Skocz do zawartości

2 problemy [ Jestem zielony :-( ]


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Wg raportu ComboFix sobie poradził tylko z podmianą pliku svchost.exe, ale pozostał jeszcze explorer i userinit:

 

c:\windows\system32\userinit.exe . . . jest zainfekowany!!

.

Zainfekowana kopia c:\windows\system32\svchost.exe została znaleziona. Problem naprawiono

Plik odzyskano z - c:\system volume information\_restore{9381EAFF-7EE0-442E-AB58-F287D6233571}\RP14\A0014332.exe

.

c:\windows\explorer.exe . . . jest zainfekowany!!

Wg spisu Combofix jest więcej plików wyglądających albo na uszkodzone leczeniem albo na zainfekowane (niestety pokłosie infekcji Virut), ale podmieniam tylko pliki kluczowe. Reszta zostanie nadpisana potencjalną aktualizacją SP3, ale tej aktualizacji - jak mówiłam - teraz nie zadaję ze względu na złe warunki systemowe.

 

 

1. Pobierz świeże pliki: KLIK. Utwórz katalog C:\Pliki i w nim ulokuj pobrane i rozpakowane pliki z linka.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

FCopy::
C:\pliki\userinit.exe | c:\windows\system32\dllcache\userinit.exe
C:\pliki\explorer.exe | c:\windows\system32\dllcache\explorer.exe
C:\pliki\userinit.exe | c:\windows\system32\userinit.exe
C:\pliki\explorer.exe | c:\windows\explorer.exe
 
NetSvc::
wyqakuge
 
Registry::
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\\WINDOWS\\system32\\userinit.exe,"

Plik zapisz pod nazwą CFScript.txt. Przeciągnij go i upuść na ikonę ComboFixa.

 

cfscript.gif

 

3. Zaprezentuj: log wygenerowany operacją ComboFix + nowy log z GMER.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wygląda jakby lepiej .... Tzn. nie widzę ani w ComboFix ani w GMER zainfekowanych plików podstawowych i hooków charakterystycznych dla infekcji Virut. W ComboFix są jeszcze pliki Microsoftu bez sygnatury, albo uszkodzone albo zarażone, ale tymi plikami się zajmę potem.