnik i odbiornik. A jak wiemy nie jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza

Co najciekawsze:

2. Na podstawie umowy (nazwa firmy) świadczy na rzecz abonenta usługę w opcji ...... o parametrach, określonych w cenniku.

 

Taki zapis widnieje w umowie i to "o" świadczy o dokładnie określonej wartości połączenia jakie operator powinien udostępnić użytkownikowi.

Odnośnik do komentarza

Co najciekawsze:

2. Na podstawie umowy (nazwa firmy) świadczy na rzecz abonenta usługę w opcji ...... o parametrach, określonych w cenniku.

 

Taki zapis widnieje w umowie i to "o" świadczy o dokładnie określonej wartości połączenia jakie operator powinien udostępnić użytkownikowi.

a masz cennik?

Odnośnik do komentarza

Cennik dostępnych pakietów mam oczywiście na ich stronie i według niego przypada mi teraz łącze o wartości 1200/250 kb. Czyli zgodnie z umową operator powinien świadczyć usługę O wyżej podanej wartości. Nie ma nawet w regulaminie ani w umowie nic na temat zastrzegania sobie przez operatora 10-15 % możliwości spadku od podanej wartości na skutek warunków atmosferycznych.

Odnośnik do komentarza

Jesli masz problemy z netem typu zrywanie/wysokie pingi to przy tak niskim sygnale to moze byc własnie przyczyną. Opisz jak masz zrobionego neta?

Jest to mała wieś. Internet mamy radiowy. Antena rozsyłająca sygnał umiejscowiona jest na czynnych silosach-zbiornikach do magazynowania zboża jest to ponoć najwyższy budynek.Każdy z nas ma anteny do odbioru sygnału. Na początku działało wspaniale , nie było żadnych problemów. Potem pod nasza antenę podłączono kilka sąsiednich miejscowości .Od jakiegoś czasu mamy ciągłe problemy z netem , które pojawiają się, gdy jest więcej użytkowników neta np. popołudnia i weekendy. Administrator sieci twierdzi ,ze to nasza wina i chce od nas 150 zl. za wymiane anten. Pisaliśmy do nich petycję, odpowiedz została umieszczona wyżej i to chyba wszystko. Szukamy pomocy w rozwiązaniu tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...